Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318371 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #240 Gepost op: 25 juli 2015, 22:31 »
208 leeg en 228 rijklaar.

Dat DCT is wel vet hoor: beetje semi-automaat, je schakelt op en neer met linker duim en wijsvinger. Zelfde als de rapid-shifters op ATB's.


Ik wil hem wel  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #241 Gepost op: 26 juli 2015, 10:23 »
Oh Brombeer, ik hoop toch dat jij één van de weinigen bent die dat mooi vind.  Straks zijn er tweedehands alleen van die knopje-scooters te koop  ;D)
Schakelen met knopjes, dat is toch voor scooterjongetjes !  En het maakt het ding ook meteen 16 kilo zwaarder !!  :o
En al die extra zooi (waar niemand om heeft gevraagd) kan alleen maar stuk gaan, en een oer betrouwbaar ding, dat is toch wat we willen !?
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #242 Gepost op: 26 juli 2015, 10:25 »
Heb je wel eens gereden met een DCT bak Geert?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #243 Gepost op: 26 juli 2015, 13:29 »
Het is een mooi ding, dat wel. Wat mij betreft toch te zwaar en het is jammer dat er allerlei technische snufjes opzitten maar de basic instelbare demping op de achterveer zijn ze vergeten  >:( . Ik hoop dat ze nog een 600 of 650 gaan maken voor de watjes zoals ik
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #244 Gepost op: 26 juli 2015, 17:19 »
Die niet instelbare vering (als dat zo is?) heeft wel een beetje met de basisprijs te maken denk ik, die is relatief laag en dan kun je niet alles hebben. Maar bij Hyperpro en consorten zijn ze daar vast heel blij mee. En Lennert zo'n stoere Fries als jij knalt die 220kg toch zo naar Mongolie, die technische snufjes houden je overeind als je over de steppen blaast.
Varadero SD02  2004

Offline GK

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #245 Gepost op: 26 juli 2015, 17:26 »
misschien gaan ze dan naast die african twin nog een transalp maken zonder DCT :-p

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #246 Gepost op: 26 juli 2015, 17:59 »
Jajaja een kleiner broertje onder de naam Transalp, back to basic etc. en dan hebben wij ook wat nieuws om op te rijden.

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #247 Gepost op: 26 juli 2015, 18:17 »
En Lennert zo'n stoere Fries als jij knalt die 220kg toch zo naar Mongolie, die technische snufjes houden je overeind als je over de steppen blaast.
Bedankt, denk ik... En je hebt gelijk mocht hij voor mijn neus staan zou ik best op een nieuwe AT over de steppen in Mongolie willen rijden, ik zou het ook op een Varadero doen als die voor me stond.
Ik probeer alleen objectief te kijken naar een nieuw model motor en dan vallen mij bepaalde zaken op. De nieuwe AT is wat mij betreft wel een mooie aanvulling op het allroad segment en ik ben blij dat Honda er geen wegmotor met avontuurlijk uitstraling van heeft gemaakt.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #248 Gepost op: 26 juli 2015, 19:29 »
Als ik de kans zou hebben zou ik hem zo kopen, 50 kg minder dan mijn varadero maar wel hetzelfde vermogen, altijd goed natuurlijk. maar eerst maar eens een paar jaar wachten tot de kinderziekten eruit zijn want die gaan ongetwijfeld komen, alhoewel er met de crosstourer ook weinig mis schijnt te gaan
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #249 Gepost op: 26 juli 2015, 19:46 »
Honda en kinderziektes?  :o. Nog nooit van gehoord  ;D
Het is geen BMW  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #250 Gepost op: 26 juli 2015, 19:51 »
cdi bij alp, cdi plus benzinepomp bij africa twin, nokkenasketting spanners bij varadero... natuurlijk niet dezelfde ellende als bij iedere bmw, rijd die van jou nog? ;)
Varadero SD02  2004

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #251 Gepost op: 26 juli 2015, 19:55 »
Maar dat zijn geen kinderziektes. Die problemen zijn er altijd in blijven zitten.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #252 Gepost op: 26 juli 2015, 20:10 »
cdi bij alp en twin is opgelost, benzine pomp niet. nokkenas kettingspanners bij dero is ook opgelost.
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #253 Gepost op: 26 juli 2015, 20:28 »
rijd die van jou nog? ;)

