Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kansloos

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #180 Gepost op: 22 mei 2015, 07:10 »
Die uitlaat van die camouflage-twin, die hoort er gewoon op !  ;D

Pcies. En dan nog hopen op een leuk diep geluidje

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #181 Gepost op: 22 mei 2015, 15:31 »
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2015, 15:34 door TransAlpGhost »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #182 Gepost op: 26 mei 2015, 21:11 »
Ik heb echt wel interesse! Vraag me alleen wel af of het blok wel dezelfde of vergelijkbare "feel" zal hebben. Ik ga vaak heerlijk pruttelend door de bossen en een grommende 1000(!) cc is dan ietwat overkill. Ik hoef er ook geen 200km/h mee te kunnen bijvoorbeeld. Nou ja tegen die tijd proefritten maken dan maar he :-)

Hij ziet er wel vet gaaf uit. Ik heb nu een RD7a en een zzr1400 (en een KLX450) en ik was eigenlijk aan het overwegen die samen in te ruilen op een leuke adventure model. Ik neig naar een GS1200.... maar dit kan ook een kanshebber zijn...... ff afwachten

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #183 Gepost op: 27 mei 2015, 09:48 »
Een BMW GS (de rijdende bouwsteiger) zou wel de laatste motor zijn die ik weer zou kopen, het hele merk BMW hangt van marketing in elkaar, zich vasthoudend aan het oude imago dat het "degelijk" zou zijn.
Nou vergeet het maar, het zijn flutdingen, praat maar eens met iemand die er, net als ik, een hoop kilometers mee heeft gereden, die heeft minimaal één versnellingsbak (of heel blok) naar de haaien gereden.
En als je zo'n rijdende steiger om laat vallen (zelfs stilstaand), dan is dat hele stangetjes-bouwwerk ontwricht waarbij de schade meteen in de vele duizenden euro's gaat lopen, en je de buurman moet gaan halen om hem weer rechtop te zetten !
En waarom zou je een motor kopen die er uit ziet alsof je er zo de wereld offroad mee rondrijdt, terwijl in werkelijkheid je alle zeilen bij moet zetten zodra je het asfalt verlaat. (tenzij je Erik Verhoef heet)
Mijn Hayabusa rijdt beter offroad, echt waar !
Nooit van mijn leven koop ik weer zo'n ding, dan hou ik me wel stil in de kroeg, terwijl anderen opscheppen over hun rolsteiger-BMW, terwijl ze wel beter weten.  Het is jammer dat die dingen WEL fijn rijden (op de weg), na een proefrit gaan mensen daarom vaak over stag en kopen zo'n ding, om dan vervolgens achter de ware aard er van te komen, maar zich er vaak voor schamen om er voor uit te komen dat ze voor veels te veel geld een miskoop hebben gedaan.

Sorry, ik liet me even gaan... (de frustraties zitten diep...)

hopelijk heeft de nieuwe AT een mooi stukje minder dan 100 pk !
De oude AT heeft er 60, en dat is eigenlijk helemaal O.K.
Daarom gaat dat oude AT-blok namelijk bij goed onderhoud eeuwig mee en is nooit stuk, en kan hij zonder revisie rustig 250.000 km lopen, en dat red je niet met een 1000cc twin van 100+ pk's.
En wat heb je aan al die PK’s in het terrein, ik weet het, je hebt er LAST van, meer wielspin en minder controle.
Rij een stukje op een oude AT (bijv. de wereld rond) en je kunt er over meepraten, zo hoort een allroad motor te rijden.
Lekker bruikbaar koppel onderin de toeren en goed aan het gas hangend, zo perfect vind je ze niet veel, echt één van de beste motoren ooit gemaakt van de beste motorenbouwer ter wereld.
Geen wonder dat er al zo lang op een opvolger gewacht wordt.
750 cc en 60 pk geeft 1000 cc en 80 pk, precies goed !
 De rest is stoer gelul voor in de kroeg.
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Robertehv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #184 Gepost op: 27 mei 2015, 14:36 »
Zomaar een ideetje hè.

Wat nou als de nieuwe AT meer iets is wat je moet zoeken in de hoek van de KTM  GS Multistrada? Daar zitten voor de motorfabrikanten wel de volumes tegenwoordig. Een AT zal geen hardloper zijn als deze vooral gericht is op gebruik in het onverharde. Honda zal er wel wat aan gelegen zijn om in het momenteel populairste deel van de markt weer een rol te spelen en heeft daar een beste cent voor over qua ontwikkeling en marketing.

De naam Africa Twin is magisch geworden de laatste jaren, niet alleen bij de Twin rijders maar ook bij anderen. Die naam is dus goud waard.

Zou het dan markertingtechnisch niet heel slim zijn om een motor op de markt te brengen die je plaatst in het segment waar grote volumes worden gedraaid?

Honda is al aan het hypen met die filmpjes, typische marketingtrucs gericht op GS-publiek.

Dan komt de AT straks op de markt, veel pk's, zwaar en veel elektronica, supermotor voor op de weg en redelijk voor in het onverhard.

Pers is enthousiast, "er is nu een echte een GS-killer opgestaan".

Woon-werk avonturiers met in de ene aluminium koffer een laptop en in de andere een broodtrommel met thermosfles helemaal blij, hebben nu iets anders dan een GS met een iconische naam, de Africa Twin.

Huidige AT rijders zijn teleurgesteld, de nieuwe AT is geen echte opvolger van hun trouwe "kan het allemaal maar is wel zwaar" lobbes.

Maar speciaal voor hun heeft Honda nog iets achter de hand, de Elsinore.

