Auteur Topic: Olie verbruik Honda Varadero  (gelezen 20842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #30 Gepost op: 05 oktober 2014, 21:19 »
Je mist de pointe van mijn opmerking Bernard  ::)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Erik

  • Gast
Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #31 Gepost op: 06 oktober 2014, 00:08 »
Niks nieuws onder de zon René  ;)

Maaruh, die 1200 van jouw gebruikt dus ook nogal wat? En je oude 1150?


Aan de andere kant, wat zegt olieverbruik? In ieder geval niets over hoe lang je blok het nog uithoudt, of je moet 'm consequent niet bijvullen.

Wat me in het algemeen wel opvalt is de aversie tegen andere merken (o.a. BMW maar ook bv Harley) hier op het forum terwijl ik dat op bv het GS forum nauwelijks tegenkom en als ik het al tegenkom is het vaak bedoeld met een grote knipoog  ::)

 ;)

Offline PimW

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #32 Gepost op: 06 oktober 2014, 00:19 »
Bijna elke motorrijder kan zich een Transalp veroorloven, maar niet elke Transalp rijder kan zich een BMW veroorloven.

Of mag je dat niet zo zeggen?

 :-X


Erik

  • Gast
Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #33 Gepost op: 06 oktober 2014, 00:40 »
Ligt eraan welke BMW.

En als je onderdelen moet gaat kopen kan die berekening wel eens heel anders uitpakken  ;)

Ik sta iedere keer weer versteld van de onderdeelprijzen voor japanners, dat is nog steeds wel eens slikken..


Verder stopt Honda gewoon na 20 jaar ( en voor sommige modellen al eerder) met de productie en het op voorraad houden van reservedelen, je bent na die tijd gewoon aangewezen op bestaande voorraden en daarna is het simpelweg op.

Praktijkvoorbeeldje; een uitlaatbochtenset voor een VFR van '93 (eerste model met enkelzijdige achterbrug) is gewoon NIET meer leverbaar. Helaas is die bochtenset voor een groot deel van pisbakkenstaal dus na 20 jaar vaak doorgerot. Vind dan nog maar eens een vervangende set voor je VFR die nog lang niet "op" is..


Maar we (ik..) ga weer gigantisch off-topic   :-X

 

Offline Waffie

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #34 Gepost op: 06 oktober 2014, 01:36 »
ik ga je verbeteren

honda levert tot 10 jaar gegarandeerd de onderdelen en daarna is het leegloop
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #35 Gepost op: 06 oktober 2014, 02:07 »
Das waarschijnlijk ook Cas z'n probleem dan  ;)

Voordat iedereen gaat denken dat ik helemaal niet meer vooruit kom hier een fragmentje uit de Ad Mies rit waarbij ik door een navigatie misverstand de achtervolging moest inzetten op een ervaren Alpinist. De snelheden die op deze binnenwegen werden gereden waren nogal stevig.

https://www.youtube.com/watch?v=P6qVGJdNmVk
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2014, 15:45 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Two Plugs

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #36 Gepost op: 06 oktober 2014, 07:42 »
Je mist de pointe van mijn opmerking Bernard  ::)

Nee hoor. Greenpeace meert de Artic Sunrise binnenkort voor je inrit af om die olietanker van je te blokkeren  ;D ;D ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Erik

  • Gast
Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #37 Gepost op: 06 oktober 2014, 13:10 »
ik ga je verbeteren

honda levert tot 10 jaar gegarandeerd de onderdelen en daarna is het leegloop

Nog gekker dus..  ::)

Offline xrvtuur

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #38 Gepost op: 06 oktober 2014, 14:54 »
rijden op een oude Honda is dus wel een stuk exclusiever dan op een bmw, en ook een stuk interessanter omdat je op den duur op onderdelen jacht moet en daar door weer leuke mensen ontmoet. Bij een bmw heb je ook vanaf nieuw constant onderdelen nodig, bij een Honda begint dat pas vanaf een jaar of 20. Kortom het is maar net hoe je in het leven staat, sommigen hier weten het nog niet en kopen zowel een Honda als een bmw. ;)
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #39 Gepost op: 06 oktober 2014, 17:21 »
rijden op een oude Honda is dus wel een stuk exclusiever dan op een bmw, en ook een stuk interessanter omdat je op den duur op onderdelen jacht moet en daar door weer leuke mensen ontmoet. Bij een bmw heb je ook vanaf nieuw constant onderdelen nodig, bij een Honda begint dat pas vanaf een jaar of 20. Kortom het is maar net hoe je in het leven staat, sommigen hier weten het nog niet en kopen zowel een Honda als een bmw. ;)

 ;D ;D ;D
Bovendien past de carburateur van een 31 oude Honda Shadow zonder modificaties op een 30 jaar jonge XLV750R...  ;D
Maar die hoef je op een Honda dan ook pas na 30 jaar te vervangen.  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Erik

  • Gast
Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #40 Gepost op: 06 oktober 2014, 19:53 »
Ik zal maar niet zeggen wat er aan een 1150GS in 109000km vervangen is en wat er aan een Africa Twin (die niet van mij is  8)) in 91000km vervangen is..  Puntje bouw/materiaal kwaliteit zullen we maar zeggen ;)


Als die GS eruit gaat komt er misschien wel weer een Honda maar geen clubmotor of die nieuwe AT moet wel een geweldig juweeltje worden (waar ik niet vanuit ga als ik zie wat er de laatste jaren uit de Hondafabriek rolt  :( )

Triumph maakt wat dat betreft nog de meeste kans om de GS op te volgen maar voorlopig niet  ;)

Offline xrvtuur

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #41 Gepost op: 06 oktober 2014, 22:45 »
jah duhhh en dan staat die 1150 in een verwarmde garage en die AT staat twee jaar buiten zonder dat iemand er eens lief tegen doet...
Varadero SD02  2004

Erik

  • Gast
Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #42 Gepost op: 07 oktober 2014, 01:32 »
Heeft ie nog geluk mee gehad, het was me te ver duwen naar het einde van de straat (en dan weet jij wel waar ik bedoel ;) )
Je moet het zo zien, als een GS buiten staat bouwt ie een oxidelaag op ter bescherming, als een AT buiten staat bouwt ie een oxideberg op ter desintegratie  ::)

Nouja, ben er wel (weer..) erg lief voor geweest, en weer een bak met geld in gestopt, denk dat er weinig AT's van die leeftijd zo netjes bijstaan.  Advertentie volgt, special price  >:D

Offline pjotter

Re: Olie verbruik Honda Varadero
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2017, 23:29 »
Wederom de topic gelezen, dit is een mooie discussie geworden.
Olie of geen olie. Ik was met dit advieser geholpen.
Honda of toch bmw, al met al rij ik nog steeds op dezelfde dero.
Zonder olie bij te vullen :-) (Thanks all)