Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #300 Gepost op: 03 augustus 2015, 14:54 »
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)

Offline Arjen

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #301 Gepost op: 03 augustus 2015, 15:57 »
Een automaat op een motor, aaarg, de naam Africa Twin wordt door het slijk gehaald !
Ik rij nog liever op een GS met 3 snavels.
 ook als je in een bocht zit schakelt hij op of terug.

Dit is (volgens Honda) niet waar. Er zit een sensor in die meet of je rechtop bent of niet. Als je schuin (in de bocht hangt) dan wordt er niet automatisch geschakeld.

Als je even wilt inhalen en dat bijv. in z'n 3 wil doen, gaat die automaat toch schakelen

Jup, als je veel gas geeft, zal hij terug schakelen.

Iemand met een automaat is geen motorrijder.

Ik ben vreselijk tegen (maar dat was al duidelijk denk ik...  ;D)

Mwah ;)

Het trekt mij ook totaal niet. Maarja, een Goldwing trekt mij ook niet. Een chopper lijkt mij ook nog steeds niet praktisch. Wel mooi.

Op auto gebied was ik ook altijd tegen een automaat. Tot ik eens naar Amerika ging en in een langzaamrijdende file van 60km lang kwam. Toen zag ik ineens het grote voordeel, ook qua gebruik in ons kleine kikkerlandje in combinatie met mijn baan waar ik veel kilometers voor mag rijden.

Voor de motor hoef ik het voorlopig nog niet denk ik. Ik zou overigens ook niet snel de nieuwe AT kopen, veels te bang dat ik hem sloop als ik een keertje off-road ga...
“Never Stop Exploring”

Offline mauppie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #302 Gepost op: 03 augustus 2015, 16:06 »
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)

+1 8)

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #303 Gepost op: 03 augustus 2015, 23:35 »
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)

Yep!  8)

Im happy!  ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #304 Gepost op: 03 augustus 2015, 23:41 »
+1


 
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #305 Gepost op: 04 augustus 2015, 14:37 »
Vandaag in ANWB motor

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-africa-twin-gaat-%E2%82%AC-12000-kosten

Met een nieuwprijs van € 12.100 gaat Honda’s nieuwe Afirca Twin € 3.350 minder kosten dan zijn grootste concurrent: de BMW 1200GS. Het gaat hier overigens over een basismodel, zonder ABS en traction control.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #306 Gepost op: 04 augustus 2015, 14:59 »
zonder ABS?? ik dacht dat ABS verplicht is op nieuwe motoren
Varadero SD02  2004

Offline SAH

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #307 Gepost op: 04 augustus 2015, 16:18 »
Als je het artikel leest:

Of dat model in Europa leverbaar zal zijn is onwaarschijnlijk, omdat motoren vanaf 125 cc in de EU met ingang van 1 januari 2016 ABS aan boord moeten hebben.

 ;)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #308 Gepost op: 04 augustus 2015, 16:31 »
 :'(, mensen, lees toch eens eerst voordat je een bericht plaatst. ::)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #309 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:25 »
:'(, mensen, lees toch eens eerst voordat je een bericht plaatst. ::)

ja dus wat heb ik niet goed gelezen dan? volgens mij is het bijna 2016, zou toch gek zijn dat er nog een abs loze at hier te koop wordt aangeboden
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #310 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:34 »
Nou goed gelezen ???

Dat basismodel is dat de BMW of de Twin.

Tis maar hoe je het wilt lezen.

Maar ik denk dat Arthur gelijk heeft en de Twin niet zonder wordt geleverd.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #311 Gepost op: 04 augustus 2015, 19:32 »
En dit staat er ook nog bij: Zijn drooggewicht bedraagt 228 kilo, aldus de bekendmaking van Honda.  !!!! bah bah is dat jammer als het waar is?

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #312 Gepost op: 04 augustus 2015, 20:12 »
Nou goed gelezen ???

Dat basismodel is dat de BMW of de Twin.

Tis maar hoe je het wilt lezen.

Maar ik denk dat Arthur gelijk heeft en de Twin niet zonder wordt geleverd.

