Auteur Topic: Waterdichte Behuizing Iphone 3 4 5 en Galaxy S3 S4  (gelezen 3600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Motormuus

Waterdichte Behuizing Iphone 3 4 5 en Galaxy S3 S4
« Gepost op: 08 augustus 2014, 20:55 »
Onlangs tijdens hevige regen in de Vogezen kwam ik erachter dat ik mijn oplader voor de telefoon niet helemaal waterdicht had aangesloten.
Vandaag toch maar es even de kuip en de tank eraf, fatsoenlijke kabel en zekeringhouder gekocht en even opnieuw (en nu goed) aangesloten.

De telefoonhouder heb ik al een tijdje en ik moet zeggen, hij is ECHT waterdicht en met handschoen te bedienen!

De telefoonhouder kun je hier bestellen:
http://link.marktplaats.nl/a1002083812

Het beugeltje heb ik zelf gemaakt van een stripje aluminium. Omdat dit nogal trilde heb ik aan de achterkant een rubber dopje gemaakt zodat de houder strak tegen het ruitje aan zit. Het trillen is hier mee opgelost. De stroom kabel die rechtstreeks vanaf de accu komt (met 15 amp zekering) heb ik aan de USB lader gesoldeerd (rode cirkel) en daarna met krimpkous waterdicht gemaakt en hier nog wat ducktape om gewikkeld. De stekker heb ik met een heel klein tie-wrapje vastgezet. (Pijltje foto 5)

De navigatie op mijn Iphone 5s (TomTom Europa) kostte me 69,- euro

 











Heb je vragen mag je me altijd even bellen (0640534242) of mailen

Groeten, Jan






« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2014, 20:21 door Motormuus »
KTM 990 Adventure S 2008


www.basicsafety.nl

Offline RuuJan

Re: Waterdichte Behuizing Iphone 3 4 5 en Galaxy S3 S4
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2014, 10:31 »
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd of de constructie ook de trillingen genoeg dempt, want dat was in het verleden het grote probleem. De telefoons gingen dan vaak vroegtijdig kapot.

Offline Motormuus

Re: Waterdichte Behuizing Iphone 3 4 5 en Galaxy S3 S4
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2014, 20:19 »
Met de Iphone 5 rijd ik al bijna een jaar en hij doet het nog steeds! :-)
KTM 990 Adventure S 2008


www.basicsafety.nl