Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 244600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mauppie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #30 Gepost op: 05 november 2014, 13:19 »
Gaat het hier nu over een concept of prototype?
In mijn vakgebied is vaak een prototype een handgebouwd model om te testen, een productie proces op te zetten,  manuals te schrijven en service mensen op te leiden.

Een concept veranderd meestal vanalles.
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Robertehv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #31 Gepost op: 05 november 2014, 13:30 »
Aangezien er volgens bernard begin volgend jaar een perstest op de planning staat denk ik dat het een pre productie model is.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Bill

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #32 Gepost op: 05 november 2014, 14:01 »
Vast een beetje opgeshopt ter inspiratie. ;)

Offline Africaanse Twins

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #33 Gepost op: 05 november 2014, 14:16 »

Grappig, eerst bemoddert en daarna nieuwe leidingen aangelegd...





Meer High Resolution pics om te downloaden:  http://www.honda-eicma.com/download/true-adventure-prototype/

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #34 Gepost op: 05 november 2014, 14:21 »
Vast een beetje opgeshopt ter inspiratie. ;)

Grappige fotoshop. Al mogen de koffers wel wat groter en de topkoffer ook meer naar achter.
Wil je hem nu ook poetsen en mooie (HRC)-kleuren geven? En doe er ook nog maar een stevige bodemplaat bij, als je dan toch bezig bent. ;)

Offline jbm

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #35 Gepost op: 05 november 2014, 14:31 »
laat maar komen, het wordt tijd voor een nieuwe twin na meer dan 10 jaar.
de mijne is nog lang niet aan vervanging toe maar als het zover is, ........

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #36 Gepost op: 05 november 2014, 15:58 »
.... en zag ik nou Brembo-klauwen in het filmpje? Eindelijk van die Nissin-troep af!?


Ik vind het een prachtig ding, en het ziet er behoorlijk productierijp uit.
M'n nachtmerries gingen voornamelijk over 'Honda die het AT logootje op een R1200GSA-kloon plakt' en gelukkig lijken ze hiermee de niche markt daar net onder aan te boren - precies waar de AT ook zat. Als dit head-to-head moet gaan met de KTM990 dan is 't een sexy ding!

Die camo-bestickering is natuurlijk walgelijk - maar die pulliken we er wel vanaf!

... was ooit lid ...

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #37 Gepost op: 05 november 2014, 16:50 »
Vind die onderlinge uitlaatbocht/pijp terug naar vroeger toen de crossers in de oude goede tijd dat ook hadden op die manier en daar is men vanaf gestapt omdat het vaak deuken en ander ongemak gaf.
Nu gaat Honda terug naar af mag men stellen. vind het ook niet echt mooi staan zou het anders opgelost hebben, voor mij word hij het zo dus niet

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #38 Gepost op: 05 november 2014, 16:51 »
Tja..... langzaam komen steeds meer gegevens boven borrelen...

http://indefinitelywild.gizmodo.com/2015-honda-africa-twin-finally-an-adv-bike-built-for-1654491126

Maar zo kijkend naar de plaatjes en informatie vallen mij al wat dingen op :

Zekere PROs:
- 18"achter !
- Spaak wielen :D (Gelukkig)
- up-side-down voorvork !
- voorwiel te verwijderen zonder eerst de hele kappen zooi weg te moeten halen
- gewoon lekker ketting blijven rijden
- geen foeilelijke snavel  8)

CON's (eigenlijk niet correct, want ik wil eigenlijk eerst wel meer ervan weten):
- ABS -- (uitschakelbaar ? Ik hoop het van harte)
- Tankinhoud -- als dat luchtfilter inderdaad elders zit...., maar als ik de plaatjes bekijk is die weer niet zo eenvoudig te verwisselen
- carter beschermer vindt ik beperkt (Mooie markt voor Pim ;) )
- uitlaatbocht voor je framebuis langs ... brrrr... (of die carter beschermer van Pim natuurlijk :D )
- parallel twin blok... eens afwachten hoe die performed
- versnelling........ DCT.... benieuwd hoe dat rijdt, en dan met name onder terrein omstandigheden

We zullen de uiteindelijke specs van gewicht (200kg is nog altijd een hele berg), vermogen, handling, remmen, veren, zit hoogte e.d. eens moeten afwachten. Maar ik denk dat Honda hier (hopelijk niet te laat !) een mooi apparaat heeft neer gezet.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #39 Gepost op: 05 november 2014, 18:15 »
Ik dacht dat eerder het verhaal was dat het luchtfilter achter/naast het balhoofd komt met (onder andere) brandstof onder je kont...

Maar dat is niet zo goed uit te pluizen aan de hand van de fotoos.

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #40 Gepost op: 05 november 2014, 19:01 »
ABS = uitschakelbaar.
Tankinhoud: minimaal 20 liter.
DCT = optie.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline thedennman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #41 Gepost op: 05 november 2014, 19:20 »
Dct.. niet echt handig icm offroad.?  Meer kilos? en complex!?. Snufjes heb je toch niet in deze klasse.? O.k abs die uit kan en een gpsje is genoeg toch..

als men snufjes wil aub een goldwing kopen  8)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #42 Gepost op: 05 november 2014, 23:16 »
Als Honda een motor op deze manier neerzet zal het dct ook wel offroad werken...en kijk eens naar de snufjes op bijvoorbeeld een ktm1190, werkt toch allemaal prima, en je houd dat ding met je AT of TA echt niet bij offroad.
en een goldwing is inmiddels gigantisch jaren 80 met zijn snufjes hoor.
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #43 Gepost op: 06 november 2014, 07:58 »
Alsof iedere Twin/GS/KTM eigenaar 50/60/60/80% offroad rijd, deze motor gaat gewoon heel veel op straat gereden worden. Hallo we zijn hier in Nederland ;D

Als ze bij Honda dat DCT systeem hebben, waarom niet als optie aanbieden. ABS moet er volgens de wetgeving op volgens mij dus tja. Als het totaal plaatje maar klopt.
 

