Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Al te lang aan het meelezen

(1/2) > >>

myHighness:
... en misschien dat het betere weer er voor gaat zorgen dat ik actiever op het forum wordt.

Nog geen lid van de club (eerst even mijn eerste payday afwachten, net een nieuwe baan gestart na 3,5 week door Californië gereden te hebben (niet op de motor helaas)). Wel al een middagje bij waffie geweest, om mijn remklauw te laten bekijken, en ook al een transalpclub kentekenplaathouder, dat telt ook toch?

Na bijna een jaar mijn rijbewijs te hebben, en 2 Yamaha Maxim's versleten (ongeluk en kapotte cardan as) te hebben, de blikken vol walging van mijn vriend genegeerd en op zoek gegaan naar een Transalp. Het liefste eentje met orange. Gevonden, en nooit verwacht dat je op deze manier een klik kan hebben met een motor. Rijd heerlijk, ziet er goed uit en het is gewoon echt 'fun' om er op te zitten. Zelfs mijn vriend (met een Kawaski Vulcan) moet dat toegeven. Enige nadeel tot nu toe is dat ik wel rekjes heb aan de zijkant, maar nog geen koffers. Heb toch al een aantal keer mijn knie tegen dat uitstaande stukje gestoten. Integraal helm, dus niemand die ziet hoeveel pijn dat deed.

Vandaag een stukje rond Weesp, morgen misschien richting Duitsland, hopelijk in Juli richting Praag en het motorrijden kan eindelijk echt beginnen voor mij. De maxim heeft meer bij de garage gestaan dan dat ik heb kunnen rijden.

Moeten wel een paar dingetjes gebeuren aan de Alp (stuur staat wat scheef, lijkt bij het nokje te zitten), accu moet in de gaten gehouden worden (was wat wispelturig na een maandje rust), ventilator lijkt niet altijd aan te slaan, koelvloeistof/olie mag vernieuwd, bandjes ook, en dit jaar ook nog de remschijven. Voor het grootste deel dingen die ik zonder garage zou moeten kunnen doen, en ik was eigenlijk wel van plan om nog eens bij Waffie langs te gaan, ligt op de weg richting schoonfamilie, ideaal.

Kortom, ik kan niet wachten nu er eindlijk getoerd kan worden (de ring voor woon/werk is niet zo boeiend), na eerst 2 jaar de bijrijder geweest te zijn, en de vakantie waarin ik wel motor kon rijden, zat ik zonder motor, die was total loss. Maar een Transalp zal me niet zomaar in de steek laten, toch!? En anders zit er hier vast iemand met het juist antwoord, heb al aardig wat dingetjes opgepikt met wat rondsnuffelen.

-Nina

dropken:
Hartelijk welkom hiero en veel geluk en succes met je alp en dat je dan ook maar snel lid mag worden van een van de gezelligste clubs van Nederland. Denk dat je alp je niet zo snel in de steek zal laten en inderdaad ze rijden heerlijk.

TransAlpGhost:
welkom,
goed dat je waffie/ad al gevonden hebt.
ik heb al een paar keer een oranje zien staan, oranje-metalic in amsterdam west, ben jij dat? 8)

welkom en tot een bij de activiteiten  ;)

groetjes

myHighness:
Nieuw West noemen ze het graag. Het zou goed kunnen, als er ook wel eens een rode vulcan naast staat, is het zeker de mijne.

TransAlpGhost:
ik parkeer nog al vaak in oudwest bos en lommer, wit met oranje spatbord,

aankomende maand ff niet maar dan wel weer  ::) ben ff onder de zon, zonder de alp dan helaas

leuk vast wel een samen naar een rit of sleuteldag te gaan.

groet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View