Techniek > Honda Transalp

Achter koffers

(1/4) > >>

Jan B:
Sinds ik erg in mijn nopjes ben mijn nieuwe aanwinst, ben ik nu op zoek naar extra opties. Een nieuwe Garmin heb ik, een nieuw motorpak (na 7 jaar zomer en winter rijden mag die wel vervangen worden) komt er aan, maar ik zou graag een mooie achterset koffers hebben. Mooi vind ik van die metalen bakken, maar een flexibele oplossing zie ik ook wel zitten, omdat ik voor woon werk verkeer genoeg heb aan mijn topkoffer. Evt ben ik ook in voor een tanktas. Vraag is nu; waar vind ik een zaak die een ruime selectie heeft en waar ik wat kan passen en zien? Via internet  kan wel, maar ik heb graag een winkel ervaring.
De volgende vraag; wie heeft er tips en suggesties omtrent merken en/of modellen? Ik heb al wat gegoogeld, maar ik kom er slecht achter wat nu voor een Transalp 650V goed is.
Metalen set:
Flexibel tassen systeem:
Tanktas:

Ik hoor graag van iemand.

Groetjes,

JanB

Robertehv:
Wat wil je doen JanB, en wat is je budget?

Als je offroad gaat, tassen, woon/werk en voor de mooi, koffers. Niet teveel bij je, tanktas.

Je zou eens bij Givi kunnen kijken, die hebben voor de monolock die aluminium look koffers die je als topkoffer of als zijkoffer kunt gebruiken omdat je ze op verschillende manieren kunt openen.

Wel een kostbaar grapje ondanks dat je r dan maar 2 nodig hebt.....

TransAlpGhost:
Ik heb de origenele set van honda voor de ta650 deze zijn wel mooi vormgegeven maar zeker de zijkoffers vind ik vrij vervelend pakken. Het eigengewicht valt ook tegen maar ik weet niet wat zo een alu koffer weegt. Ze zijn wel wonderbaarlijk waterdicht.

Ik heb zelf de tanktas van ortlieb. Deze houder past niet echt netjes op de tank en bij een heel volle tas gaat bij straatje keren het grootlicht weleens aan. WVoordeel zijn de vrij comfortabele rugbanden waardoor de tas fijn is op reis of in de stad.
In amserdam of zaandam kun  je altijd even komen kijken.
Zelf zou ik toch de koffers van heavydutys bestellen als je bereid bent geld uit tegeven.

xrvtuur:
als je echt sterke en waterdichte koffers wil moet je Caribou cases kopen. ik heb ze pas gekocht, mooi spul.

Jacco:
Ca 3 weken mijn rijbewijs gehaald. Sinds vandaag ben ik de gelukkige bezitter van mijn 1e motor: Transalp XL 650 V uit juli 2003. Ik ben mij in het verdiepen in top- en zijkoffers. Mijn voorkeur gaat uit naar een aluminium (look). Voor de stoerdere uitstraling. Meteen zie ik zaken waar ik nog geen kaas van heb gegeten. Schijnbaar bestaan er verschillende soorten bevestigen. De een wel universeel de ander specifiek. Bij de een is het bijgeleverd. Bij de ander weer los te kopen.

Graag wil ik weten wat het aanbevolen merk is met bijbehorend bagagerek. Ik heb de indruk dat niet alles meer ruim te verkrijgen is voor de Transalp. :)

Ook hou ik mij aanbevolen voor (internet)winkels waar ik de benodigde bagagerekken kan aanschaffen. Voor de fysieke winkels bij voorkeur in Noord Holland. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View