Techniek > Honda Transalp
Transalp doet helemaal niets meer
Reclus:
Wat is er aan de hand? De afgelopen weken begon mijn Transalp uit 1994 wat kuren te vertonen. Knipperlicht deed het dan wel, dan niet. Toerenteller viel uit tijdens het rijden, motor begon dan op 1 cilinder te rijden. Even terugschakelen en alles leek weer normaal.
Natuurlijk gezocht hier op het forum en dan is de conclusie al snel 'CDI probleem'. Ondertussen bleef de motor 90% van de tijd gewoon rijden, zonder de hiervoor genoemde problemen. Tot gisteren... Na een probleemloos ritje van 30 km de motor geparkeerd. Na ongeveer een uurtje wilde ik weer op weg. Draai het contact om en helemaal niets!! Geen lampje, geen klikje, niets. Zekeringen gecheckt niks aan de hand. Accu doorgemeten, ook ok.
Mijn vragen aan de experts:
1. Is het volledig uitvallen van de motor ook een bekend CDI verschijnsel?
2. Zo ja, van wie in de buurt van Utrecht zou ik 2 (reserve) CDI units kunnen lenen om 100% zeker te zijn voordat ik nieuwe plaats (zijn behoorlijk prijzige dingen)?
Alvast dank voor het meedenken,
Edwin
Bikkel:
Voordat je die vraag stelt, zou je eerst je locatie kunnen invullen,
wel zo netjes en ook makkelijker voor als iemand reageert.
Dat je geen lid bent wil niet zeggen dat er niemand is die je wil en kan helpen,
Maar dan moeten ze toch wel weten waar je in de buurt woont
Gr. Bikkel
Reclus:
Hoi Bikkel,
Ik woon in Utrecht. Heb dit na enig zoeken ook in mijn profiel gezet. Ik ben geen ervaren forum gebruiker, dus weet niet precies hoe het allemaal werkt.
Grt, Edwin
Oldtimer:
Beste Reclus
Je verhaal lijkt veel meer op losse contacten, waarvan ik er een paar herken.
Helemaal geen lampjes gaan branden heeft niets met de cdi te maken.
Het uitvallen van de toerenteller en de cilinder weer wel.
Ik zou het elektrische circuit eens nalopen en beginnen met de stekers onder de kap rechts.
Verder de aansluitingen van massa, 1 op het blok die van de accu komt en de 2e onder je zadel aan de linkerkant.
Schakelaars even inspuiten met contactspray en ook de killswitch en zijstandaard even checken.
En wat dacht je van de accupolen, je zult de eerste niet zijn die ze los heeft hangen.
Het gaat te ver om alle controlepunten op te noemen, maar vooral is dit een kwestie van uitsluiten.
Verder zijn er best we transalpers bij je in de buurt die je kunnen helpen hiermee.
Suc6 en we hoeren graag van je hoe het afloopt.
of beter, hoe hij weer loopt. 8)
Reclus:
Ik had ook al zo'n vermoeden te maken te hebben met meer dan een probleem tegelijk. Wat ik tot nu toe heb gedaan (ben een electro nitwit):
-zekeringen gecheckt
-accuspanning en -Polen gecontroleerd
-Contactspray op/in: contactstopt, schakelaars op het stuur, jiffy, stekkers CDI'
Nu dus de massapunten controleren. Bedankt voor de tip oldtimer.
Edwin
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie