Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #60 Gepost op: 07 november 2014, 13:11 »
Afdwalen is pas écht True Adventure  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #61 Gepost op: 07 november 2014, 16:11 »
Emigreren is True Adventure ;-)

Maarruh: back to the new AT: al meer specs bekend?
... was ooit lid ...

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #62 Gepost op: 07 november 2014, 20:28 »
Emigreren is True Adventure ;-)

Maarruh: back to the new AT: al meer specs bekend?

Nee. Op zowel de stelling als de vraag...  >:D  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #63 Gepost op: 09 november 2014, 17:37 »
Serieuze kandidaat om de RD07a en de RD08 in te leveren voor dit nieuwe speeltje.
Meer foto's met details.
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/honda-africa-twin-true-adventure-prototype-up-close-photos/#more-77349

Geen schakelpook en koppelingshandle ??
Shift by buttons ?? 
ABS en VSC ?? Uitschakelbaar of met offroad modus ??

Ik krijg al vlinders in de buik. Jullie ook?
 ;D ;D ;D ;D
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #64 Gepost op: 09 november 2014, 21:23 »
Nee, voor mij hoeft dat niet. Zoveelste minder elektronica zoveelste beter. Geef mij het gewone motorrijden maar. Al weet ik ook dat je er in de toekomst niet meer om heen kan.
Ik wil echt MOTORRIJDEN! in de breedste zin van het woord.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #65 Gepost op: 09 november 2014, 22:58 »
met injectie en abs kun je ook echt motorrijden hoor.
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #66 Gepost op: 09 november 2014, 23:38 »
met injectie en abs kun je ook echt motorrijden hoor.

Klopt! Maar het vereist wel een beetje gewenning... Moet ik eerlijk toegeven. Daarna wil je niet meer anders.

Eneh... We slapen immers ook niet meer in een plaggehut. Tenminste, het merendeel van de Nederlanders... ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #67 Gepost op: 10 november 2014, 09:25 »
Ik reageerde uiteraard op het vorige bericht.

Als al die prullen uitschakelbaar zijn is het natuurlijk goed. Maar het kan allemaal weer kapot of storingen veroorzaken. Al die moderne snufjes zullen wel handig zijn hier bij ons in het drukke verkeer en daar zal de motor ook wel het meest gaan gebruikt worden.
Maar hij zal toch ook wel gebruikt gaan worden om er verre lange avontuurlijke reizen mee te maken. Dan mag het liefst zoveel mogelijk basic blijven. Ik weet het wel hoor, we leven anno 2014.
Maar of ik er nu echt op zit te wachten op een automatische of semi auto versnellingsbak of drukknopjes i.p.v. hendels. Nee hoor.

Meer dan 20 jaar geleden waren er ook al prototypes van auto's waar je dus geen sleutel meer voor nodig had en je gewoon vertelde waar je naar toe wou. Dus gewoon instappen en voor de rest niets doen. En daar gaat het allemaal naartoe. Het plezier verdwijnt. Maar dat is met alles zo, dat weet ik. En dat is zeer spijtig.

Ik vind dat ik nog NET on-topic bezig ben. Ik heb het over de snufjes van de nieuwe AT ;)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #68 Gepost op: 10 november 2014, 10:20 »
Als bij jou schakelen met een knopje of met je voet het verschil maakt tussen wel of niet plezierig motor rijden is het denk ik tijd voor een nieuwe hobby. Het argument dat de motor geschikt moet zijn voor verre reizen en dus simpel moet zijn begrijp ik ook niet zo....alsof ze in de rest van de wereld achterlijk zijn en nergens onderdelen verkopen. En op een verre reis op onbekende wegen kan dat abs misschien nog eens net wel jou lijf en je motor redden, terwijl je daar met die simpele xt500 zou zijn verongelukt.
Varadero SD02  2004

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #69 Gepost op: 10 november 2014, 11:26 »
ik ga Arthur steunen,

Vooruitgang is voor vele erg beangstigend en  fabrikanten weten dat heel goed
daarom blijven innovaties vaak jaren in de kast liggen  of zie je deze in afgeslankte vorm om de stappen niet te groot te maken
later worden deze argumenten  juist weer gebruikt als ze onder het stof  uitgetrokken worden.

ik zie wel iets in die knopjes bediening, automatische schakelbak.
als we alle dingen opnoemen die we de laatste 20 jaar hebben zien veranderen en terug zouden willen naar simpel

nou van mij mag je
   en de toekomst dat is morgen al.





technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #70 Gepost op: 10 november 2014, 12:30 »
Onderdelen zijn er zeker. Pasmaken/repareren kan in de meeste gevallen ook. Maar je gaat niet overal fancy electronica vinden en dat kun je weer niet overal gefikst krijgen.

