Auteur Topic: Startonderbreking  (gelezen 1435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline plem

Startonderbreking
« Gepost op: 12 september 2014, 10:50 »
Ik heb een probleem met de startonderbreking van mijn transalp uit 2000. Vaak start die zonder problemen. Het gebeurt echter steeds vaker dat het hiss lampje niet uit gaat en daardoor de motor helemaal niet meer start. Ik ben met dit probleem meerdere keren naar een Honda garage geweest, maar zij konden niet ontdekken waar het aan lag. Heb een nieuwe sleutel van ze gekregen maar het probleem blijft bestaan. Het maakt niet uit welke sleutel je pakt, soms start de motor probleemloos en soms blijft het hiss lampje branden. Verder zeiden zij dat het niet aan de lezer kan liggen aangezien dan het hiss lampje moest gaan knipperen (maar het lampje blijft gewoon branden).

Nu zit ik dus met een onbetrouwbare motor waar de garage geen oplossing voor kan vinden.

Wie kan mij verder helpen? Want op deze manier rijden is nog al onbetrouwbaar aangezien het elke keer maar hopen is dat de motor wilt starten.

Offline Arjen

Re: Startonderbreking
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2014, 13:44 »
Mijn persoonlijke ervaring is dat het lampje blijft branden als je hem start, voordat hij uitgaat.

Sleutel erin steken, draaien en direct starten gaat bij mij meestal mis. Na het draaien even afwachten tot het lampje uitgaat, dan gaat het wel goed. Duurt ongeveer 2-3 sec.

Of blijft jouw lampje langer dan die 2-3 sec branden? (zonder dat je probeert te starten). Dan is dit misschien een interessant topic voor je: http://www.vci-forum.com/index.php?topic=579.0

“Never Stop Exploring”

Offline Oldtimer

Re: Startonderbreking
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2014, 16:15 »
Het niet uitgaan van het lampje kan aan de ring liggen die om het contact is geplaatst.( daar waar HISS op staat )

Normaal draai je de sleutel om en alle noodzakelijke lampjes gaan branden.
Je wacht 2 a 3 seconden en het HISS lampje gaat uit en je kunt starten.

Wanneer de ring ( antenne ) de sleutelcode niet oppikt , gaat het lampje niet uit en blijft de startonderbreker ingeschakeld.
ook kan er een breukje zitten in de hiss kabel, omdat deze met het stuur meedraait en op een punt vast zit.

Laat de dealer even een nieuwe antenne ring plaatsen en kijk of het euvel zich nog voordoet.
Hiervoor hoeft niets opnieuw te worden geprogrammeerd en is dus plug and play

Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.