Ahaaaa nu begrijp ik de opmerking van Canis, ja je kan het bericht ook lezen als basis model van de bmw.... ja sorry jongen maar dat boeit me niet, ik las het als basis model van de AT. 

bedankt voor je opmerkzaamheid oldie
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #313 Gepost op: 04 augustus 2015, 20:32 »
Ok, let op. Niet gelijk beginnen te schelden nu..maar, zoals ik de komst van de nieuwe AT zie is meer in de trant van een opvolger van de Varadero 8). Beetje afgeslankt zegmaar.. Eindelijk een Varadero waar je ook eens het bos ofzo mee in kunt duiken zonder dat je bij de eerste de beste modderpoel gelijk je voorwiel kwijt bent..
Daarom ben ik heel blij met de komst van de nieuwe AT, het beste van twee werelden, een nieuwe AT en Varadero ineen!
I'll get me coat!  :-X
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #314 Gepost op: 04 augustus 2015, 23:36 »
....... de nieuwe AT, het beste van twee werelden, een nieuwe AT en Varadero ineen!

Ongeveer dezelfde gedachte had ik ook. Zou heel mooi zijn en ik ben dan ook heel erg nieuwsgierig.
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #315 Gepost op: 05 augustus 2015, 01:21 »
Met 228 kilo droog gaat tie wel erg op de V Strom lijken.
En juist de de offroad jongens willen een nieuwe fiets om in de bagger
te kunnen spelen.
Ben nou wel erg nieuwsgierig naar de eerste tests.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #316 Gepost op: 05 augustus 2015, 06:58 »
Op ADV rider forum gaat ook een beetje dezelfde discussie..... voor de offroad jongens die echt in de bagger willen spelen en keihard over single tracks willen blazen heeft Honda de CFR 250 en 450 in haar programma. De nieuwe Africa Twin is een motor voor verre reizen eventueel over onverharde wegen. Alle "allroads / dualsports/ adventure bike's" wegen flink over de 200 kg en zijn niet gemaakt voor bagger en enduro, je kan natuurlijk altijd een stukje proberen maar als die motor dan slecht presteert kun je daar toch moeilijk de fabrikant de schuld van geven, je hebt zelf gewoon de verkeerde motor gekocht.
Varadero SD02  2004

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #317 Gepost op: 05 augustus 2015, 14:08 »
Blijft jammer want de combi is mogelijk! Mijn Ransalp is uitgekleed, weegt nat in de buurt van de 200 kilo en daarmee kan ik redelijk meekomen met relaxte rijders op singletracks ed Met bepakking kom ik op de snelweg niet in de problemen qua vermogen. En op de ' Adventure Trails' zoals de onverharde wegen in de Pyreneeën rijdt het zeer goed, ook met bagage.

Waarom kunnen ze niet een moderne lichtere versie maken van het oude ontwerp? Waarom moet dat weer zo zwaar? Op onverharde paden kom je geheid een verraderlijk stuk tegen en dan begint het gewicht te tellen. Sorry dat ik het zeg maar op de Adventure markt faalt bijna ieder merk. De Yamaha 660 Tenere komt in de buurt en zelfs de BMW 800 adventure weegt droog minder dan 200 kilo en dan maakt bmw ook een nog lichtere 700.

Nieuwe AT offroad? Ja, het kan vast... Maar het had beter gekund
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #318 Gepost op: 05 augustus 2015, 15:00 »
660 tenere komt qua gewicht in de buurt maar is op de snelweg geen leuke motor, geen enkele een cilinder is daar leuk, en binnen 70000km is het hele blok uitgewoond. Ik heb jaren met een Suzuki dr800 en een dominator 650 gereden. tot 110 is het leuk. De adventure trails in de pyreneeen zijn met alle huidige allroads wel aardig te doen denk ik en zeker met de nieuwe AT. Maar ja zou je met een motor van 17 ruggen over die paden durven rijden.... dat rijd een stuk relaxter met een oude alp denk ik.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #319 Gepost op: 05 augustus 2015, 16:07 »
Honda moet met een leuke CRF450L komen..... lange onderhoudsintervallen, reisbaar.... en lekker lichtgewicht!

Maar om die AT nou een V-strom te noemen..... ;-)
... was ooit lid ...

