Techniek > Honda Transalp

Accu?/SR/laadsysteem

(1/5) > >>

de sjeng:
Nu had ik op het forum gevraagd wat mijn alp eventueel nog waard zou zijn? heeft hij meteen wraak genomen  >:(

Gister avond wilde ik naar mijn werk gaan maar starte hij niet.

Vanmiddag niveau accu nagekeken(nieuw van september) en aan de lader gehangen. Motor start na bijladen. Echter op de polen heb ik tijdens het lopen vd motor 12,4v dit zou normaal toch 13,8v moeten zijn toch?

Nu kan het nog altijd zijn dat het de (nieuwe) accu is, maar dan zou hij tijdens lopen toch gewoon 13,8v moeten geven? Heb hem desontdanks aan de lader gehangen.
Kan het de spanningsregelaar zijn? maar meestal geeft hij dan toch een te hoge spanning aan? waarbij de accu droogkookt
Of kan het laadsysteem zijn? is dit waarschijnlijk? waar zit deze? en is dit moeilijk te vervangen?

Ik gebruik mijn alp dagelijks, dus ben nu gehandicapt  ;D  Help!!
(note to my alp; ik beloof niet meer naar een ander te kijken  ;D )

Robertehv:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705//

Oldtimer:

--- Citaat ---dit zou normaal toch 13,8v moeten zijn toch?
--- Einde van citaat ---

Belangrijkste is eerst of deze spanning veranderd met licht aan/uit bijvoorbeeld of met meer/minder toeren.

Als er geen verandering plaatsvind heb je een SR of accu probleem.

13,8 volt is bij een draaiende motor met een volle accu, maar kan iets variëren.

stijnstijn:
Ik heb een zelfde probleem. Tijdens het rijden hangt het rond de 12 volt. Bij knipperlichten gebruik zie je dat het op en neer gaat.

Nieuwe accu erin hangen?

Waffie:
en je dient het te meten  met ca 5000 rpm en dus licht aan maar met volledig geladen accu

en ja de spanning kan ook te laag blijven

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View