Techniek > Honda Transalp

Hyperpro PD10

(1/3) > >>

Sugnar:
Heeft er hier iemand zelf al een keer Hyperpro voorveren ingebouwd in een PD10?
De HP veren zijn te kort voor in de vork, totaal geen voorspanning.
Kan het zijn dat er net als bij de oudere TA's een  extra bus in de vork moet? Om aan de goede voorspanning te komen?.

EelkoL:
Yep, afgelopen winter heb ik dat gedaan. Geen enkel probleem, er zat voorspanning op. Er zit bij mij een veer, dan een bus (die er al in zat, origineel volgens mij) dan de schroefdop.

PimW:
Evenmet Hyperpro bellen hoe dat precies gemonteerd moet. Ene merk veren moet de bus eruit, andere moet hij er juist in blijven.

Waffie:
beste,

ik vrees dat je de voorvorkveren voor een pd 06 hebt

alle veren van hyperpro moeten gemonteerd worden met de originele bus
en in de pd 10 zit geen bus en dus ook een lange veer die alles opvult

succes

EelkoL:

--- Citaat van: Waffie op 21 mei 2014, 14:10 ---
en in de pd 10 zit geen bus en dus ook een lange veer die alles opvult

succes

--- Einde van citaat ---

Hmmm, ik heb een PD10, bij het openmaken van de poten zaten er wel bussen in, de PD10 hyperpro veren gemonteerd en die passen prima met de bussen er weer op.
Dus ik twijfelde aan je bewering. Even opgezocht en hier blijkt dat je gelijk hebt.

Blijf ik met de grote vraag zitten waarom er in mijn voorvork bussen zitten (ik herinner me ze als ong 5 cm lang), de dop er met normale voorspanning op te monteren valt en ik de goede veren besteld heb? Ik snap het even niet meer.....

Die bussen waren cilindervormig van vrij dun metaal, open'gezaagd' evenwijdig aan de cilinder-as.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View