Omdat ik de track ben begonnen in Veendam (da's dus de pauze locatie) is de start van de track uiteraard ook in Veendam. Dat willen we natuurlijk niet, de start moet immers op camping Marenland zijn, in Winsum. Door nu de waypoint 'Marenland' aan te klikken, kan ik in Tyre onder 'bestand' de optie aanvinken 'maak startpunt'. Vervolgens wordt de route aangepast aan het nieuwe startpunt waarbij de oorspronkelijke rijrichting wordt behouden.
Truukje ook nog ff herhaald bij de ITN versie en klaar is Klara (eh, TomTom).
Nu natuurlijk nog wel ff kijken hoe de track zich in de praktijk gaat bewijzen. Voor de zekerheid ga ik de GPX en de GDB bestanden uit de Zumo ook nog ff in Tyre bekijken, maar als hierin geen wezenlijke verschillen zitten met die van de TomTom Urban Rider, is er (weer) een reden minder om voor een Garmin te kiezen.
Resumé... Ik had nog nooit met Tyre in combi met de Urban Rider gewerkt, maar het is écht ontzettend mooi en goed gedaan. De bediening van Tyre is nét als bij de TomTom rider volledig intuïtief, alsof je nooit anders hebt gedaan. Hoor je van Mapsource en Basecamp wel andere verhalen (vooral door de roze gekleurde bril van 'Mr GPS' die verhaaltjes voor o.a. de ProMotor schrijft).
Nu nog ff dik sparen voor de Rider 5, maar gezien de resultaten die de Urban Rider nu laat zien... Is daar eigenlijk geen reden meer voor...
Ek es bly!
Nog wel ff de resultaten van het voorrijden afwachten om er zeker van te zijn dat er geen aap uit de lange mouw komt... En voor de zekerheid... de GPX toch nog ff 'Hermanizen'!