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #44 Gepost op: 06 november 2014, 13:49 »
Oja, hij krijgt ook een offroad georiŽnteerd traction control systeem.  ;) Die wordt interessant!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline Africaanse Twins

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #45 Gepost op: 06 november 2014, 15:07 »
2 cylinder lijn 1000 cc...
Ik dacht al wat komt die nieuwe AT me bekent voor...

200 cc verschil maar verder..





Yamaha XT1200ZE Super Tenere


Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #46 Gepost op: 06 november 2014, 15:22 »
Daar heeft hij inderdaad het meest van weg. Dat dacht ik ook meteen toen ik de eerste foto's zag. Ook de lichten vooraan.

Offline Robertehv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #47 Gepost op: 06 november 2014, 17:03 »
Is ook een mooie fiets die tenere.

Maar de TA lijkt me net iets minder zwaar gebouwd overkomen.

Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke specs, dusse Bernard, "spill the beans!"

 ;D
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #48 Gepost op: 06 november 2014, 17:18 »
Ik vind de Tenere ook mooi. De mooiste van alle All-Rouds van tegenwoordig (Die oude Tenere heb ik ook altijd mooi gevonden.) Maar zoals met alle "reisenduro's" veel te overbuild.
Dus hoop ik van de Honda dat die minder zwaar zal zijn met minder cc, enz ...

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #49 Gepost op: 06 november 2014, 17:47 »
Maar die Tenere-1200 is wel heel erg op de weg gericht, net als 'n 1200GS. De Tenere is lomp, zwaar en heeft weinig vermogen voor zo'n groot blok. Al eens goed gekeken waar het oliefilter zit bij de Tenere! Suc6 in Africa... :-S

Als die nieuwe AT echt onder de 200 kg komt, met '990-vermogen' wat tussen de 100 en 117 pk moet vallen dan..... dan is het wel echt een andere fiets!
... was ooit lid ...

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #50 Gepost op: 06 november 2014, 18:12 »
Dat bedoel ik dus. 8)

En Honda heeft de X-Tourder al die in dat rijtje past. Dus ...

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #51 Gepost op: 06 november 2014, 18:13 »
Daan wat maakt het uit waar je oliefilter zit als je in Africa bent?
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #52 Gepost op: 06 november 2014, 19:20 »
Zal wel ergens voorop het blok zitten ofzo? Steentjes vangen!

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #53 Gepost op: 06 november 2014, 20:38 »
nou als dat al zo zijn snap ik africa in zijn verhaal niet zo, bovendien hebben we daar nou toch die carterbescherming voor... maar Daan zit in een andere tijdzone dus die ligt nu waarschijnlijk in zijn nest.
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #54 Gepost op: 06 november 2014, 22:06 »
2 cylinder lijn 1000 cc...
Ik dacht al wat komt die nieuwe AT me bekent voor...

200 cc verschil maar verder..



Yamaha XT1200ZE Super Tenere



Oehhh da's vloeken in de kerk!


Nou ik geloof dat jullie nog maar even goed moeten kijken...

Het Frame is nagenoeg de RD07-lijn

De zadellijn is typisch RD07

De kont van onder achter is typisch RD07

Front-aanzicht is typisch RD07

De ranke topkuip van opzij neigt (vind ik) naar NX Dominator..


Laat maar komen, ik neem m nieuw!  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #55 Gepost op: 06 november 2014, 23:03 »
Maar die Tenere-1200 is wel heel erg op de weg gericht, net als 'n 1200GS. De Tenere is lomp, zwaar en heeft weinig vermogen voor zo'n groot blok. Al eens goed gekeken waar het oliefilter zit bij de Tenere! Suc6 in Africa... :-S

Als die nieuwe AT echt onder de 200 kg komt, met '990-vermogen' wat tussen de 100 en 117 pk moet vallen dan..... dan is het wel echt een andere fiets!

Klopt. Nx aan toe te voegen, hoef dus mijn bonen niet te verspillen!  ;D ;D ;D ;D

En afgezien van het prijsverschil... Wil je de S10 in 'Worldcrosser' uitvoering hebben, tik je toch al snel richting de 20 mille... De standaard doet ook al 18 rijklaar. Helaas in Euro's. Dat scheelt toch al snel een 5-6 mille met de prijsindicatie die voor de nieuwe AT wordt gegeven. Kun je een hoop kettingen en tandwielen voor kopen...  ;D Of idd die 'andere' clubfiets die inmiddels is toegelaten, de VFR1200X Crosstourer.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #56 Gepost op: 06 november 2014, 23:10 »
@xrvtuur en anderen: ik bedoel het design dat het oliefilter pal voorop het blok zit, vlak achter het voorwiel.



 Ik vind dat merkwaardig op een 'adventure fiets' omdat het erg kwetsbaar is. En als 't lek gaat ben je de pineut.
(vandaar dat veel karterbakken zo ver naar voren komen bij die dingen:


ennuh - ik loop 8 uurtjes achter dus ben nog wel ff wakker!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #57 Gepost op: 06 november 2014, 23:35 »
Ga weg met die Yamaha joh  :angel:
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #58 Gepost op: 07 november 2014, 00:07 »
Met zo'n alu bak er voor lijkt me het geen probleem, bovendien zit het filter niet direct achter het voorwiel maar ernaast, iets wat opgeworpen wordt door het voorwiel komt niet tegen het filter. en smakelijk zometeen ;)
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #59 Gepost op: 07 november 2014, 10:16 »
Jullie dwalen af ;D