Auteur Topic: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995  (gelezen 1598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Desmosil

Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Gepost op: 26 december 2016, 14:28 »
Hallo, vanmiddag liep mijn transalp nogal beroerd en kon slecht in toeren klimmen dus maar even aan de kant gezet, na kort kijken kwam ik erachter dat de luchtmengselschroef van mijn linker carb verdwenen Is. Dus hij loopt nu veelste arm.
Nu heb de 29e weer een rit en vroeg ik mij dus af of iemand zo'n schroefje heeft liggen, ik woon zelf in de buurt van Groningen Drenthe. Wie kan mij uit de brand helpen?

Offline Brombeer

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2016, 15:14 »
Naast de mengselschroef heb je mogelijk meer nodig,

(in montage volgorde:)
-  o-ring
-  ringetje
-  veertje
-  mengselschroef

De o-ring blijft vaak wel zitten, het ringetje soms. De veer hoogstwaarschijnlijk niet.

Kijk es tussen de cilinders of daar niks is achtergebleven?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Desmosil

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2016, 16:01 »
Bedankt voor de tip ik kijk vanavond gelijk even!! Ik heb inmiddels een carb van een Xtz750 weten te regelen, passen die onderdelen op de alp?

Offline Waffie

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #3 Gepost op: 26 december 2016, 20:36 »
Waarschijnlijk niet

de diameter, lengte en vorm zijn vaak zo uniek dat origineel je de beste garanties geeft voor een feiloze werking.

Ik vraag me wel af hoe je die schroef kunt verliezen
jij bent echt de eerste die die schroef tijdens rijden bent verloren(tenzij iemand hem gewoon weg heeft geleend zonder dat aan je te vertellen ;D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Desmosil

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2016, 21:30 »
Ik moet zeggen het Is mij ook totaal onbekend hoe het heeft kunnen gebeuren, ik ben er een maand geleden wel mee bezig geweest, maar hij heeft daarna altijd prima gelopen.

Offline Brombeer

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2016, 22:59 »
Nee ik heb het wel gehad. Eénpitter. Daar zat  a). niet de originele veer in (fractie korter, wist ik) en b). wilde hij eigenlijk alleen echt lekker lopen met de schroef iets verder uitgedraaid (luchtkanaal deels geblokkeerd?).

Die ging ergens in een knollenveld ook ineens rauw lopen. Die schroef lag gelukkig nog op het blok ergens.

Zorg, zoals Waffie zegt, dat je de originele spulletjes hebt, en ook àlle spulletjes die erin horen. Als je de mengselschroef meer dan een halve slag verder open moet zetten dan het voorgeschreven beginaantal, is er iets anders aan de hand.

Andersom, draai je de mengselschroef te ver uit, kun je hem ook kwijtraken omdat hij normaal gesproken door de veervoorspanning op zijn plek wordt gehouden.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2016, 23:01 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Desmosil

Re: Luchtmengselschroef verloren Honda transalp 1995
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2016, 09:46 »
Ik heb gekeken, ik heb inderdaad dat kleine veertje op het blok terug gevonden, de rest Is foetsie. Vanmiddag maar kijken of dat andere overeen komt, anders heb ik nog die van een ntv650.