Techniek > Honda Transalp

Andere tank ta600 1996

(1/2) > >>

Thomas:
Hallo,

Ik heb het nobele plan opgevat om mijn ta600 om te bouwen tot streettracker.
Nu ben ik op zoek naar een tank, iemand suggesties welk model tank hier het best geschikt voor is?

Groet thom

The Headless Horseman:

--- Citaat ---streettracker

--- Einde van citaat ---

Ik moest effe googelen  ;D. Een Scrambler dus  :). Mooi plan  8)

Of een Alp een goede basis voor een mooie scrambler is weet ik niet, maar je zult flink moeten verbouwen!
Dus wdb voldoet iedere tank die jij mooi vind denk ik, aanpassen zul je tóch moeten  ;D

Succes met de klus, maak maar een nieuw topic aan hier, vinden we leuk om te volgen dit soort projecten  8)

(edit mod:  headless bedoelt hier    http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=14.0)

Grtz,
René

Bill:
Zelfde idee, maar geen tank te vinden voor ons frame.
Dit frame op het plaatje is geloof ik van een VT 500 nogwat. maar wel met een alp blok.

Timy:
Weet je dat heel zeker William? Als ik de lasnaden, ophanging radiateur enzo  bekijk zou ik zweren dat het een Transalp 600 frame is. Het lijkt alleen alsof de complete 'driekhoek' van het frame thv zadel/luchtfilter/etc. vervangen is door iets anders. Net als een iets kortere schokdemper (lijkt het) maar wel de Alp achterbrug.

Even gekeken naar VT500's maar dat frame is heel anders. Tenzij ik de verkeerde VT500 gevonden heb  ;)
 

PimW:
Ik zou de breedte van je frame even opmeten en gaan kijken in de CB hoek. Maar je zult door de vorm van het Alp frame wel moeten hakken in die tanks denk ik.

Het is net wat jij mooi vind, moet de tank ''op'' het frame liggen of er omheen vallen zoals op de foto van Bill hierboven.

Als je in de buurt van Amsterdam woont kun je eens bij Roukama langsgaan met een meetlint, die heeft wel tankjes liggen. Of anders bij offroad centrum in Vaassen.
Geinig project wel!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View