Offline Ceetje

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #320 Gepost op: 05 augustus 2015, 16:54 »
Wanneer je de CRF 1000 beziet als een mooie crossover van de Varaderoo en de Africa twin, dan begrijp ik Honda' s denkwijze. Maar waarom niet iets lichters, why not stick to 750 cubic inches ? Ducati maakt toch ook jarenlang gebruik van hetzelfde ontwerp ? Makkelijk in onderhoud. Doordacht. Nee, ik houd het bij mijn oude transalp. Het maffe ding blijft gaan ! Ik ben heel erg benieuwd naar de toekomstige recensie's van de nieuwe Honda. ;)
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2015, 19:07 door Ceetje »

Offline roko68

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #321 Gepost op: 05 augustus 2015, 18:34 »

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-africa-twin-gaat-%E2%82%AC-12000-kosten

Met een nieuwprijs van € 12.100 gaat Honda’s nieuwe Afirca Twin € 3.350 minder kosten dan zijn grootste concurrent: de BMW 1200GS. Het gaat hier overigens over een basismodel, zonder ABS en traction control.

Eigenaardige berichtgeving van de ANWB, dit verwacht je eigenlijk niet van zo'n organisatie. De fiets gaat vanaf € 13.890,- kosten in Nederland en niet de Belgisch genoemde € 12.100,- (werkelijk € 12.190,-). Komt allemaal door de bejubelde BPM  :(
Ook lees ik een gewicht van 228kg droog, ook dit klopt niet. 208kg droog (228kg nat) voor STD versie, 212kg droog (232kg nat) voor de ABS uitvoering en 222kg droog (242kg nat) voor de ronduit hópeloze DCT/ABS versie.
TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Offline DesertRider

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #322 Gepost op: 31 augustus 2015, 15:25 »
Als Roko gelijk heeft over het gewicht is er nog hoop!

Maar toch, als er geen V-twin gebruikt wordt is het voor mij vooralsnog geen waardige opvolger. Motor karakteristiek zal toch anders zijn. Meer als de BMW GS800 en dat vond ik toch echt minder ondanks dat deze heerlijk licht en sterk is. Of niet minder, maar gewoon anders.
Maar goed, ik heb dan ook de enige waardige opvolger gekozen van de Africa Twin: De KTM 990 Adventure met 209 Kg, wel de power en met name de V-twin! Paradijs op aarde bestaat nog..!

Maar uiteraard ga ik nog proberen of ik gelijk/ongelijk heb met mijn stellingen over de 2-in-lijn... (en het gewicht).. Zal spannend worden!

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #323 Gepost op: 31 augustus 2015, 18:52 »
Mja het is meer een woordspeling van Honda heb ik het idee.

Hun nieuwe motor krijgt op voorhand op basis van haar naam roem mee: CRF is al jaren het succesnummer van Honda in de motocross, en Honda is na jaren terug in de Dakar met diezelfde CRF. De Africa Twin is een van de meest tot de verbeelding sprekende modellen ooit, vanwege de link naar de NXR en de Dakar van weleer. En ze willen hun huidige gat in dat segment, met 1000cc, dichten. Het is gewoon heel handig bedacht.

De CRF heeft naam. En heeft een enkele staande cilinder. Die nieuwe CRF 1000 is ook een twin, staand in lijn. Daarmee klopt de referentie naar de AT. Beiden hebben ook de link naar de Dakar. Samen met wat designlijnen van de oude AT en een volume van een liter, en het is verklaard.

Verder is het natuurlijk gewoon een nieuwe motor die nog helemaal nergens status aan ontleent!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #324 Gepost op: 01 september 2015, 15:39 »
Weten we nou eigenlijk al wanneer de eerste CFR1000 bij de dealer klaar staat voor een proefrit?

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #325 Gepost op: 02 september 2015, 18:29 »
November-December volgens Ten Kate, te laat dus om nog in 2015 te rijden
(tenzij je er meteen een pekelfiets van wilt maken natuurlijk ;D)
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #326 Gepost op: 14 september 2015, 11:05 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=dOed6Osrj4E" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=dOed6Osrj4E</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #327 Gepost op: 14 september 2015, 11:08 »
En let dan vooral op de disclaimer op 1:52, briljant!

"Footage shown is of professional riders in a controlled environment. Please do not attempt to recreate these scenes."
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #328 Gepost op: 14 september 2015, 11:11 »
ergens heeft die fiets ook wel wat weg van de oude alp, vind hem toch steeds mooier worden, nu nog weten hoe hij rijd uit eigen ondervinding natuurlijk.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #329 Gepost op: 14 september 2015, 11:11 »
En het "interview":

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wq5s3npzEek" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wq5s3npzEek</a> <a href="http://www.youtube.com/watch?v=dp2NJMbUyzg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=dp2NJMbUyzg</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....