Auteur Topic: Dynojet Rotterdam  (gelezen 8618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AJRvH

Dynojet Rotterdam
« Gepost op: 03 november 2014, 00:28 »
Voor het installeren van de powercommander wordt er gesproken over Goes, Veendam en Uithoorn.
Ik zag dat Rotterdam ook een Dynojet tuningbank heeft. Heeft iemand van dit forum zijn/haar powercommander daar laten plaatsen en wat zijn de ervaringen?

Offline The Headless Horseman

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2014, 18:44 »
Geen powercommander laten plaatsen, maar ik ben wel een keertje bij Dynojet Rotterdam (in Barendrecht toch?) geweest om de Alp af te laten stellen.

Kundige en relaxte man, die je niets aansmeert als het niet nodig is. Bij mijn Alp volstond het om een ringetje onder de gasnaalden te plaatsen, zodat ze wat hoger kwamen, met een smeuďger lopende motor als resultaat  8)

Kun je gerust heen gaan!

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ron overkleeft

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2014, 20:47 »
Hou er rekening mee dat als ze de powercommander gaan afstellen dat de uitlaat
gas dicht is overal , er zitten 3 pakkingen in je uitlaat systeem die moeten wel
goed afdichten anders valt het zaakje niet goed af te stellen.

weet niet of je al andere uitlaten hebt of neemt maar kan je wel aanraden om
zeker een K&N luchtfilter te nemen die kost dacht ik 80 euro maar die hoeft
daarna nooit meer vervangen te worden dus die verdient ze eigen terug.
met als voordeel dat de motor beter kan inademen.


 


Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2014, 19:43 »
Geen powercommander laten plaatsen, maar ik ben wel een keertje bij Dynojet Rotterdam (in Barendrecht toch?) geweest om de Alp af te laten stellen.

Kundige en relaxte man, die je niets aansmeert als het niet nodig is. Bij mijn Alp volstond het om een ringetje onder de gasnaalden te plaatsen, zodat ze wat hoger kwamen, met een smeuďger lopende motor als resultaat  8)

Kun je gerust heen gaan!

Grtz,
René

Thnx René, alleen de locatie is Ridderkerk volgens de site.
Er is een motorzaak in Barendrecht, maar is geen Dynojet station.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2014, 19:55 »
Hou er rekening mee dat als ze de powercommander gaan afstellen dat de uitlaat
gas dicht is overal , er zitten 3 pakkingen in je uitlaat systeem die moeten wel
goed afdichten anders valt het zaakje niet goed af te stellen.

weet niet of je al andere uitlaten hebt of neemt maar kan je wel aanraden om
zeker een K&N luchtfilter te nemen die kost dacht ik 80 euro maar die hoeft
daarna nooit meer vervangen te worden dus die verdient ze eigen terug.
met als voordeel dat de motor beter kan inademen.

Nee Ron, ik heb volgens mij de originele uitlaatpijpen erop, met volgens mij alle pakkingen er nog in😳😳
Ik ga er wel vanuit dat deze mensen van Dynojet mij adviseren wat te doen.
Ik neem van jou aan dat zo'n filter beter is dan het origineel, zeker als je 'm nooit meer hoeft te vervangen, is het zeker de moeite waard.
Na zo'n PC en filter, ook nog andere pijpen wordt dan een te grote uitgave. Komt dan later wel weer eens.

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 04 november 2014, 20:06 »
Geen powercommander laten plaatsen
.
weet niet of je al andere uitlaten hebt of neemt maar kan je wel aanraden om
zeker een K&N luchtfilter te nemen .

Ik heb dezelfde Dero met Powercommander en heb kosten noch moeite gespaard om deze goed afgesteld te krijgen.
Ik ben naar Veendam gereden (660 km) en geen succes.
Ik ben naar Goes gereden en geen succes.
Ik heb aftermarket uitlaten gemonteerd zonder kat en lopen als een zonnetje (zonder lambda)
K&N filter zat er al op.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2014, 20:41 »
Ik heb dezelfde Dero met Powercommander en heb kosten noch moeite gespaard om deze goed afgesteld te krijgen.
Ik ben naar Veendam gereden (660 km) en geen succes.
Ik ben naar Goes gereden en geen succes.
Ik heb aftermarket uitlaten gemonteerd zonder kat en lopen als een zonnetje (zonder lambda)
K&N filter zat er al op.

Wat zijn aftermarket uitlaten.

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 04 november 2014, 20:44 »
Alle uitlaten behalve de originelen.
bijv. Leovince, scorpion, MIVV etc.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline The Headless Horseman

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 04 november 2014, 22:03 »
Kan goed zijn dat het idd Ridderkerk is ja  :-[ Is al zéker 15j terug dat ik er was.  Maar hij noemde zich Dynojet Rotterdam omdat dat wat beter klonk  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 04 november 2014, 22:10 »
Alle uitlaten behalve de originelen.
bijv. Leovince, scorpion, MIVV etc.

Thnx CAS, trouwens van de week Leovince gegoogled, maar er stond dat ze voor de Varadero niet meer gemaakt werden en uitverkocht waren. Ik moest mailen voor een alternatief

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 04 november 2014, 22:22 »
Thnx CAS, trouwens van de week Leovince gegoogled, maar er stond dat ze voor de Varadero niet meer gemaakt werden en uitverkocht waren. Ik moest mailen voor een alternatief

Klopt, ik had ook een Leovince in bestelling en kreeg te horen dat ze voor de Dero niet meer leverbaar waren, heb er nu MIVV opzitten. De Scorpions op de Dero van Arthur zijn ook heel erg mooi.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 05 november 2014, 13:24 »
Klopt, ik had ook een Leovince in bestelling en kreeg te horen dat ze voor de Dero niet meer leverbaar waren, heb er nu MIVV opzitten. De Scorpions op de Dero van Arthur zijn ook heel erg mooi.

Cas, misschien een domme vraag. MIVV uitlaten voor Varadero, is die prijs per twee pijpen of één?

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 05 november 2014, 13:57 »
De prijs is per set en op deze link wel een hele scherpe prijs, ik heb er een dikke 700 euri voor betaald.
http://www.bs-motoparts.com/nl/uitlaten/uitlaat-mivv-oval-2-honda-varadero-1000-03-11--carbon-i3176-5947-0.htm

Zo ziet het er bij mij uit.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 05 november 2014, 20:25 »
De prijs is per set en op deze link wel een hele scherpe prijs, ik heb er een dikke 700 euri voor betaald.
http://www.bs-motoparts.com/nl/uitlaten/uitlaat-mivv-oval-2-honda-varadero-1000-03-11--carbon-i3176-5947-0.htm

Zo ziet het er bij mij uit.

Thnx, staat mooi, ik heb de site meteen even als favoriet gemaakt.
Voor later ;)

Offline xrvtuur

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 06 november 2014, 00:08 »
Scorpion carbon, ik vind deze uitlaten mooier dan mivv en leo vince omdat ze niet zover achter de motor uitsteken. en er zit levenslang garantie op.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 06 november 2014, 00:14 »
En ook geen probleem met het ophangrek van de kofferset zie ik.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 06 november 2014, 09:24 »
nee dat viel mee, maar dit rek is inmiddels vervangen door een hepco en becker rek. maaruh is geloof ik een beetje off topic aan het raken. Even terug komen op dynojet, hier in Vlissingen zit ook iemand met verstand van zaken als het gaat om afstellen,  http://www.abcomotors.nl/ 
Varadero SD02  2004

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 06 november 2014, 11:54 »
nee dat viel mee, maar dit rek is inmiddels vervangen door een hepco en becker rek. maaruh is geloof ik een beetje off topic aan het raken. Even terug komen op dynojet, hier in Vlissingen zit ook iemand met verstand van zaken als het gaat om afstellen,  http://www.abcomotors.nl/

Zo die heb ik ook even in de favorieten gezet.
Bij de topic van O2 eliminator, hebben diverse Dero bezitters baat bij dat simpele "1 eurie" stekkertje.
Dus.....voor mij op dit moment, na nieuwe helm, topkoffer, handschoen en onderhoudsetje, effe betaalbaarder, dan een bezoek aan de Dyno wereld.😉
Ik ga eerst maar even een O2 eliminator en....o ja,  trillingsdempers aan het stuur plaatsen. Het schroefdraad zit, maar waar die dingen zijn gebleven? Horen er standaard op te zitten volgens mij. Volgens de boeken heeft mijn Dero 4 eigenaren gehad😳 Ik twijfel wel een beetje aan hun waardering voor zo'n mooie machine. 😡
Als de eliminator het bokkige tussen 2000-4500 toeren elimineert, dan ben ik tevreden. Het uitvallen bij koude motor, gebeurt steeds minder ,door wat Waffie noemde, drivers ability. Choken tot drie blokjes en dan gaan.
Thnx,  iedereen voor de reacties.



Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #18 Gepost op: 06 november 2014, 12:01 »
Trillingsdempers?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 06 november 2014, 12:36 »
Trillingsdempers?

Zo zie je hoe een "groentje" al snel een verkeerde benaming gebruikt.
Ik bedoel de gewichten aan de uiteinde van het stuur, om de trillingen wat tegen te gaan😳

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #20 Gepost op: 06 november 2014, 12:37 »
Stuurgewichten, ik zat aan een stuurdemper te denken maar die heeft de Varadero niet nodig.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #21 Gepost op: 18 november 2014, 18:36 »
Ik ga eerst maar even een O2 eliminator en....o ja,  trillingsdempers aan het stuur plaatsen. Het schroefdraad zit, maar waar die dingen zijn gebleven? Horen er standaard op te zitten volgens mij. Volgens de boeken heeft mijn Dero 4 eigenaren gehad😳 Ik twijfel wel een beetje aan hun waardering voor zo'n mooie machine. 😡
Als de eliminator het bokkige tussen 2000-4500 toeren elimineert, dan ben ik tevreden. Het uitvallen bij koude motor, gebeurt steeds minder ,door wat Waffie noemde, drivers ability. Choken tot drie blokjes en dan gaan.
Thnx,  iedereen voor de reacties.

Na plaatsen O2 eliminator en stuurgewichten rijdt mijn Dero stukken beter. Zelfs zonder gas te geven, rond de 1200-1300 toeren niet dat stotende en zagende gedrag. Stuurtrillen voel je best nog wel, maar staat wel cool, die gewichtjes aan de zijkant. Oog wil ook wat ;) ;). Helemaal happy.
O ja, schroefdraad in het stuur, zoals het hoort, maar waar waren de originele handvaten en stuurgewichten.......? Onder het zadel verstopt, ja, ja

Offline Cas

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #22 Gepost op: 18 november 2014, 19:18 »
Stuurtrillen voel je best nog wel

Dat hoort echt niet bij een Varadero, banden en vering eens laten controleren.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline AJRvH

Re: Dynojet Rotterdam
« Reactie #23 Gepost op: 18 november 2014, 19:34 »
Dat hoort echt niet bij een Varadero, banden en vering eens laten controleren.

Ik rectificeer bij deze mijn vorige citaat. Het stuur is veel stiller als voorheen, dus de gewichten helpen en het staat nog steeds cool.
Ben erg tevreden.