Uiteraard! Heb juist bewust voor het laatste bouwjaar van de luchtkoelers, dus uitontwikkeld model, gekozen  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #254 Gepost op: 26 juli 2015, 21:04 »
Ik heb nog nooit op zo'n knopje-scooter gereden, dat wil ik namelijk niet.  Ik wil helemaal motorrijden, niet dat de helft er van wordt "afgepakt".
Ik gruwel ook van auto's met automatische versnellingbakken, hoe "perfect" ook, brrrr, vreselijk.
(heb wel in de nieuwe BMW 8bak-automaten gereden, geweldig man  ::), verscheidene bedrijven leven er van, van het reviseren van die troep.  lease-rijders boeit dat niet, die hebben een geweldige babbel er over na vergaderingen....)
Ik wil zo simpel mogelijk schakelen, zelf de schakelgaffels via het pookje met mijn teen omduwen, niet met sensoren, draadjes, knopjes en andere zooi die die functie van mijn voet (en koppeling-hand) overnemen.

Daarom ben ik juist zo blij dat Honda de standaard uitvoering zonder automaatbak, zonder allerlei rij-modussen en zonder ABS levert !
Gewoon puur, efficiënt, 16 kilo lichter dan die geamputeerde automaat-stakker, en nog de goedkoopste ook !

Als er alleen een automaat-versie leverbaar was, zou ik er gratis niet op willen rijden.
Als de standaard versie 1000 euro duurder was, zou ik die kopen, zeker weten !

Met een gewone uitlaat gaat er wel een kilo of 5 af denk ik, een setje geweldige Heidenau Scout's er onder, en rijden maar ! lijkt me geweldig !  :)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #255 Gepost op: 26 juli 2015, 21:14 »
Haha, je bent een dinosaurus Geert  ;D

Maar ieder zijn meug, wél fijn idd dat hij ook in een basisuitvoering leverbaar wordt! Ik wil 'm zelf zéker ook in de DCT uitvoering een keer proberen  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #256 Gepost op: 27 juli 2015, 14:53 »
Ik ben alleen bang dat de basis uitvoering in europa wel degelijk voorzien gaat zijn van ABS.
En wat ik van de ABS lees, is dat alleen die aan de achterkant uit te zetten zou zijn !!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #257 Gepost op: 27 juli 2015, 15:33 »
Ik ben alleen bang dat de basis uitvoering in europa wel degelijk voorzien gaat zijn van ABS.
En wat ik van de ABS lees, is dat alleen die aan de achterkant uit te zetten zou zijn !!
Correct! Dat vermoed de ANWB ook. Alle brommers boven 125cc moeten ABS hebben schijnt. Geen stoppies dus ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #258 Gepost op: 27 juli 2015, 19:39 »
Dat is weeral een zeer spijtige zaak.
Maar ja, het had weer te mooi geweest om waar te zijn. En dat kan niet meer in deze tijd.
Laten we toch nog een beetje hopen dat dat achterlijk volk het toch niet gaat verplichten.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #259 Gepost op: 27 juli 2015, 21:17 »
Hallo, wil iemand mij even uitleggen waarom sommigen van jullie het voorwiel willen kunnen blokkeren?
Bij voorbaat dank,
Marc.👍🏼
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline jbm

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #260 Gepost op: 27 juli 2015, 22:40 »
Hallo, wil iemand mij even uitleggen waarom sommigen van jullie het voorwiel willen kunnen blokkeren?
Bij voorbaat dank,
Marc.👍🏼

Daar ben ik ook benieuwd naar. Kan het ook niet helemaal volgen namelijk.

