Techniek > Honda Transalp
Mijn stuur staat wat scheef
myHighness:
Het stuur van mijn Transalp staat wat scheef (1996 model als ik het goed heb, met de orange stickers), en bij langere ritjes begint het wel wat vervelend te worden. Ik heb het stuur zelf nog niet los durven te halen (er zitten wat extra's op, was al zo bij de aankoop, wat voor nogal veel kabels zorgt) maar het lijkt niet de vork te zijn. Ik heb er geprobeerd een foto van te maken, ik vermoed namelijk dat het het stukje is tussen hetgene wat het stuur zelf vasthoud, en hem vastzet in de vork. Daar lijkt een dempertje te zitten die aan de rechterkant meer zichtbaar lijkt te zijn. Als ik een drempel wat sneller neem, of een leuk klinkerweggetje vindt, dan voel ik aan de rechterkant te schokken ook meer.
Ik hoop dat iemand kan zien of het iets kleins is wat vervangen kan worden, of dat het toch een wat grotere klus gaat worden. Woon/werk heb ik er geen last van, maar afgelopen weekend naar Limburg vanuit Amsterdam zorgde wel voor een pijnlijke schouder tegen het eind.
Oldtimer:
Zo te zien moet je de bout aandraaien die onder de kroonplaat zit.
Alleen daar zit dat gedeelte vast. Verder zit het geheel in rubber, dus moet wel speling hebben.
myHighness:
Kroonplaat is hetgene waar beide vorkpoten bijeen komen? (Ben fietsmonteur "in opleiding", nog niet zo bekend met mijn motor en alle moeren en bouten daar!)
Zou mooi zijn als dat het is, morgen eens bekijken. Mijn vriend en ik gingen er eigelijk vanuit dat het er iets te veel speling had.
edit: google images zegt dat dat idd de kroonplaat is, het stuur staat echt wel zichtbaar scheef, maar het zou goed kunnen dat dat komt door ongelijk aandraaien. Moet dit met een bepaald moment aangedraai? Ik denk dat er op werk wel ergens een momentsleutel ligt.
PimW:
Gewoon goed vastdraaien, zoals hij nu staat zou hij echt los moeten zitten. Sleutel 14 als ik het me goed herinner.
len_tour:
Ik zou de boutjes waar het stuur mee vast zit ff een tikje losdraaien en de moeren onder de kroonplaat ook. De spanning is er dan af. Vervolgens de moeren onder de kroonplaat weer vast (niet met geweld) dan t stuur en het zou dan goed moeten zijn anders is je stuur krom.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie