Techniek > Honda Transalp

Voorwiel TA 650v hobbelt...

(1/8) > >>

Omit:
Ik heb nu sinds januari 2014 een TA 650v (bj.2003). Na een periode gereden te hebben bleek het voorwiel te "hobbelen" (op en neer dus, en ik dacht eerst dat dat aan de weg lag  ::)) tussen de 50 en 65 km p/u. Teruggegaan naar de dealer waar ik hem gekocht heb (Bovag-garantie  ;D ) en deze heeft het voorwiel laten "richten", daar het voorwiel ovaal zou zijn. Na twee weken de TA weer opgehaald en het voorwiel hobbelde nagenoeg niet meer. Echter...na een tijdje rijden kwam het euvel gewoon weer terug  ???, Manlief heeft de TA op de bok gezet en gecheckt of het voorwiel weer ovaal was. Volgens hem leek het erop dat het spaakvoorwiel wederom niet geheel rond was. We zijn weer terug gegaan naar de dealer. Deze heeft de TA ruim drie weken gehad (ik was toen lekker op vakantie  ::) ), maar deze kon geen oplossing vinden.
Volgens hen was de voorvork en voorwiel goed. Ze hebben ook een ander voorwiel geplaatst, maar deze hobbelde ook. Ik neem aan dat zo'n motor-garage toch ervaring genoeg heeft, maar blijkbaar niet genoeg om het gehobbel te laten verdwijnen. Conclussie...wen er maar aan (?????). Gezien ik veel stadsritten maak (woon-werk) vind ik dat geen optie.
Weten jullie nog een oplossing? Ideeën? Tips? Iemand van jullie die ook zoiets met zijn/haar TA heeft meegemaakt?
(P.S. de TA staat nu nog bij de dealer)

Motormuus:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een AT van 1998.
Mij werd verteld dat het balhoofdlager versleten zou zijn. Een simpele test wees uit dat dit niet het geval was.

Mijn wielen zijn perfect, de vering standaard en de banden nieuw...

Dus wie het weet mag het zeggen!

Oldtimer:
Als er een Anakee  II of III voorband op zit heb je daar het probleem.

Deze band is erg moeilijk te monteren en de meeste bandenboeren hebben er ook een hekel aan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn alp.

Suc6

Motormuus:
Ik heb conti TKC 80

Robertehv:
Ik zou eerst een keer een andere band proberen, misschien is het wel zo simpel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View