Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jbm

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #90 Gepost op: 11 november 2014, 09:44 »
voorstad, dank absoluut lezenswaardig

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #91 Gepost op: 11 november 2014, 09:53 »
Excuses meneer.

Maar ik zou ook zeggen staal. Neemt er niemand meer magneetjes mee naar motorbeurzen? ;D

Offline Menno

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #92 Gepost op: 11 november 2014, 16:16 »
Kwam dit verhaal tegen, waarin Cesar toch nog wel wat leuke nieuwe observaties heeft. Lezenswaardig!

Hij denkt alleen dat het een aluminium frame is, veel anderen houden het op staal......


Zeker een lezenswaardig artikel met een paar mooie observaties. Heel benieuwd wat er uiteindelijk in de definitieve versie overblijft van dit prototype. En of er inderdaad verschillende uitvoeringen van op de markt komen.

Offline gert

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #93 Gepost op: 11 november 2014, 16:44 »
Ik wil er een hebben maar alleen als die groen is ;D
Ben alvast maar begonnen met sparen. Hoop dat het model niet veel aangepast gaat worden.
Vind de toch wat rondere vormen erg mooi en hij heeft gelukkig geen snavel 8)

Gr, Gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #94 Gepost op: 11 november 2014, 18:13 »
maar wat als het nu eens een 1 cylinder blijkt te zijn  net zoals de dakar uitvoering in 2013,
met ca 60 pk

ik zelf sta er niet verbaasd van als het downsizing is geworden :))
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #95 Gepost op: 11 november 2014, 19:46 »
is je brilletje beslagen  Ad?  lijkt me nogal duidelijk op de foto's. 12 mille lijkt me ook nogal veel voor een 1pitter. maar ik zou alleen maar blij zijn als het wel zo zou zijn.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #96 Gepost op: 11 november 2014, 19:55 »
'k denk inderdaad dat deze 'concept' een beetje te dik is voor 'n eenpitter - en een AT is ook niet bepaald een eenpitter - toch echt een ander segment.

Maarrrrrrr..... ik zie Honda graag een CRF450L leveren, past veel beter bij wat ik tegenwoordig zoek in 'n motor.
130-140 kg, 50-55pk.... injectie,  8)
Dan ga ik toch ff m'n spaarpot leegschudden en m'n DRZ400 en KTM300XC-W te koop zetten gok ik!
... was ooit lid ...

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #97 Gepost op: 11 november 2014, 20:25 »
@ Ad en Gert... jullie kunnen niet met de voetjes bij de vloer op deze nieuwe (hopelijk) hoogpoter!  ;D :D

Hoop idd dat ie in real live net zo lkkr grof overkomt als op het EICMA plaatje naast de NXR Dakarfiets uit eind jaren '80.
Heb jaren terug ooit een NXR gezien bij Simon Schram in Wolvega. Daarmee vergeleken is een RD07 een puppy ;)

Begin er idd voor te voelen om het Forum die mede met mijn contributie in stand wordt gehouden 'members only' te maken...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #98 Gepost op: 11 november 2014, 20:38 »
Ff terug naar die DCT... Honda koppelt dat niet alleen met knopjes waar Canis een fobie voor heeft, maar ook aan voetbediening.
Wilde er niet aan toen ik bij de introductie van de Crosstourer aanwezig mocht zijn, maar toen een jaar later de DCT bediening met voetbediening werd uitgebreid werd het toch net iets anders... zullen die emoties zijn geweest ;)

Durf stelling te nemen dat als Honda een nieuwe motor fiets ontwikkeld waar R&D speciale offroad georiënteerde ABS en Tractiecontrole voor ontwikkeld, ze de werking van de DCT hier op zullen aanpassen.  OK, das dus een aanname, maar aangezien Canis Internet gebruikt in plaats van morse signalen om hier te communiceren is er voor iedereen nog hoop ;)

Oja... was niet op de man/vrouw bedoeld, puur sarcastisch natuurlijk!  :o  ;D

Eneh Danny... Maar 16%? ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #99 Gepost op: 11 november 2014, 21:26 »
Begin er idd voor te voelen om het Forum die mede met mijn contributie in stand wordt gehouden 'members only' te maken...

Snel doen! Dan blijft er een lekker klein clubje over, waarschijnlijk is men het ook lekker met elkaar eens.


Of: maak een aparte 'donatie-pagina' voor mensen die op zich wel in de forum-kosten willen delen.
Werkt prima bij gezellige clubjes als Allroadmaniacs en Horizons Unlimited.

Tip: lees eens wat daar gebabbelt wordt over de 'nieuwe AT'... zonder gezeur!

... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #100 Gepost op: 11 november 2014, 21:56 »
Ik vind hem elke keer gaver als ik die plaatjes weer zie!

Ik vraag me af of ik nog wel ergens anders ping voor heb als ik hem bij de dealert wegsleep  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #101 Gepost op: 11 november 2014, 22:15 »
Ik vind hem elke keer gaver als ik die plaatjes weer zie!

Ik vraag me af of ik nog wel ergens anders ping voor heb als ik hem bij de dealert wegsleep  :)

Ben je niet alleen Brom! Ik verwacht dat we binnen een paar maanden meer weten... En die paar maanden maken ook niet meer zoveel uit ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #102 Gepost op: 12 november 2014, 00:14 »
Pffeww gelukkig maar! Thanx  :angel:

Nee maar serieus. Ik ben echt bang dat dit een mock-up is. Een model om ontvangst te peilen. Maar, ze lijken bij Honda echt wel wat te willen gaan doen.

