Auteur Topic: Allroad hoog door de Pyreneen  (gelezen 18053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bart mallee

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2016, 18:13 »
Ik sluit me aan bij die sneeuwwaarschuwing. Op de foto's staat (oa) de Col de Pailleres die voorlopig nog niet sneeuwvrij is (ik woon in die omgeving) en ik denk dat het nog minimaal een maand gaat duren voor je de toer over de hoge cols kunt maken. De eerste mei is absoluut geen optie. Maar als in de buurt bent, kopje koffie slobberen? Wel effe bellen, ben vaak op de motor weg!!!
Transalp 1992

Offline OM Frank

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #31 Gepost op: 27 april 2016, 18:22 »
Tanktas zit er eigenlijk altijd op, maar normaal wel een heel stuk lager. Ik zal wel in de Pyreneeën een deel van de spullen uit de tanktas kunnen verplaatsen naar de achterzijde zodat de tanktas wat lager wordt.
Ik moet er ook nog even heen rijden en dat gaat zo uitstekend (tasje houd mij overigens ook prima uit de wind).

Interessant filmpje. Staan is inderdaad altijd wel een dingetje! Wordt het ,of één van de, leerpuntjes daar in de Pyreneeën ;). Heb er zin in en kijk er nu al naar uit.

Ander stepjes heb ik wel aanzitten denken maar ik rij meer on-road als off-road en dan lijken mij de rubbers een stuk comfortabeler.
Stuurverhogen is een goede tip, maar voor nu een beetje kort dag om dat nog te regelen. Komt dus op het to-do lijstje.

@alain
Ik ben inderdaad wel benieuwd of ik niet te veel last van sneeuw en ijs krijg, wordt bij de dagelijkse planning een extra aandachtspuntje. Wel leuk voor de stoere foto’s maar persoonlijk hou ik toch meer van de zon :D.
  Let life surprise you

Offline OM Frank

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #32 Gepost op: 27 april 2016, 18:35 »
Ik sluit me aan bij die sneeuwwaarschuwing. Op de foto's staat (oa) de Col de Pailleres die voorlopig nog niet sneeuwvrij is (ik woon in die omgeving) en ik denk dat het nog minimaal een maand gaat duren voor je de toer over de hoge cols kunt maken. De eerste mei is absoluut geen optie. Maar als in de buurt bent, kopje koffie slobberen? Wel effe bellen, ben vaak op de motor weg!!!

Denk dat ik er ongeveer 6 mei in Hendaye (Fr) aankom. Vandaaruit ga ik de opties bekijken, ik heb niet echt een vast plan of planning. Maar zo te horen zullen de hoge cols niet tot de mogelijkheden behoren.
Als ik in de buurt ben zal ik proberen contact met je op te nemen voor de koffie en wat bruikbare tips. Tnx.
  Let life surprise you

Offline alain

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2016, 18:47 »
Alternatief voor de Pyreneen bij slecht weer: ga iets (300 a 500km) verder zuidelijker naar de Sierra de la Demanda, of naar de Sierra de Gredos. Ofwel de Maestrazgo, het meest woeste deel van Spanje, maar het kan daar ook spoken. Weersvoorpellingen bekijken als je eenmaal ter plaatse bent.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline len_tour

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2016, 19:09 »

Ander stepjes heb ik wel aanzitten denken maar ik rij meer on-road als off-road en dan lijken mij de rubbers een stuk comfortabeler.

Kun je de rubbers niet gewoon van de steps afschroeven? Das bij een 600 nl wel zo. Het scheelt net ff een stukje mbt de stahoogte. En met lange benen zit je ook nog eens relaxter (minder kniehoek)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Cas

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2016, 20:00 »
ben vaak op de motor weg!!!
Ik heb binnenkort een goede gids Bart ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline OM Frank

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2016, 20:11 »
Kun je de rubbers niet gewoon van de steps afschroeven? Das bij een 600 nl wel zo. Het scheelt net ff een stukje mbt de stahoogte. En met lange benen zit je ook nog eens relaxter (minder kniehoek)

Geen idee of je ze er af kunt schroeven, ga ik morgen eens proberen.
Ik ben overigens niet zo groot, kan net met de voetjes bij de grond. :))
  Let life surprise you

Offline richardm

Re: Allroad hoog door de Pyreneen
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2016, 18:20 »
Beetje late reactie, maar de route is die len tour noemt van wikiloc. Mooi maar je hebt er ook war ervaring bij nodig. Ik zit nu in dades vallei marokko, voor een ruime maand off roaden. Zal tzt weer een verslagje maken voor de liefhebbers. Vandaag helaas mijn camera verloren op een zware piste, dus zal niet veel mer kunnen filmen. Jammer want het is hier echt de motorhemel :) en de transalp doet het voortreffelijk, al 3500 km over de zwaarste wegen hier.