Auteur Topic: standaard kuipruit of toch de hogere???  (gelezen 1598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

standaard kuipruit of toch de hogere???
« Gepost op: 03 november 2014, 01:01 »
Hallo,

Sinds anderhalve maand in het bezit van een mooie Transalp uit 1996. De motor is voorzien van de standaard ruit met een vario-spoiler. Ikzelf ben zo'n 1.87 m lang en ervaar met name op de snelweg erg veel tegenwind.

Voordat ik E 100,- voor een hogere ruit uitgeef (en tja, waar hebben we het over......) zou ik graag willen weten of iemand eenzelfde ervaring heeft gehad en wellicht nog tips heeft.

Dank alvast!

Martijn

Offline Waffie

Re: standaard kuipruit of toch de hogere???
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2014, 01:45 »
je moet je zelf afvragen wat je met de ruit wilt bereiken,

minder herrie of minder wind druk.
de perfecte ruit bestaat niet en is altijd een compromis

je kunt bij de firma MDI een proefrit maken met een ruit van je keuze

dan zit je niet direct aan de koop vast

je moet er wel voor langs willen gaan

persoonlijk vond ik de mra met vario spoiler al een verbetering maar ke kunt ook kijken naar de mra met de x screen spoiler (een echte verbetering op de vario screen)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: standaard kuipruit of toch de hogere???
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2014, 13:48 »
Ik1, 79 rijd op een ta 650 met zo een mra x screen vario spoiler die ik met gaatjes boren heb bevestigd.
Het is niet mooi het werkt zeker wel  vooral als het om windruk gaat. Bij mij ging het om de herrie en daar ben ik 80% in verbeterd. Ik rij nog altijd met doppe  maar kan nu op de snelweg met open helm rijden.

In stad verkeer vind ik hem irritant maar het went wel. Voor lange afstand rijden zou ik hem op een nieuwe motor er weer opzetten dus inzekere zin zeg ik "doen"
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Re: standaard kuipruit of toch de hogere???
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2014, 20:39 »
Dank voor de suggesties / tips.

Het gaat mij primair om winddruk, met name op de snelweg. Tot ca. 100 km per uur is het goed te doen, daarna merk ik simpelweg meer druk en minder ontspannen houding van mijzelf.

De ruit vervangen is dusdanig simpel dat ik afhankelijk van de rit, de ruit kan aanpassen. Ik zal eens bij MDI langsgaan, of heeft iemand hier op het forum nog een ruit liggen die wellicht te koop is?

Overigens rij ik op de snelweg ook met oordoppen, wel net zo prettig. Neemt met de winddruk ook het windgeruis af? Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Ben mij er wel van bewust dat mijn systeemhelm meer geruis doorlaat dan een integraal.....

Offline TransAlpGhost

Re: standaard kuipruit of toch de hogere???
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2014, 11:02 »
een MRA-X screentouring spoiler, kijken of ik nu wat rust aan mijn kop heb als ik op de snelweg rijd


wel eens waar op een witte alp en met een montage dmv boren...

de verwachtingen zijn hoog

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer