Algemeen > Algemene discussie

Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)

(1/2) > >>

chaly-dude:
https://plus.google.com/114187267916770381821/posts/e92SCSwCUqs

Dit experiment ga ik de komende twee weken testen.
Tot nu tot een ritje mee gemaakt (100km) en alles lijkt te werken.
Ik heb dus ortliebtassen voor op mijn Transalp sindskort, maar ik heb geen beugels of iets dergelijks.

De enige eis die ze bij het vastsjorren stellen bij ortlieb is dat je niet harder dan 100 km/u mag rijden als je ermee rijdt en de afstand tussen uitlaat en tas moet minimaal 10cm zijn. Dat laatste is lastig zonder beugels en daarom deze beunactie. Twee m8 bouten, met koppelstuk + skatewiel.
Dit zorgt ervoor dat de tas om en nabij de 8 cm van de uitlaat af zit. Op een plek wordt ie echt wel warm, maar dat lijkt (tot nu toe) geen blijvende schade te veroorzaken.

Rechter tas uiteraard wat lichter ingepakt dan de linker, zodat ie nog wat hoger / schuiner komt te hangen. Niet super voor de looks, wel voor de afstand tussen tas en uitlaat ;).

Morgen naar Engeland, dan zal het écht getest worden.

xrvtuur:
niet harder dan 100 :o kun je de motor beter thuis laten

dropken:
wilde ik ook net schrijven 100 km daar zit je al snel aan en als je niet sneller mag dan ben je wel erg lang onderweg lijkt mij en dan heb je toch geen plezier meer in het rijden, waarom niet een rek met koffers wat is er toch met tassen die velen hebben, is het de prijs ? ik heb al een rek met koffers gehad 2e hands voor een paar tientjes het is maar wat je wil.

Sandra:
Hey Bart, wat is dat wat er tussen de voorkant van de tassen en de motor zit??
grtz Sandra

chaly-dude:

--- Citaat van: dropken op 17 juli 2014, 18:06 ---wilde ik ook net schrijven 100 km daar zit je al snel aan en als je niet sneller mag dan ben je wel erg lang onderweg lijkt mij en dan heb je toch geen plezier meer in het rijden, waarom niet een rek met koffers wat is er toch met tassen die velen hebben, is het de prijs ? ik heb al een rek met koffers gehad 2e hands voor een paar tientjes het is maar wat je wil.

--- Einde van citaat ---

Het is inderdaad de prijs. Kon eigenlijk alleen de nieuwe rekken vinden en de afgelopen maanden als een junkie marktplaats/2ehands.be/speurders.nl in de gaten gehouden voor rekken op een Transalp.
Maar helaas niets tegengekomen voor 'een paar tientjes'.

De regel van die 10cm neem ik niet zo nauw, dus dat 100km/u natuurlijk ook niet.  ;)


--- Citaat van: Sandra op 17 juli 2014, 19:16 ---Hey Bart, wat is dat wat er tussen de voorkant van de tassen en de motor zit??
grtz Sandra

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: chaly-dude op 17 juli 2014, 17:07 ---https://plus.google.com/114187267916770381821/posts/e92SCSwCUqs
Twee m8 bouten, met koppelstuk + skatewiel.

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View