Machine met 650 cc parallel tweecilinder met 70 PK, afgeleid van de populaire 700 cc serie. Gewicht 185 kg, 21-17 spaakwielen, uitschakelbare abs en geen selecteerbare rijmodi, zo'n beetje de liefdesbaby van de NC700X en CFR 450.

Nogmaals, zomaar een ideetje........
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #185 Gepost op: 28 mei 2015, 01:41 »
nou, dan maar eens beginnen met een 18 inch achtervelg i.p.v. 17 inch..... da's al een goede start! ;-)
... was ooit lid ...

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #186 Gepost op: 29 mei 2015, 11:33 »


De eerste spionagefoto?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #187 Gepost op: 29 mei 2015, 11:55 »
het lijkt allemaal wel veel op een foto die ik zag van een nieuwe Honda Bulldog die in Japan is geintroduceerd
ding ziet er niet uit in mat zwart met babyblauwe accenten en zonder kuip of dergelijke.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #188 Gepost op: 29 mei 2015, 12:00 »
Ik denk dat je toe bent aan een bril met sterkere glazen  :-X

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #189 Gepost op: 29 mei 2015, 12:07 »
Hee stadse Twentse vriend, binnenkort krijg ik wel nieuwe brillen maar ben niet kleurenblind en de Honda Bulldog die ik op een klein fotootje zag was echt zwart met lichtblauw op de foto zoals ik hem heb gezien en als het anders is laat ik mij graag met feiten overtuigen.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #190 Gepost op: 29 mei 2015, 12:09 »
Ow ik keek naar de vorm en model ed :) Namelijk de kleurstelling van bovenstaande foto is vanwege het testrijden, daar keek ik even doorheen.

Inderdaad ze zijn bijna identiek.

;D

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #191 Gepost op: 29 mei 2015, 12:10 »
hier nog even een foto opgezocht op het net

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #192 Gepost op: 29 mei 2015, 19:00 »

Maar speciaal voor hun heeft Honda nog iets achter de hand, de Elsinore.

Machine met 650 cc parallel tweecilinder met 70 PK, afgeleid van de populaire 700 cc serie. Gewicht 185 kg, 21-17 spaakwielen, uitschakelbare abs en geen selecteerbare rijmodi, zo'n beetje de liefdesbaby van de NC700X en CFR 450.

Nogmaals, zomaar een ideetje........

I love it !!
:P :P :P
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110



Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #195 Gepost op: 30 juni 2015, 17:01 »
Mooi. buiten die uitlaatdemper dan.
Maar wat voor vork steekt daar nu in? Foutje van fotoshop?

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #196 Gepost op: 30 juni 2015, 18:52 »
Maar wat voor vork steekt daar nu in? Foutje van fotoshop?

 :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #197 Gepost op: 30 juni 2015, 22:25 »
Lijken wel poten van een telelever  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #198 Gepost op: 01 juli 2015, 12:08 »
lijken wel de stangen van een stofzuiger

Offline Swijgerde

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #199 Gepost op: 01 juli 2015, 19:49 »
design foutje  >:D vering vergeten  :o :angel:

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #200 Gepost op: 01 juli 2015, 20:08 »
kan het niet juist mooier design zijn? als het goud waar je nu tegen aan kijkt dit is: halve(/driekwart) holle buizen die om het balhoofd heen schuiven. Dat staat mooier dan de gangbare rubbers.
maar ja ze zijn gewoon upside down of course.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2015, 20:21 door Eduardxrv »

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #201 Gepost op: 22 juli 2015, 20:28 »
WOW   .... ik wil er een.... en eigenlijk wel nu ........
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=TI_jaqiHIoE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=TI_jaqiHIoE</a>
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #202 Gepost op: 22 juli 2015, 20:41 »
Doe mij maar een witte dan! Effe de mooie zwarte wielen van die rooie er in en klaar  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sandra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #203 Gepost op: 22 juli 2015, 20:43 »
Doe mij maar een witte dan! Effe de mooie zwarte wielen van die rooie er in en klaar  ;D
Nou...die Rothmans uitvoering vind ik ook niet verkeerd... :P
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #204 Gepost op: 22 juli 2015, 20:52 »
Rothmans? Bedoel je de NXR?
Of bedoel je die in Honda-kleuren, wit-blauw-rood(HRC)?
Zeer mooie motor, beide kleurstellingen zijn mooi.
Nu de specs nog en de prijs. En dan sparen... ;D

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #205 Gepost op: 22 juli 2015, 22:41 »
Kanonne, wat een marketing truc...... nog niet eens in het echt gezien en ik
wil hem NUUUUUUUU hebben.

Rob,  we gaan de Pyreneeën rit overdoen met de AT II.

Dit is echt de "natte" droom van de meeste all-roaders met een honda bril op  ;) ;) ;)

==> update --- video staat op prive...... WTF !
https://www.youtube.com/channel/UCEIR3GF5KiYoOVLIWCTnX-w
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2015, 22:59 door jomakra »
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #206 Gepost op: 22 juli 2015, 22:50 »
Zullen we honda even aanschrijven dat we een leuke route hebben die we wel als test parcours kunnen gebruiken voor deze motor.
Inclusief bepakking offroad.... daar is ie toch voor !!!!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #207 Gepost op: 22 juli 2015, 22:54 »
Yes, gaan we doen. Effe checken of damian en martin ook meegaan.

Dan mag Honda een mooie promo movie van ons maken.  8) 8) 8)

Dan kan ik "Stinkie AKA Smokey"thuislaten.
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #208 Gepost op: 22 juli 2015, 23:36 »
Misschien een groepsaankoop? :))

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #209 Gepost op: 22 juli 2015, 23:52 »
En nu is die video niet meer te zien.