Ik heb nog nooit op zo'n knopje-scooter gereden, dat wil ik namelijk niet. Ik wil helemaal motorrijden, niet dat de helft er van wordt "afgepakt".
Ik gruwel ook van auto's met automatische versnellingbakken, hoe "perfect" ook, brrrr, vreselijk.
(heb wel in de nieuwe BMW 8bak-automaten gereden, geweldig man
, verscheidene bedrijven leven er van, van het reviseren van die troep. lease-rijders boeit dat niet, die hebben een geweldige babbel er over na vergaderingen....)
Ik wil zo simpel mogelijk schakelen, zelf de schakelgaffels via het pookje met mijn teen omduwen, niet met sensoren, draadjes, knopjes en andere zooi die die functie van mijn voet (en koppeling-hand) overnemen.
Daarom ben ik juist zo blij dat Honda de standaard uitvoering zonder automaatbak, zonder allerlei rij-modussen en zonder ABS levert !
Gewoon puur, efficiënt, 16 kilo lichter dan die geamputeerde automaat-stakker, en nog de goedkoopste ook !
Als er alleen een automaat-versie leverbaar was, zou ik er gratis niet op willen rijden.
Als de standaard versie 1000 euro duurder was, zou ik die kopen, zeker weten !
Met een gewone uitlaat gaat er wel een kilo of 5 af denk ik, een setje geweldige Heidenau Scout's er onder, en rijden maar ! lijkt me geweldig !