Gr Jan

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #261 Gepost op: 27 juli 2015, 23:00 »
Haha, nee, ABS op het voorwiel zou zelfs ik als Dinosaurus geen groot probleem vinden (als het niet 10 kilo weegt tenminste !).
En trouwens, als die ABS je niet bevalt, dan haal je het er toch gewoon af, simpel de remleidingen rechtstreeks doorverbinden van de rempomp naar de klauwen !  En vervolgens alle overbodige rommel er af halen, misschien even bij Gert langs om die zooi ook uit de boordcomputer te halen.
Dat moet toch als je er een normale uitlaat onder zet zonder katalysatoren en andere belachelijke obstakels die in die "Brussel-buis" zitten.  Kan het mengsel ook meteen fatsoenlijk worden afgesteld, zodat hij niet standaard veels te rijk staat (omdat de uitlaatgassen dan veel heter worden, voor de KAT), is hij meteen ook veel zuiniger !
Zolang slechts 300 zeeschepen, niet gehinderd door welke regel dan ook net zo veel ellende de lucht in braken als alle auto's en motoren in de hele wereld, dan heb ik daar geen moeite mee.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2015, 23:14 door Geert Alp 2 »
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline GK

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #262 Gepost op: 28 juli 2015, 08:04 »
Haha, nee, ABS op het voorwiel zou zelfs ik als Dinosaurus geen groot probleem vinden (als het niet 10 kilo weegt tenminste !).
En trouwens, als die ABS je niet bevalt, dan haal je het er toch gewoon af, simpel de remleidingen rechtstreeks doorverbinden van de rempomp naar de klauwen !  En vervolgens alle overbodige rommel er af halen, misschien even bij Gert langs om die zooi ook uit de boordcomputer te halen.
Dat moet toch als je er een normale uitlaat onder zet zonder katalysatoren en andere belachelijke obstakels die in die "Brussel-buis" zitten.  Kan het mengsel ook meteen fatsoenlijk worden afgesteld, zodat hij niet standaard veels te rijk staat (omdat de uitlaatgassen dan veel heter worden, voor de KAT), is hij meteen ook veel zuiniger !
Zolang slechts 300 zeeschepen, niet gehinderd door welke regel dan ook net zo veel ellende de lucht in braken als alle auto's en motoren in de hele wereld, dan heb ik daar geen moeite mee.

helemaal eens

Offline ta89

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #263 Gepost op: 28 juli 2015, 09:20 »
Ik vindt het een prachtig model, top gemaakt door Honda!
En de technische snufjes, ja we zitten in 2015 hè.
Hij zal echt wel fijn rijden, maar voor mij niet weggelegd, ik blijf maar bij mijn alpje, die rijdt ook prima 8)

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Cb550f1 '76
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Honda  Cb750F Bol’dor ‘81 (te koop)

Offline jbm

« Laatst bewerkt op: 28 juli 2015, 20:42 door jbm »

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #265 Gepost op: 28 juli 2015, 21:42 »
http://www.tenkatemotoren.nl/nieuws/item/213-honda-crf-1000-africa-twin

Ik hoop zo datie mijn 1.96 lange lichaam past...als dat zo is dan is het een hele serieuze kandidaat om naast de Varadero te komen staan...  8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline GK

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #266 Gepost op: 29 juli 2015, 08:37 »
ook een zeer betaalbarte prijs voor zo'n motor!

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #267 Gepost op: 29 juli 2015, 08:49 »
Op dat filmpje met die witte en die rode zie je telkens die vent op die witte stoere dingen doen, zo nu en dan een wheely maken, de kont even laten uitbreken waardoor er vertraagde steentjes de lucht in vliegen en zo.
Die rode kan dat niet, want dat is zo'n automaat, wat zal die vent balen dat hij niet op die witte mocht !  ;D
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #268 Gepost op: 29 juli 2015, 11:11 »
Op dat filmpje met die witte en die rode zie je telkens die vent op die witte stoere dingen doen, zo nu en dan een wheely maken, de kont even laten uitbreken waardoor er vertraagde steentjes de lucht in vliegen en zo.
Die rode kan dat niet, want dat is zo'n automaat, wat zal die vent balen dat hij niet op die witte mocht !  ;D

Dus als het in het filmpje niet kan, is het onmogelijk??? Ook als ik een foto heb?  ::) :))

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline GK

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #269 Gepost op: 29 juli 2015, 11:51 »
ik dacht dat de AT alleen in automaat uitvoering kwam, dus dan zouden ze het toch sowieso allebei moeten kunnen