Auteur Topic: navi is dood, wat nu ?  (gelezen 6366 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Phoenix

navi is dood, wat nu ?
« Gepost op: 31 mei 2014, 13:57 »
hoi allemaal,

na vele jaren trouwe dienst heeft mn garmin streetpilot 2820 het begeven (reageert niet meer op/aan uitschakelen, en stoppen slaan door op motor)

heb me al lang niet meer in de nieuwe systemen verdiept, dus ben aardig rookie als ik nu de winkel in moet voor een nieuwe.

wie o wie, raadt me welk systeem aan, en waarom ?

groetjes leon


AT '96

Offline The Headless Horseman

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2014, 15:19 »
Hé Leon  :)

Kortsluiting zou ook slechts in de voedingskabel of de kontakten op het toestel kunnen zitten, maar dat kun je nameten natuurlijk.
En als dat probleem opgelost is misschien nog proberen het toestel te resetten. Op het GPS forum van Waypoint is heeeeel veel informatie te vinden  8)

Mocht reanimatie niet meer lukken is het vroeg genoeg om je te oriënteren op een ander toestel.
Zélf heb ik recent een Zumo 350 aangeschaft. Ding kan eigenlijk alles wat ik wil met een navigatiesysteem, maar dat kan voor jou wel heel anders zijn.

Zoveel mensen, zoveel wensen  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Waffie

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2014, 21:26 »
ik zou zeer zeker ook kijken naar de gorider een compleet  volwassen systeem voor net geen 200 euri

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline thuntech

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2014, 22:10 »
Iemand ervaring met de GoRider? Kom nogal verschillende reviews tegen. Niet zo zeer over het apparaat, maar over de support die je niet krijgt.

Offline mauppie

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2014, 23:04 »
hoi allemaal,

na vele jaren trouwe dienst heeft mn garmin streetpilot 2820 het begeven (reageert niet meer op/aan uitschakelen, en stoppen slaan door op motor)

heb me al lang niet meer in de nieuwe systemen verdiept, dus ben aardig rookie als ik nu de winkel in moet voor een nieuwe.

wie o wie, raadt me welk systeem aan, en waarom ?

groetjes leon


Leon,

Kijk eens naar naar de contact vingertjes van de stekker die je op de 2820 schuift, het is een fragiele constructie.
Het kan zijn dat een vingertje scheef zit, en kortsluiting maakt het moment je hem op het toestel schuift.
Je moet deze voorzichtig terug buigen zodat het contactje weer goed kan in veren.

   
 
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline dropken

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2014, 13:43 »
Heb een tomtom rider 5 en ben hier heel gelukkig mee de ritten van de TCN erin zetten is nog een probleem (ligt ook aan mijn onhandigheid) maar zelf routes rijden op kronkelversie is geweldig net terug uit het sauerland de heen en terug reis op  kronkelroute gereden en geen grote stad gezien en toch door de POT gereden en mooie routes gehad wil hier geen andere voor hebben deze is voor mij goed genoeg en gebruik hem ook in de auto.

Offline Phoenix

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2014, 19:30 »
@maurits: hoi, maurits, dank voor je reactie, maar daar ligt het niet aan. alles ziet er goed uit. optisch dan. op de motor knalt de zekering eruit, de autoadapter begon heftig te roken, en zal dus ook wel dood zijn, en op de netadapter gebeurde gewoon niks.
wat is wijsheid….gebeld met notter, maar die zeiden dat er geen onderdelen neer voor te krijgen waren. dusssss jammer maar helaas. doet ff pijn..heb destijds 800 euro voor 2e handsje betaald :-(
kan er met moeite afscheid van nemen haha


AT '96

Offline Phoenix

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2014, 19:32 »
@danny:  ook jij bedankt voor je uitvoerige tips…..maar een "top-gun"  helm is net wat teveel van het goede voor mij. wil ff kijken voor de garmin 390lm of de 660…..maar weet even niet te kiezen….
stoome vraag: in D zijn die dingen een stuk goedkoper. maar in NL staan de flitspalen erin….zou die in de duitse versie er ook inzitten ?


AT '96

Offline gert

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2014, 23:38 »
Citaat
Flitspalen staan in een POI (Point Of Information) bestand met een afstandsmelding.
Kan 1,2,3 geen actuele op Internet vinden...

kijk maar op www.gpsunderground.com of www.gpspower.net daar vindt je wekelijks de nieuwste flitspaal bestanden en heel veel kaart materiaal 8)

gr, gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Jeroen

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #9 Gepost op: 04 juni 2014, 10:24 »
ik rij zelfs met kaartmateriaal uit 2008...
zorgt tenminste voor nog een beetje avontuur.. en houdt je hersens scherp.. 

Goh, wat nieuw joh! in mijn magellan is de kaart uit 2003, soms hilarisch als je ineens op de snelweg door een weiland blijkt te rijden, of onverwacht een rotonde tegenkomt  ;)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Transit

Re: navi is dood, wat nu ?
« Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2014, 13:05 »
Ik heb nog een 2820 compleet liggen.
Inmiddels pb gestuurd