Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 199110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #360 Gepost op: 14 oktober 2015, 12:04 »
Ik denk dat in dit en (rode)prototype en een (witte)productie versie in dat filmpje.

Als je kijkt naar de rode
Geen carter beschermer
Knipperlichtjes met gloeilampen i.p.v LED
Geen handkappen
Hand geschakeld ( zie duidelijk een koppeling hendel op de foto van Erbodereo)

Het rode model (zonder handkappen en non-led knippers) is volgens mij het goedkoopste model (geen ABS-DCT). Zal wel niet naar Europa komen, maar dat is een aanname.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #361 Gepost op: 14 oktober 2015, 12:23 »
The Adventure continues: 16-10-2015

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rSU1q_vbzdk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rSU1q_vbzdk</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #362 Gepost op: 14 oktober 2015, 14:57 »
Mooi natuurfilmpje Eelco, en echt hard gaan ze niet.
Bang voor de lak denk ik  >:D

PD06 1994 blauw.
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #363 Gepost op: 14 oktober 2015, 16:07 »
Mooi natuurfilmpje Eelco, en echt hard gaan ze niet.
Bang voor de lak denk ik  >:D
;D Zou ik ook zijn als ik er op mocht rijden! Tegen de tijd dat ik een derdehandsje aanschaf in 2025, zal het wel meevallen.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #364 Gepost op: 14 oktober 2015, 20:53 »
Ik kan er niet meer tegen...... ik wil hem NU zien en voelen..........

Ik zou ook langzaam rijden om de erectie te beschermen (of de tank tegen deuken)  ;D ;D ;D ;D
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
 If you ain’t making dust you’re eating it!

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #365 Gepost op: 16 oktober 2015, 10:22 »
Nog even wat meer details, ook goed te zien zijn de 12 volt plug en de "G spot"  :P.   (2.38 in het filmpje)
http://youtu.be/nvV0cJW0J60
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 10:24 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #366 Gepost op: 16 oktober 2015, 12:11 »
Mooie details idd  8). Als ik het betreffende knopje goed begrijp, is het ABS uitschakelaar, maar dan alléén op het achterwiel.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #367 Gepost op: 16 oktober 2015, 12:58 »
http://world.honda.com/news/2015/2151016eng-crf1000l.html

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=VSR0NMpSrQM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=VSR0NMpSrQM</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=jE-lgSFLfSw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=jE-lgSFLfSw</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=DIW-7T7mX6k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=DIW-7T7mX6k</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SJT6HJ4mpAY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SJT6HJ4mpAY</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9JbpQTtTSNQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9JbpQTtTSNQ</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xSCgrI94cL8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xSCgrI94cL8</a>
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 13:14 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #368 Gepost op: 16 oktober 2015, 13:33 »
Ik hoop stiekem op een CRF750L Transalp  ::)

benzineverbruik:
Honda CRF1000L: DCT: 21.8 km/l (WMTC) (Africa Twin) actieradius 409 km (theoretisch)
NC750X: DCT: 28.9km/l (WMTC mode-Tested in D-Mode) 407km (theoretisch)

Een CRF750L met 18.8 liter CRF1000L tank en een NC750X verbruik: actieradius 543km :-) (theoretisch!)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 13:36 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #369 Gepost op: 16 oktober 2015, 16:38 »
Ik hoop stiekem op een CRF750L Transalp  ::)

benzineverbruik:
Honda CRF1000L: DCT: 21.8 km/l (WMTC) (Africa Twin) actieradius 409 km (theoretisch)
NC750X: DCT: 28.9km/l (WMTC mode-Tested in D-Mode) 407km (theoretisch)

Een CRF750L met 18.8 liter CRF1000L tank en een NC750X verbruik: actieradius 543km :-) (theoretisch!)
Leuk beredeneerd alleen zal Honda daar dan wel weer 12 jaar
over gaan doen,en zijn de meeste Alp rijders al weer verhuist naar andere
motor merken.
En 1 op 21 voor de AT 1000 vind ik nou ook niet echt zuinig  dat loopt mijn
Varadero ook in vakantie modes,  x 25L= 525Km
En Honda zal er wel weer een klote zadel opzetten en een niet werkend
windschermpje, Geeft allemaal niet het is een mooie fiets! :)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 16:41 door ron overkleeft »