Maar zolang de remmen het nog doen en de motor nog start als de abs kapot gaat, wil ik er best mee rijden.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #71 Gepost op: 10 november 2014, 12:34 »
die "fancy electronica" kun je bij iedere honda dealer kopen/bestellen. bovendien is het honda dus duurt het 30 jaar voor het kapot gaat :D. en reparatie is meestal kwestie van sensor met twee boutjes, easy fix.
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #72 Gepost op: 10 november 2014, 12:40 »
Als bij jou schakelen met een knopje of met je voet het verschil maakt tussen wel of niet plezierig motor rijden is het denk ik tijd voor een nieuwe hobby.

Oh...hmm. Geldt dat (tijd voor een nieuwe hobby) ook als je voorkeur hebt voor:
- een 2-pitter ipv een 4-pitter
- een v-twin ipv paralel-twin
- 600cc ipv 1600cc
- noppen of straatbanden

Met alle respect, motorrijden ís en blíjft een emotie. Die emotie is volgens mij voor ieder vrij om in te vullen naar persoonlijke voorkeur. Immers, Arthur, jij rijdt toch zelf ook op een Varadero? Je zou toch ook niet gelukkig worden als ik die morgen voor je omruil met een Goldwing? Als je dat niet prettig vindt, hoef je toch geen nieuwe hobby te zoeken?

Het argument dat de motor geschikt moet zijn voor verre reizen en dus simpel moet zijn begrijp ik ook niet zo....alsof ze in de rest van de wereld achterlijk zijn en nergens onderdelen verkopen.

In Namibië hebben ze niet op iedere hoek een onderdelen-shop (van het juiste merk). Dat ze daar de allernieuwste onderdelen niet of veel moeilijker kunnen leveren, heeft niets met "achterlijk" te maken. Sterker nog, ik denk juist dat het heel slim is dat ze zich in Namibië of Mongolië niet op die twee boeren en een paardekop uit Nederland richten.

En op een verre reis op onbekende wegen kan dat abs misschien nog eens net wel jou lijf en je motor redden, terwijl je daar met die simpele xt500 zou zijn verongelukt.

"Als de ABS jou het leven gaat redden, zegt dat in de meeste gevallen meer over jou dan over de techniek." - (copyright 2012, mijn instructeur)

Daarnaast vraag ik me af of je in verre oorden écht iets hebt aan je ABS, tractioncontrol en hele reutemeteut. Dan nóg blijft het persoonlijke voorkeur... en emotie.
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #73 Gepost op: 10 november 2014, 12:45 »
Ok, ik las gister van een vent die de abs unit ergens in rusland stuk had. Moest uit Duitsland komen want lag nergens op de plank. Unit terw aarde van 1000 dollar, verzenden plus montage... Hoppa daar kan ik van op vakantie!

Ja want electronica op Honda's gaat nooit stuk (spanningsregelaars, electrischebrandstofpompen, cdi-units...).

Echt wel relevant om over na te denken.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #74 Gepost op: 10 november 2014, 14:37 »
waar precies kan ik die goldwing komen ophalen Arjen? Je hebt natuurlijk een punt hier, alleen ik vind het al zo voorbarig om te roepen dat het niks is voordat je er 1 meter mee hebt gereden, misschien is het wel hartstikke leuk rijden met een knopje schakelen.

en inderdaad gaat abs bij bmw kapot,en kun je ook niet verder rijden, echter heb ik nog nooit gehoord of gelezen van kapotte abs op bijvoorbeeld een varadero, ook de hogedrukpompen van het injectie systeem gaan zelden echt kapot. Bovendien kan er aan een "simpele" motor ook van alles kapot gaan wat niet voorhanden is. maar ja dat hoort bij het avontuur van dergelijke reizen. Ik weet trouwens niet hoe het bij jou is maar ik rij ook niet dagelijks door namibie en mongolie, en mocht dat dan dit jaar wel gebeuren zou dan mijn motor daar toevallig ook nog net kapot gaan, nee hoor ik denk van niet ;),gewoon een avontuurlijk gokje.

Als het mijn leven red zal het mij een zorg zijn of het aan mij heeft gelegen of aan de techniek, jou instructeur is waarschijnlijk altijd 100% bij de les  ::)

Varadero SD02  2004

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #75 Gepost op: 10 november 2014, 14:59 »
Schakelen met knopjes is beslist niet nieuw, in Duitsland de 200cc Victoria Swing geloof ik had dat al in 1956

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #76 Gepost op: 10 november 2014, 15:04 »
En was dat leuk? Ik ben namelijk van 1966
Varadero SD02  2004

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #77 Gepost op: 10 november 2014, 15:11 »
snotterkuuken ik ben van 57 maar het was wel apart zeker voor die tijd maar owee als het kapot was en zeker nu, nu er niets meer aan onderdelen te vinden is voor die fiets. Maar zo zie je maar weer dat alle nieuwe dingen van nu niet persé helemaal nieuwe ontdekkingen hoeven te zijn.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #78 Gepost op: 10 november 2014, 15:23 »
Niet dagelijks, maar één/twee keer per jaar is voldoende om erover na te denken vind ik  :)

Mechanisch kan er een hoop stuk (alles zelfs), maar een gat in je carter kun je provisorisch fiksen met kneedbaar staal en een deuk in je velg is tot zeker punt mee te rijden. Evenals een lekke schokbreker.