Mooi verhaal van Dakar verleden en heden. Er is een gat te vullen. Op KTM na, heeft geen enkel merk echt iets neergezet de laatste jaren. Je ziet nu alleen maar 1000cc+ wegmotoren die zogenaamd een opvolger zijn van iets. De Africa Twin modellen zijn de enige allroads van Honda die echt aan de Dakar doen denken..

Maar als ik naar dat ding kijk. Wiegframe vóór is hoekig en is wat RD07 nu is, uit staal. Wiegframe achter en subframe is rond en gewelfd, lijkt me meer aluminium. Maar bijna een exacte kopie van RD07. Ook de 2 radiateurs en de beschermers ervoor. Dat is wat RD07 nu heeft. Zelfs die oliekoeler! Alleen hoort die niet echt voor een radiateur te zitten. Zadellijn is rechtstreeks AT. 2-cylinder-lijn motor, dus nog steeds een twin. Schakelpook weggelaten. Om een DCI-duscussie te starten..? USD-vork en 18" achterwiel.. Ik kan nog doorgaan. Er klopt vanalles niet aan die foto's.

Eerlijk gezegd geloof ik er nog maar weinig van. Dit is voor Honda gewoon te extreem!

Ik heb vertrouwens-issues.. :'(

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #103 Gepost op: 13 november 2014, 08:04 »
Nix extreems is Honda vreemd! Ooit had Honda een CB900 in de aanbieding met TWEE versnellingspoken... Jawel... Hoge en lage gearing!
Had die import Canadees destijds (begin jaren 90') direct moeten kopen, ding zag er nog knap uit ook!

En kijk eens naar de CBX1000 6inlijn... pas 35 jaar later durfde BMW dat aan... of de CX turbo....
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #104 Gepost op: 13 november 2014, 08:10 »
Ik vind de true adventure geweldig nieuws. Waarom zou yamaha wel een echte allroad xt660 en xt1200 in de markt kunnen zetten en honda niet?

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #105 Gepost op: 13 november 2014, 09:06 »
Honda zet ook wel allroads neer, alleen heb ik het idee dat er wat mensen (ook hier) rond lopen die de term "allroad" maar steeds verwarren met "cross/dakar/enduro motor".  En als je dat doet valt het inderdaad tegen waar honda mee komt. Ik zie een allroad als reismotor waarmee je ook slechte onverharde paden mee kunt rijden, en dat gaat prima met bijvoorbeeld een varadero of crosstourer. en van de ongeveer even zware yamaha super tenere circuleren ook veel filmpjes op YT waarin je kan zien dat die motor prima uit de voeten kan op onverharde wegen. Wil je er dwars mee door de Sahara dan is het waarschijnlijk niet de beste keus, maar naar mijn mening is dat voor geen een allroad weggelegd. maar als ik de filmpjes van reizen naar mongolie bekijk dan zou ik dat met de varadero wel aandurven, tkc 80 erop en gaan. het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de term "allroad" helemaal verkeerd zie maar dan hoor ik dat graag hier.
Varadero SD02  2004

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #106 Gepost op: 12 december 2014, 14:06 »
Episode 2:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=MRiK2LZ8n38" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=MRiK2LZ8n38</a>

Let vooral op die twee C310's bij 0:26. Mijn eerste Honda.... mmm, het zijn C90's zo te zien.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2015, 16:37 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #107 Gepost op: 12 december 2014, 14:33 »
Zo zie je maar weer dat alle high-end piefpafjes geen reet voorstellen, punt is dat je gáát.
Avontuur maak je niet met een sticker op je motor ;D

Offline dj.verhulst

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #108 Gepost op: 12 december 2014, 17:17 »
de specs lijken me wel wat
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #109 Gepost op: 13 december 2014, 19:12 »

Wanneer komt dat ding nou??  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #111 Gepost op: 01 januari 2015, 14:40 »
Op de Dakar brommers durven ze het in ieder geval wel aan, die enge electronica:




Traction control! ;D (of het is ABS, de experts op ADV twijfelen nog)

Nu maar hopen dat ze niet weer in de brand vliegen.


Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #112 Gepost op: 02 januari 2015, 16:19 »
ze durven het niet aan met dat standaard irritante borgboutje in de Nissin-remklauw ;-) Hopelijk haalt dat 't ook naar de productiefiets! ;-)
... was ooit lid ...

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #113 Gepost op: 02 januari 2015, 18:26 »
Zal wel een vereiste op wedstrijdfietsen zijn, denk je ook niet Daan?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #114 Gepost op: 02 januari 2015, 20:09 »
Hij heeft wel gelijk, dat borg propje is stom.

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #115 Gepost op: 02 januari 2015, 21:11 »
Zo raak je de glijpen niet kwijt wanneer je onderweg sleutelt, ideaal dat kabeltje. Dat propje raak je al helemaal snel kwijt al prutsend in de berm (eigen ervaring grrrr) dus goed systeem zo idd.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #116 Gepost op: 03 januari 2015, 10:10 »
More news.
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #117 Gepost op: 17 februari 2015, 16:28 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=odpOps2bKZA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=odpOps2bKZA</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Kansloos

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #118 Gepost op: 18 februari 2015, 08:12 »
Leuk filmpje weer.

Iemand trouwens enig idee of er tijdens de motorbeurs iets te zien is over het nieuwe model??

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #119 Gepost op: 20 februari 2015, 23:38 »
Leuk filmpje weer.

Ja, van een Dakar-CRF. Dat gaat meer over True Factory Adventure.

Geen verder nieuws nog over ONZE True Adventure bike?

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin