Hoi Floor,
Je bent me net voor.
Sowieso, als eerste, kijk je zekeringenkastje na, ook die bovenop het startrelais zit. Controleer of de accuklemmen op de polen van de accu en op het relais zelf goed vast zitten. Meet met een multimeter de spanning van de accu over de polen, in rust. Die moet +/- 12,5 V zijn.
Heb je die meter niet, je dimlicht moet je gewoon 10 minuten kunnen laten branden en moet fel blijven. Dan kun je ervan uit gaan dat de accu wel redelijk tot goed is en ook de startmotor rond moet kunnen gaan.
Om de accu echt uit te sluiten als oorzaak, vervang hem door één waarvan je weet dat hij gezond is. Die hoef je niet te kopen, maar kun je ook lenen. Met wat inventiviteit lukt een auto-accu ook.
Zoals geopperd, kun je het startrelais omzeilen door met een (punt)tang de beide dikke plus-kabels met elkaar te verbinden. Zorg vooral dat je alleen die 2 polen aanraakt, en niet ook per ongeluk het frame of een andere massa.
Als dan de startmotor wel ronddraait is het relais stuk. Als de startmotor niet ronddraait, kun je de startmotor verdenken.
Werk in stappen en doe het methodisch.
Succes!