Auteur Topic: Ardennen ALP Challenge 2014 vrijdag 26, zaterdag 27, zondag 28 September  (gelezen 13062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martin Visser

Afgelopen maand zijn Marien Janssen, Marc van Tilburg en Piet Loomans op verkenning geweest
in de Ardennen waar we een weekend gaan organiseren.
Het zal een weekend zijn die in het teken staat van grenzen verleggen op en met de motor zowel road als allroad.


Ardennen Alp Challenge 2014
26-27-28 september

De “Ardennen Alp Challenge 2014” is zoals de naam al zegt een weekend motorplezier vol uitdagingen in de omgeving van Spa.
Er zijn prachtige road of allroad routes beschikbaar die over de mooiste wegen en paden voeren in de Belgische Ardennen.

Road
In de verharde routes kom je een grote variëteit  aan wegen en omgevingen tegen. Van smalle weggetjes  begeleid door schitterende vergezichten tot steile beklimmingen met pittige haarspeldbochten. En van nieuw asfalt en ruime bochten waar je het gas lekker open kunt trekken tot het craquelée wegdek met een optionele doorwading van een beekje.
 
All-road
De all-road ritten zijn geschikt voor iedereen die het leuk vindt om het asfalt zo af en toe te verlaten. Dat geldt zowel voor de ervaren offroadrijders als voor degenen die minder ervaring hebben in het terrein. De ritten zijn zo opgebouwd dat ze gaandeweg de dag uitdagender worden. Wat je zoal kunt verwachten is: gravelpaden, doorwadingen, zandwegen, afdalingen e.d.
Ideaal om als beginnende All-roadrijder je grenzen te verleggen en te ontdekken wat je allemaal kan.

De routes worden in kleine groepjes vanaf GPS gereden en indien gewenst begeleid door een ervaren voorrijder die je door/over de moeilijkste hindernissen heen coacht. Alle routes zijn op de gangbare grovere allroadbanden te rijden.

Is je clubmotor niet inzetbaar geen nood, ook vergelijkbare motoren zijn welkom.????

Programma Unstoppable Alp Challenge 2014:
Vrijdagochtend: heenreis vanaf Nederweert via leuke afwisselende road of all-road route
Vrijdagmiddag: inchecken Camping Spa d'or  (tot 17.00 uur Happy Hour, bier, fris, wijn € 1,00 )
Vrijdagavond: Diner met soep, pasta buffet (3 soorten pasta), stokbrood kruidenboter en dessert
Vrijdagavond: Theorie van het All-roadrijden.
Zaterdagochtend: ontbijt, avontuurlijke rondritten omgeving Spa
Zaterdagavond: Diner met soep, mixed grill, stokbrood, friet, salade en dessert
Zaterdagavond: feestavond in de bar ( proberen artiest te regelen)
Zondagochtend: ontbijt, terugreis via gevarieerde road of all-road route 


Prijs p.p. met eigen tent € 72,50
Prijs p.p. Kamer/stacaravan € 87.50 (slaapzak meenemen)

Inschrijven: m.janssen19@chello.nl

Slaapplaats reserveren: info@campingspador.be

Alle deelnemers ontvangen een speciaal aandenken
« Laatst bewerkt op: 13 september 2014, 19:29 door varaderohuibje »

Offline Martin Visser

Prima Initiatief Mannen laat de inschrijvingen maar komen!!!

De Ladies van de club zijn natuurlijk ook van harte welkom.
De manonly mannen zijn natuurlijk ook van harte welkom.
En de buitenlandgangers kunnen in de Ardennen ook hun hart ophalen,
In Spa hebben ze zuiver water, en uit ervaring weet ik ook dat er inmiddels Spa geel is.
groeten Martin.

Offline GSApaul

ik meld mij aan als voorrijder en bied mijn ervaringen aan om die met anderen te delen.


Offline Jeroen_Sp

Heel erg leuk dit! En het past nog precies in mijn vakantie. Mooie afsluiter ervan.

Even voor de duidelijkheid; die genoemde prijs p.p, zit daar het eten bij of moet je dat los afrekenen?

Offline GSApaul

De genoemde prijzen zijn inclusief ontbijt en diner.
Het enige wat je afrekent is is de vloeibare brandstof voor motor en mens.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2014, 13:24 door GSApaul »

Offline marlene

Zo, dit is leuk! Ik doe mee!!
Ik stuur een mail. :D

Offline marlene

Zijn er meer mensen die eerst nog de vrijdag moeten werken?? :(
Dan kunnen we misschien in Eindhoven verzamelen en het laatste stukje samen rijden.

Offline Oldtimer

ALLEN


Het emailadres in het bericht was in eerste instantie  ONJUIST

Mod gevraagd om het te veranderen.
Had je al eerder mail gestuurd, dan even opnieuw graag.

Mijn Email adres is

m.janssen19@chello.nl

Excuses voor het ongemak.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2014, 19:31 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline robgoesdakar

Je voelt je nog jong Marien ;)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Martin Visser

Rob bedankt voor de aanpassing was even in Luxemburg, het buitenlandweekeinde "geregeld" voor volgend jaar.
Gr, m

Offline varaderohuibje

Weekendje Ardennen spreekt me wel aan...  C:-) op korte vakantie     ;D

Offline Two Plugs

Vraag... Zonder afbreuk te willen doen aan dit leuke initiatief  ;)

Is me nog niet helemaal duidelijk... is dit nu een 'rijvaardigheidsweekeinde' met verplichte groepsritjes of kun je ook gewoon de routes zelf rijden?

Zit bij mij nog ff in de 'wacht'... Zitten met ons tweeën het weekeinde er voor op het Britse Varadero Treffen, en de Diversion dringend aan een nieuwe achterveer toe is...  :)

Wel een strakke prijs mannen, complimenten!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Alles is mogelijk en daarom heet het ook een challenge.

Er zijn road ritten, offroad groepjes, voor beginners/gevorderden en over het geheel maakt de groep uit welke activiteit er wordt gedaan.
Het aanbod is Multi en het programma gaat geheel afhangen van de wensen van de deelnemers.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Duidelijk, Rien, tnx! Laat de challenge aan me voorbijgaan en opteer voor Martin's traditionele buitenland weekeinde,  volgend jaar in Luxemburg  ;) Veel plezier!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

De inschrijvers van dit moment.

Bart Weezenberg (  ovb )
Huib Ijssennagger
Paul Scheenaard
Jeroen SP  (  ook onder voorbehoud    ;D )
Marlene
Dimitri
Goobi Geert Jan
Wim (  Poike )
Ernst Verbaas
Danny Engelman
Ron Overkleeft
Oldtimer Marien
Piraat aka Geert Jan Kaper
Stefan Wilting


Nog genoeg ruimte hieronder dus laat maar komen.



« Laatst bewerkt op: 11 september 2014, 11:36 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jeroen_Sp

ik ben ook onder voorbehoud, ben nu mijn vakantieroute aan het maken en aan het kijken of dit er in past. Maar ik ga er wel de moeite voor doen om het te laten passen.

Offline Kohnen

Hallo ik ben nog niet zolang lid van de club maar is dit evenement elk jaar lijkt mij echt gaaf maar motor is nog niet geschikt voor off road te rijden  hoop volgend jaar

Offline varaderohuibje


Road
In de verharde routes kom je een grote variëteit  aan wegen en omgevingen tegen. Van smalle weggetjes  begeleid door schitterende vergezichten tot steile beklimmingen met pittige haarspeldbochten. En van nieuw asfalt en ruime bochten waar je het gas lekker open kunt trekken tot het craquelée wegdek met een optionele doorwading van een beekje.
 


Deze variant is er ook...mijn favo  ;D

Offline Goobi

Onder voorbehoud aangemeld ..  ;D
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Oldtimer

Beste mensen, het loopt geen storm voor dit initiatief.

Wanneer de aanmeldingen blijven steken moeten we ons beraden of we het nog wel door kunnen laten gaan.
Er moet een kok extra komen opdraven, dus voor 5 personen gaat dat niet lukken.

Mocht je dus willen inschrijven, haast is dan geboden.
We bekijken volgende week de aantallen en laten daar het wel/niet doorgaan van afhangen.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline marlene

Mijn man Dimitri wil ook mee.
Ik moet alleen nog vrij zien te regelen voor die vrijdag de 26e. Daar ben ik mee bezig, Ik laat snel van me horen.
MArlene

Offline monaco

Beste mensen, het loopt geen storm voor dit initiatief.

Wanneer de aanmeldingen blijven steken moeten we ons beraden of we het nog wel door kunnen laten gaan.
Er moet een kok extra komen opdraven, dus voor 5 personen gaat dat niet lukken.

Mocht je dus willen inschrijven, haast is dan geboden.
We bekijken volgende week de aantallen en laten daar het wel/niet doorgaan van afhangen.

Erg jammer als mooie initiatieven wegens te weinig belangstelling niet doorgaan. Zelf wil ik wel graag komen maar moet thuis nog e.e.a. Geregeld krijgen.
"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Offline GSApaul

Je moet niet vrijdagmorgen komen vrijdagavond is ook goed, laat wel even weten of je er voor19 uur bent want dan kan je nog gewoon mee eten.

Ik ga ook graag mee. Dus zal ik me inschrijven.
Spijtig dat het zo ver is.  8)

Offline Oldtimer

Tja, je kunt natuurlijk een dag van tevoren vast aanrijden Wim. Ben je zeker op tijd  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Ernst

Hallo. Ik heb mij ook aangemeld.
Ik kan alleen pas vrijdagmiddag vertrekken.

Ik ben nog niet zo lang actief bij de Tac, maar het zou handig zijn als dit soort innitiatieven ook vermeld kan worden bij de toerritten of evenementen. Gisteren kwam ik het toevallig tegen bij de agenda en vandaag zag ik het zefs daar niet meer. :)

Ernst

Offline Ernst

Ik begrijp alleen niet waarom er bij mijn bericht staat dat ik geen TCN-lid ben, want dat ben ik wel.   :(

Offline jeroen emke

Ik begrijp alleen niet waarom er bij mijn bericht staat dat ik geen TCN-lid ben, want dat ben ik wel.   :(
even je TCN lidnummer in vullen bij je  profiel
still no angel found who flies at the same speed

Offline Jeroen

SVP ontopic, en kunnen de oude koeien SVP in de sloot blijven?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline marlene

Ik heb de vrijdag vrij.
Ik kan dus wel meerijden op die vrijdag!
Nou moeten we wel gaan natuurlijk!

groetjes