Auteur Topic: losse remvoering trommelrem opnieuw verlijmen?  (gelezen 4198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jeroenh

losse remvoering trommelrem opnieuw verlijmen?
« Gepost op: 01 juni 2014, 16:52 »
Is het mogelijk om een (nog dikke) remvoering van een trommelrem opnieuw te verlijmen met de schoen?  Ben naast het sleutelen aan mijn Transalp ook bezig met een Yamaha XT500 uit 1978 die heel lang stil heeft gestaan.  De remvoering aan de onderzijde lag los in de trommel, waarschijnlijk door het lange buiten staan.  Wilde de voering weggooien. Is het geheel nog te redden of moet ik daar niet aan beginnen?  Is mijn 'low budget project', maar wil het wel veilig houden. :)
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Offline The Headless Horseman

Re: losse remvoering trommelrem opnieuw verlijmen?
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2014, 17:10 »
Ik heb er geen ervaring mee, maar gevoelsmatig zeg ik: ja, dat kan  :)
Het zit origineel ook gelijmd, dus waarom zou je niet opnieuw vast kunnen lijmen.

Ik heb ook geen idee waarmee je dan moet lijmen en vraag me ook ernstig af of dat prijstechnisch nog wel interessant is  :-\
Die lijm zal ook niet goedkoop zijn, dus wellicht handiger om gewoon compleet nieuwe remschoenen te kopen Jeroen.
Nieuwe kosten toch ook niet de hele wereld denk ik? En dan weet je zeker dat het goed zit  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline dropken

Re: losse remvoering trommelrem opnieuw verlijmen?
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2014, 17:16 »
je zou ook gaten kunnen boren en klinken maar dan wel met speciale platte klinknagels die verzonken in de remvoering liggen, binnenkort een verhaal over remschoenen in de transalper.

Offline Waffie

Re: losse remvoering trommelrem opnieuw verlijmen?
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2014, 20:37 »
jazeker maar is totaal niet financieel interessant
voeringke kost je misschien 12-15 euri.

en klinken gaat niet omdat de voering te dun is .

overigens komt remvoering meestal  los door corrosie   en  dat is opnieuw lijmen als lassen op geroest staal

gewoon vervangen en trommel controleren op rondheid en voldoende dikte

ander ook de trommel vervangen


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl