Auteur Topic: offroad routes franse/italiaanse alpen  (gelezen 4868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NinJan

offroad routes franse/italiaanse alpen
« Gepost op: 18 mei 2014, 17:11 »
Binnenkort vertrekken we met twee voor een goede week richting de franse/italiaanse alpen om on- en verhard rond te toeren door de bergen. We zijn er inmiddels uit dat we de transalpen op een aanhanger zetten om die kant op te rijden en dagelijks vanaf een camping te vertrekken.

Ik heb inmiddels allang begrepen dat we zeker niet de eersten zijn van de club die dat gaan doen, dus er is vast al veel materiaal beschikbaar. Nu is de vraag, hebben jullie routes en/of tracks die wij niet mogen missen. De Ligurische grenskamroute staat sowieso op het verlangelijstje, een mooi overzicht van de alpen hebben ook al gevonden in alpenrouten.de en de Denzel strassen fuhrer is ook in bezit.

Plan is om een camping in de buurt van Briancon en een camping in de buurt van Tende te zoeken.

Alle verdere info en tips zijn welkom, we hebben wel al veel routes uitgezet en gereden, maar tot nu toe nog geen onverharde routes. Die rijden we of met de club mee, we rijden de oude clubroutes of gewoon maar wat ons tegen komt.

NinJan en Rookie2003.

Offline xrvtuur

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2014, 17:40 »
Eigenlijk ben je beetje aan de vroege kant, er zal nog veel sneeuw liggen wat hoger in de bergn, maar ik zou ook proberen Col du Sommeiler op te rijden, eenmaal boven moet je wel weer terug maar das ook een uitdaging :). Wij hebben hem in de regen met kampeeruitrusting achterop gereden en dat was best spannend.
Varadero SD02  2004

Offline NinJan

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2014, 21:09 »
Dat is precies waar ik ook eigenlijk bang voor ben, niet alles zal begaanbaar zijn. Dit is ook een van de redenen dat we er geen trektocht van maken, we hebben al eens eerder een paar honderd kilometer moeten rond moeten rijden omdat de col d'iseran afgeloten was. Heen en terug rijden zien we deze keer ook niet als straf maar als deugd dat we het twee keer mogen bekijken.

Col du Sommeiler is hierbij toegevoegd aan de lijst.

Offline len_tour

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2014, 12:28 »
Ik zou in het zuiden beginnen en later pas naar boven gaan. Je hebt dan kans dat de sneeuw nog een beetje smelt. Hoe noordelijker hoe hoger je zit dus meer sneeuw volgens mij.
Onderaan deze pagina kun je zien welke normale passen afgesloten zijn, kun je al een beetje afleiden hoe het op de onverharde passen is.
http://www.alpen-journal.de/alpenservice/alpenpaesse.html

Hier is nog een hoop info.
http://www.gs-enduro.de/

Verder heb ik gemerkt dat Openstreetmap het gebied daar erg goed in kaart heeft gebracht dus je kan gratis kaarten op je Garmin zetten. Of Osmand als backup navi op een android telefoon (kun je ook naar een waterbron navigeren). Maar in principe eenmaal op de berg is er vaak maar 1 route mogelijk.

Veel plezier

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Bill

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2014, 19:37 »
Stuur even een PMtje. Ik heb wel een en ander voor je liggen  8) . Afgelopen jaar zijn wij met 8 man de laatste week van juni geweest. Kijk hier maar vast naar.
Wacht je mail wel af  ;D

Offline NinJan

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2014, 21:27 »
We rijden beiden met een Garmin gpsmap62, voor het gemak, twee weten meer dan een. Opensteetmap kaart van het hele gebied is opgevraagd.

Bill, je hebt een PM  :D

Offline Bill

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2014, 21:53 »
We rijden beiden met een Garmin gpsmap62, voor het gemak, twee weten meer dan een. Opensteetmap kaart van het hele gebied is opgevraagd.

Bill, je hebt een PM  :D
En jij hebt een reactie  ;)

Offline NinJan

Re: offroad routes franse/italiaanse alpen
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2014, 22:13 »
Gezien, bedankt. Die ga ik morgen met plezier eens doorlopen.