Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Een nieuwe Transalprijder (nou ja, nieuw....)

(1/2) > >>

Hanarend:
Met 54 levensjaren, waarvan 30 mede besteed al motorrijdende, is de betiteling nieuw wellicht wat overdreven...

Ik ben al een aantal maanden mee aan het gluren op dit forum, wordt dus hoog tijd om mijzelf voor te stellen.
Ik ben Arend, woonachtig in Den Haag, en sinds mei van dit jaar in bezit van een Honda Transalp XL700V. Ooit, midden jaren tachtig begonnen met een Honda Rebel, BMW R100, Muto Guzzi California (mijn heerlijkste motor, tenminste, als ie het deed. Op een gegeven moment begroette de Wegenwacht mij met hé Arend en dat is toch een veeg teken), BMW R850R, Suzuki Vstrom 650. De laatste, ook een topmotor, heb ik twee jaar geleden verkocht, met het idee te stoppen met motorrijden (met veel andere activiteiten, daardoor weinig rijkilometers, een redelijk nieuwe motor (dus all risks verzekerd) en een dure stalling werd het me wat te begrotelijk), maar ja, ik ging het motorrijden toch wel erg missen. Het betrekken van een nieuwe woning, inclusief garage, was dan ook weer aanleiding om een motor aan te schaffen en dat is dus een  Transalp uit 2009, 16.000 km gereden, geworden. Rijd daar nu een paar maanden vol tevredenheid mee rond.



Ten opzichte van de foto heb ik één ding veranderd, ik heb het scherm vervangen door een vario-screen. Daarnaast verwacht ik binnen een week de levering van  een H&B C-Bowdrager plus twee bijbehorende streetbags. Als ik met mijn echtgenote achterop een weekendje weg ga komen we toch net wat bagageruimte tekort met alleen de topkoffer.
Verder heb ik nog in de planning staan de huidige valbeugel (in mijn ogen een onding, gaat ten koste van de grondspeling, ik heb 'm al aan de grond gehad en dat vind ik uitermate onprettig) te vervangen door betere exemplaren waarbij ik denk aan de SW-Motech uitvoering. Maar dat wordt volgend jaar.

Enfin, hebben jullie een beeld van deze nieuwe transalp rijder.




Arjen:
Welkom! Nette fiets! :)

EelkoL:
Welkom! Veel plezier hier, goede keus om niet te stoppen met rijden.

The Headless Horseman:
Welkom hier Arend  8)

Veel plezier gewenst met de Alp! Staat 'm goed zo in het rood  :)
Oh, en wegenwachten kennen onze clubmotoren helegaar niet hoor  ;)

Grtz,
René

Goobi:
Ook welkom van een mede-XL700V-rijder. De ANWB idd nog nooit nodig gehad. Mooi exemplaar heb je daar, veel plezier er mee, dat gaat ongetwijfeld lukken.

Groet,
Geert-Jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View