Techniek > Honda Transalp

Ketting smeren

(1/5) > >>

Nico R:
Ik overweeg een smeersysteem voor de ketting van mijn Alp, maar er zijn diverse merken en systemen zoals Osco, Scottoiler en Pro-oiler. Vacuumgestuurd, met de hand via een plunjer (Osco) en electronisch.
Wie heeft ervaring met automatische kettingsmering in het algemeen en de afzonderlijke merken in het bijzonder?

Jeroen:
Ik ben heel tevreden over mijn scottoiler, heb geen ervaring met andere systemen. Inbouw was makkelijk, afstellen ook. Prijs was ook aantrekkelijk toendertijd ten opzichte van andee systemen.

len_tour:
Ik heb de goedkoopste scottoiler en op zich bevalt het wel maar zou ik weer moeten kiezen ging ik voor de loobman. Eenvoud en controle en de mooie prijs is daarbij de overweging.

http://www.loobman.co.uk/

Two Plugs:
Ik koop één keer per 2 jaar een (goede) spuitbus kettingolie (MOTUL Chainoiler Pro of MOTUL Chainoiler Offroad) voor ongeveer 15,- en doe gemiddeld 35.000/40.000 km met een setje ketting- en tandwielen.
Heb in het verleden onder de Varadero 2 verschillende kettingsmeerders geprobeerd (Scottoiler en CLS200). Afgezien van de (forse) aanschafprijs en het feit dat ik meer olie op de achterbrug en achtervelg kreeg dan op de ketting, is de meerwaarde mij ontgaan.

Smeer gemiddeld 1x per 1.000 km, bij rijden in regen of winter 1x per 500 km en altijd op de binnenkant van de ketting na een rit (als de ketting nog warm is)
Schoon maken van de ketting? Doe ik nooit.

xrvtuur:
Ik heb sinds kort een Osco, en bevalt goed. zeer eenvoudige montage, en eenvoudig apparaat, je moet alleen zelf nog wel een handeling verrichten om te smeren, ik vergeet dat niet maar als je daar zelf wat slordig mee bent zou ik geen osco kopen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View