Techniek > Honda Varadero

O2 eliminator

<< < (2/11) > >>

Simonshavenaar:
Ik heb ook geprobeerd een O2 eliminator te plaatsen op mijn Varadero, een 2005 zonder ABS
Voor mijn gevoel maakt het inderdaad niets uit, aan/uit effect blijft.

Even als waarschuwing,mocht je willen bestellen, de O2 eliminator van de Ebay link zou op de mijne niet passen.
Ik heb deze er onder zitten, de stekker uit jouw ebay link is de contra hiervan en zit bij mij aan de draadboom vast.
Deze foto is als voorbeeld, en ook niet voor een Varadero, maar gaat om het idee.

Heb de mijne trouwens gewoon bij Motoport vandaan, kosten iets van 20,- en de monteur had een goede bui en klikte hem er gelijk onder voor me, maar is er nu weer onder vandaan.

Oldtimer:

--- Citaat ---echt wel een lamdasonde.
--- Einde van citaat ---

ECHT DUS NIET Arthur.
Het verwonderde mij wel, maar Dion helemaal niet.
En ik heb gewoon een originele uitlaat hoor.
Toen ik de PC plaatste heb ik dit verhaal ook op het forum geplaatst. Het lijkt dat mijn Dero uit een serie komt voor een land waar de co2 normen wat anders zijn.

Verder is de eliminator inderdaad niks meer als een stekertje met een weerstandje wat op de steker in de kabelboom wordt geplaatst.
De uitgaande  ( los eind dus ) kabel gaat dan naar de Sonde.
Bij mijn Vara zat deze steker er ook niet op.

Deze steker zit trouwens bij het power commander pakketje en je hoeft hem dus niet apart te kopen.

xrvtuur:
ik heb er nog eens wat over zitten lezen en het is inderdaad zo dat er vanaf 2003 Varadero's met en zonder katalysator en dus ook met en zonder lambdasonde zijn geleverd. vanaf modeljaar 2007 zijn ze allemaal met kat. weer wat geleerd :D

peet:
Heeft iemand ervaring met alleen het plaatsen van zo'n O2 eliminator. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen.

Hallo, ruim 15.000km terug een O2 eliminator geplaatst bij mijn Varadero 2003 (48.000km). Hiervoor het bekende probleem wat al eerder is omschreven, na plaatsen van O2 elimininator bij mijn motor nergens geen problemen meer mee. Is nu mogelijk om zonder horten en stoten stapvoets te rijden.
Brandstofverbruik is iets verhoogd maar is eigenlijk te verwaarlozen, van 1 op 18 naar 1 op 17 bij voornamelijk snelweg gebruik bij stevig doorrijden.

De investering van 20 euro voor de O2 eliminator heeft voor mij goed uitgepakt.

swilting:
Leuk dat men 20 euro betaald voor een weerstand van pak m beet 1 euro en een plastic stekertje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View