Offline Menno

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #370 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:25 »
2016 CRF1000L Africa Twin ook met Dual Clutch DTCCategorie: Motornieuws   16 oktober 2015 Honda  heeft zojuist aangekondigd dat er een standaardversie van de 2016 CRF1000L Africa Twin komt, met daarnaast twee versies met meer electronica aan boord. De eerste daarvan is voorzien van ABS en Honda  Selectable Torque Control (HSTC), een traction control met drie standen. De tweede heeft naast ABS en HSTC nog een opvallende feature voor een offroadgerichte motorfiets: Honda's Dual Clutch Transmission met een speciale offroadstand. Het automatische schakelsysteem zal van de bekende knoppen op het stuur voorzien zijn, maar daarnaast voor offroadgebruik een speciale "G-knop" hebben, waarmee de dubele koppeling directe aangrijpt. Daarnaast heeft het DTC een aangepaste S-stand en hellingdetectie. De nieuwe CRF1000L Africa Twin zal in vier kleurstellingen geleverd worden, waarvan Honda er twee een 'Special Edition' noemt: CRF Rally (SE), Tricolor (SE), Digital Silver Metallic en Matte Ballistic Black Metallic.


http://hondanews.eu/be/nl/motorcycles/media/pressreleases/63096/16ym-honda-crf1000l-africa-twin

« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 18:35 door Menno »

Offline Menno

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #371 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:26 »

Offline Menno

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #372 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:28 »

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #373 Gepost op: 18 oktober 2015, 20:18 »
Dit zijn de maten van de twee top of the range adventure motoren van Honda in hun zwaarste uitvoering .. (LxBxH)

Africa Twin  2.335 x 930 x 1.475 mm (ABS/DCT) gewicht: 242kg.
Crosstourer 2.285 x 915 x 1.335 mm (ABS/DCT) gewicht: 285kg.

..en voor de gein nog even de afmetingen van de Varadero 2295 x 925 x 1500 mm (ABS) gewicht: 276kg.

Dus de nieuwe Africa Twin is nu de grootste adventure motor van Honda... Interessant!  ???
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2015, 20:25 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #374 Gepost op: 19 oktober 2015, 10:02 »
Inruilen die varadero's en "cross"tourers....

Maar met 242 kg vind ik de nieuwe africa twin te zwaar.

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #375 Gepost op: 19 oktober 2015, 12:18 »
DCT weegt een flinke duit :
503 pounds (standard), 534 pounds (DCT/ABS)

omgerekend komt dan dan op 228kg standaard. Wat  nog steeds een hoop is......,
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #376 Gepost op: 19 oktober 2015, 12:24 »
Dat valt wel een beetje tegen, maar als je zo naar de uitlaat kjkt kun je daar nog wel een 5-10kg wegsnoepen :P

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #377 Gepost op: 19 oktober 2015, 18:30 »
Lithium Ion accu erin scheelt ook weer 4 kilo ofzo.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #378 Gepost op: 22 oktober 2015, 11:52 »
Weet iemand al wanneer deze tent te koop is?

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #379 Gepost op: 22 oktober 2015, 18:44 »
Haha  ;D. Lijkt zo op het 1e gezicht wel wat op een Redverz tent  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #380 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:16 »
zal even een mail naar sint Nikolaas mailen wat die kan doen voor mij
en voor ons allen

 ;) :) 

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #381 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:56 »
Dat vind ik heel sympathiek van je. ;D

Hou ons op de hoogte. ;)

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #382 Gepost op: 25 oktober 2015, 22:51 »
Ohhh wat een goed initiatief!

zal even een mail naar sint Nikolaas mailen wat die kan doen voor mij
en voor ons allen

 ;) :)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #383 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:43 »



PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #384 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:16 »
Mooie plaatjes hoor! Ben er inmiddels wel uit, als de testrit goed bevalt dan staat'ie eind volgend jaar naast de Varadero in de garage.  >:D (heb ik dan 20 jaar voor gespaard.. ;D)

Goeie timing Honda!  8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #385 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:25 »
Als je al die mooie plaatjes van die Twin bekijkt en de afwerking tot in de kleinste details dan is de Varadero een stukje antiek aan het worden :-[
En dan kleppen kunnen stellen met een voelermaatje, een ringsleuteltje en een schroevendraaiertje en niet dat geklooi met die plaatjes, hoe heerlijk is dat!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #386 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:31 »
 :) dat zie jij dan weer gelijk Cas, zou best willen dat ik wat meer technisch onderlegd zou zijn.

Ik zie alleen maar een mooie en idd super netjes afgewerkte motor en blok.. ::)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #387 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:38 »
Is het in deze configuratie niet nodig de inlaatklep speling te stellen?

Lijkt mewel toch, dan moet de nokkenas er toch uit denk ik  :P

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #388 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:42 »
Dat valt meteen op, de vertrouwde tuimelaar die de kleppen bedient. Was het vroeger gewoon glijden tussen nokkenas en tuimelaar, Hier zitten er rolletjes op ;D
Die plaatjes vind ik 10 keer niks maar dat is dan weer mijn mening.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #389 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:44 »
Is het in deze configuratie niet nodig de inlaatklep speling te stellen?

Lijkt mewel toch, dan moet de nokkenas er toch uit denk ik  :P

Je hebt gelijk, da's dan weer minder, een combinatie van tuimelaars en plaatjes.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.