Auteur Topic: Loodhoudende bezine  (gelezen 2171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michielxl1000

  • Gast
Loodhoudende bezine
« Gepost op: 08 mei 2009, 23:56 »
Eindelijk mijn motor weer terug. Alleen met mijn suffe kop loodhoudende benzine getankt. Kan dat veel kwaad voor mijn Dero (carb. uitvoering, geen injectie)?

Offline David

Re: Loodhoudende bezine
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2009, 07:31 »
Lood is slecht voor een katalysator. Heb jij niet op je carb model. Ik zou me geen zorgen maken en al helemaal niet een tank leeg halen en weggooien.

Als je het uiterste vraagt van je motor is het zelfs beter. Het lood heeft dan ook een koelende functie. 

Overigens, waar kun je nog loodhoudende brandstof tanken?
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

Michielxl1000

  • Gast
Re: Loodhoudende bezine
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2009, 07:52 »
Bij Autoradam in Almere kun je Super 98 loodhoudende benzine tanken. Ik dacht eigenlijk dat dat sinds 2000 niet meer mocht in de EU.
Ik zag ron98 staan ging vrolijk tanken. Pas later zag ik dat het loodhoudende benzine was.

Volgende keer beter opletten. Om eerlijk te zijn: ik heb wel het idee dat hij nu wat feller reageert op het gas.....

Offline Brombeer

Re: Loodhoudende bezine
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2009, 13:35 »
Kan geen kwaad.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline GS Allroad

Re: Loodhoudende bezine
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2009, 02:17 »
Let wel op dat je geen diesel tankt,die verhalen ken ik ook wel dan ken je je motor echt afschrijven.
BMW R 1100 GS  1996

Offline Two Plugs

Re: Loodhoudende bezine
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2009, 07:59 »
Kan geen kwaad... sterker nog, het is voor de motor zelfs beter!

Eneh... mijn 2004 Injectiedero heeft (gelukkig) ook niet zo'n pruts 'ik zit er alleen maar onder voor de goede naam' katalysator. Het is nml geen hi-tech geregelde kat zoals onder de (meeste) auto's is gemonteerd.

De eerste serie(s) injectiedero's voor de NL markt waren maar 'beperkt' met een kat uitgevoerd. Vanaf het 2007 model heeft iedereen er een.

Gek genoeg zijn oudere Injectiedero's die uit Duitsland of België worden geïmporteerd wel voorzien van een kat.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180