Een ander wiel steken is met een beetje vernuftigheid overal ter wereld te doen. Vering kun je bijna overal iets op vinden. Een sensor/computer vervangen niet altijd.

Dan mag je toch wel nadenken in welke vorm die vernieuwing goed op zijn plek komt? Ik heb niks tegen injectie, abs etc, maar ik ben wel benieuwd naar ''wat als''.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #79 Gepost op: 10 november 2014, 17:40 »
en dat "wat als" is dus volgend jaar het avontuur in mongolie, maar jij bent handig genoeg om dat "wat als" op te vangen.  Even voorbeeldje, ik rijd voor mijn werk met Mercedes vito, vanaf het aller eerste model, en daar waren best wat dingetjes mee, electronische gas pedaal ging kapot, centrale deurvergrendeling had een eigen leven, carrosserie scheurde naast de zijraampjes.... nu een aantal modellen later, meer electronica maar minder problemen, met mijn laatste model heb ik nu 230000 km gereden, er is alleen een verstuiver gesneuveld en verder helemaal niks. electronica anno 2014 is best betrouwbaar
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #80 Gepost op: 10 november 2014, 18:53 »

Nee hoor. Lamaar komen dat ding!  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #81 Gepost op: 10 november 2014, 19:24 »
Dan was het voor mij een enorme teleurstelling geweest en zeker geen waardige opvolger voor de AT.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #82 Gepost op: 10 november 2014, 19:53 »
Als je die 12+ ruggen kan betalen, kan er ook wel een TCN lidmaatschap af ... RADFC

Ik kan me niet anders dan afvragen wat de reacties geweest zouden zijn als Honda de "Crossrunner" "Africa Twin" had genoemd.
Al hadden ze maar een paar fotootjes gemaakt dat dat ding onder de blubber zat...

Danny WTF is dat nou voor onzin, Honda heeft die crossrunner geen africa twin genoemd omdat dat ding daar niks mee te maken heeft, blijkbaar vinden ze dat van hun nieuwe motor wel. En wat is er mis met een beetje marketing blubber, Japanners moeten ook eten he.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #83 Gepost op: 10 november 2014, 19:56 »
hahaha ja die is leuk ;)
Varadero SD02  2004

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #84 Gepost op: 10 november 2014, 20:03 »
kan er ook wel een TCN lidmaatschap af ... ???????????????????????????

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #85 Gepost op: 10 november 2014, 22:11 »
Jenny,

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=11762.0

Nou, daarom niet, om maar wat te noemen. Jullie club, de menschelijke kant ervan, wordt steeeeds lelijker.

Maar ook om jou bijvoorbeeld te stangen. Onder andere jou.. Ik weet er wel ene die zo meteen erin komt ;)  Bovendien, dit forum is toegankelijk gemaakt voor derden, dus hou daar alsjeblieft over op.

Dat jij hier sws nog rondhangt. Gekeken naar het verleden, heb ik het idee dat jij meer in een praatgroepje voor andere dingen thuishoort.

Maar goei, waar het 'en ce topique' eigenlijk over gaat, de een ziet duidelijk een nieuwe Vara in de True Adventure, ik zie graag het lijnenspel van de vertrouwde AT erin. En ga jij ineens met modder [ ;) ;) ;)]  zitten gooien.


Brooomzzzz  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #86 Gepost op: 11 november 2014, 01:05 »
Brom heeft een punt. Beginnen over een leuk concept idee van honda en al snel gezever over abs/injectie en 'ik weet het beter' . Het forum begint een beetje een puppy-plasplaats te worden.... selfmod.....
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Jeroen

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #87 Gepost op: 11 november 2014, 08:07 »
Brom en lentour +1!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #88 Gepost op: 11 november 2014, 08:52 »
Willen jullie mijn topic niet kapen!

We hebben het hier over de nieuwe door Honda gepresenteerde True Adventure, mogelijk nieuwe Africa Twin. Andere onderwerpen graag op een plek waar ik er geen last van heb. Dank.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #89 Gepost op: 11 november 2014, 08:56 »
Kwam dit verhaal tegen, waarin Cesar toch nog wel wat leuke nieuwe observaties heeft. Lezenswaardig!

Hij denkt alleen dat het een aluminium frame is, veel anderen houden het op staal......
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....