Techniek > Honda Transalp

Honda Transalp 1987. Vermogen weg en tourenteller doet raar

(1/2) > >>

justin:
Hallo mensen, k ben nieuw hier, heb me wel al kort voorgesteld op de beginpagina..hopelijk kan een van jullie mij helpen.

De Transalp die ik sinds kort heb 600 v uit 1987 deed vandaag opeens niet wat ie hoorde te doen. Hij begon in te houden, reed wat schokkerig..en de toerenteller deed het niet meer. Toen ik stopte om te kijken wat r aan de hand was toch maar even olie gechekt maar dat leek vrij in orde..

nu las ik op internet dat de CDR module kon zorgen voor dergelijke problemen. Boven de CDR module zat ook een kapotte zekering ( 10v) vervangen maar vraag me af of deze zekering van de CDR was ( k ben geen groot technicus ). De tourenteller doet het nu weer wel..echter hij klinkt toch niet zo lekker..net of ie verzuipt of te weinig of juist teveel brandstof krijgt..

hopelijk kan iemand me een beetje verder helpen..

len_tour:
lees:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8136.0


Na het wisselen van de zekering zou ik ff rondjes gaan rijden om te kijken of de motor weer normaal gaat rijden of de toerenteller weer uitvalt (ga niet te ver van huis, duwen is zwaar). Maar het klinkt als een CDI die stuk is

justin:
k denk dat je ooit t zelfde probleem hebt ondervonden en ook na 1 dag..k heb m ook echt 1 dag..

maar denk dat dit het is..tijdens de rit al een paar keer geplof inderdaad ..denk dat t toch vervangen moet worden. iig super bedankt !

Oldtimer:
Normaliter zit er boven de CDI geen zekering.
De symptomen zijn echter wel degelijk een cdi probleem.

justin:
ben er ook niet zeker van dat hij van de cdi is..ben geen al te grote techneut ...maar heb m vervangen./

volgens mij is t als de motor warm is..als k m zo start doet ie t wel..na tijdje rijden weer gepruttel en gestotter..


kan je motorschade veroorzaken door dit gedoe?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View