Auteur Topic: carbs synchroniseren?  (gelezen 1996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
carbs synchroniseren?
« Gepost op: 30 april 2009, 08:04 »
Hallo Allen,

ik wilde vandaag eens even het stationair mengsel stellen en de carbs synchroniseren. Ik heb er de haynes op nageslagen en 1 ding is mij onduidelijk bij het synchroniseren: haynes zegt dat je de vacuum maintenance pipe van het luchtfilter huis moet dichtknijpen en losmaken, vervolgens de vacuum meter erop aansluiten maar haynes zegt niet dat je dan de klem weer van de slang moet halen als je gaat meten. Moet die klem er af of erop blijven??? met klem lijkt mij weinig vacuum verschil te meten?

dank,

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Waffie

Re: carbs synchroniseren?
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2009, 21:37 »
hallo marc

je spreekt over de mengsel schroeven nl .. doe dat alleen als je de beschikking hebt over minimaal een co meter maar beter een 4 gas analyzer en dan nog per cylinder kunt meten

als er geen echte aanleiding is voor problemen kom je nooit hieraan... >:(

je gebruikt de vacuum slang die op de luchtfilterkast zit en de vacuum slang op de pair valve

hier  sluit je dus je klokken op aan

verschil mag 20 Hg zijn
stel schroef weet je waarschijnlijk al

dit controleer je  vaak na het kleppen stellen,


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: carbs synchroniseren?
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2009, 23:42 »
Ik ook Menno :-)

Maar bij de @ had ik het uiteindelijk voor elkaar en liep ie mooier. Haynes legt vrij simpel uit hoe je het stationair mengsel af stelt.... maar de dero is iets complexer in elkaar gezet dan de twin.... zucht...je komt niet overal even makkelijk bij.....

Ben er nog niet aan geweest. Maar ik begrijp van dit en andere fora dat een zagende motor komt door (o.a) verkeerde synchroon en dat het ploffen in mijn uitlaat bij het gas dichtdraaien komt van een arm mengsel.... en ik ben nu eenmaal nieuwschierig...hahhahahhaha

Maar allicht eens iemand zoeken die wat meet apparatuur in de uitlaten kan duwen en dan afstellen.....



Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: carbs synchroniseren?
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2009, 09:53 »
Nou,...gisteren prachtig weer, dus lekker eventjes naar Brabant getoured....Ad had de koffie klaar staan en zijn gebruikleijke bonhomme humeur...dus gezellie even de dero ontmanteld,...benzine toevoertje gefrabiceerd uit slangetje en trechtertje (eventjes niet roken maar) en de synchroon eens ge checked. Die stond eigenlijk nog best goed maar kon beter. Ad heeft afgesteld en afgesteld totdat die beter en goed stond. Hij zaagt nu wat minder en maakt een lekker donkerder geluid in de pijpen....het weer was te fijn om nog andere dingen te doen. Dus maar weer fijn terug getuft......
Altijd gezellig in Brabant :-)
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)