Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318364 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #331 Gepost op: 18 september 2015, 20:24 »
Een dingetje wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat in de laatste video en foto's er ineens nog maar 1 koplamp brand. Ziet er niet uit naar mijn mening.


Eerst branden beide lampen   :)



En nu ineens nog maar 1   :(
« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 14:36 door ErBoDero »
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #332 Gepost op: 19 september 2015, 18:21 »
Zal vast wel weer een europeesche richtlijn zijn  :-\
Maar de 'oude'  twin had dat geloof ik ook standaard... alleen paste iedereen het direct aan naar beide :D
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #333 Gepost op: 19 september 2015, 18:31 »
Per land was het verschillend of een RD07 beide koplampen brandend had. Nederland liep achter maar sinds de RD07A branden beide koplampen standaard in NL. Er zijn nog steeds landen waar het niet is toegestaan om dubbele brandende dimlichten te voeren.
 

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #334 Gepost op: 19 september 2015, 20:46 »
De nieuwe Twin heeft kleine lampies en dan vind ik 2 wel mooier, denk ik.

Die ouwe AT's hebben joekels van koplampen en dan vind ik één juist weer heel sportief en zelfs wat sinister staan  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #335 Gepost op: 01 oktober 2015, 08:55 »
De XRV en de CRF vergeleken (Tokyo Motorshow 2015):

(klik op de foto voor meer info!)


PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline GK

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #336 Gepost op: 01 oktober 2015, 13:59 »
mooi dat ze rekening gehouden hebben met de vorige modellen, ziet er echt uit als een opvolger

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #337 Gepost op: 01 oktober 2015, 17:08 »
Mooie foto, van de mooiste modellen in de mooiste kleurstelling.
Alleen toch spijtig dat het nieuwe model niet die heldere racing-kleuren heeft. Het blauw en rood vallen wat tegen zo op de foto te zien.

Offline Africaanse Twins

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #338 Gepost op: 04 oktober 2015, 13:04 »
Hij lijkt meer op een XLV qua silhouet dan op de AT, hoog voorspatbord erop en het wordt bijna zoek de 7 verschillen.

Wat mij wel deugt doet om te zien is dat er al gaten in/rond het vooruit zitten om het drukverschil op te heffen zodat het wat rustiger rond je hoofd is qua rijwind en herrie.

Verder is het geen AT meer qua karakter van het motorblok maar eerder een GS 800. 

Ik vind het een jammere oefening om een nieuwe AT op de markt te zetten die niets meer van het origineel in zich heeft behoudens het feit dat je er noppen banden onder kan schroeven. Je proeft bijna het avontuur zou je kunnen zeggen maar de echte smaak ontbreekt.

Het is gewoon een andere fiets met als marktsegment die van crosstourders die zich als adventurers willen gaan profileren.

Oh en DCT is voor mensen die offroad rijden met een tomtom... Het voegt niets toe,  je word er geen betere rijder van, het camoufleert eerder je gebreken (niet kunnen kaartlezen) zodat je gaat denken dat je meer kan dan je kan  dientengevolge zal je het gebied van zelfoverschatting eerder binnentreden.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2015, 13:28 door Africaanse Twins »

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #339 Gepost op: 04 oktober 2015, 19:37 »
daar gaan we weer,

 ;) ;)

ik heb de oplossing.. waar de echte die hards een stijve plasser van moeten krijgen

off road rijden wordt strafbaar op al die gebieden die niet officieel zijn aangewezen op straffe van € 10.000  per overtreding  of 1000 dagen in hechtenis

dan wordt off road rijden pas stoer ongeacht waar je mee rijdt, hoe hij schakelet, hoe zwaar hij is or what ever

airbags, side impact protection, abs, suspension control, traction control, gps zijn allemaal zaken waarop jou opm van toepassing kan zijn

maar dan dit vervoermiddel.... decennia's oud en nog steeds volg zaam
het ultieme vervoermiddel voor  echte die hards everywhere arround
heeft in al die jaren niets ingeboet aan rijbelevenis en karakter



« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2015, 19:47 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #340 Gepost op: 04 oktober 2015, 21:46 »
Ik vind het een jammere oefening om een nieuwe AT op de markt te zetten die niets meer van het origineel in zich heeft behoudens het feit dat je er noppen banden onder kan schroeven. Je proeft bijna het avontuur zou je kunnen zeggen maar de echte smaak ontbreekt.

Het is gewoon een andere fiets met als marktsegment die van crosstourders die zich als adventurers willen gaan profileren.

Ach, net zo jammer als het op de markt zetten van de XRV650 Africa Twin als look-a-like van de echte NXR750 Parijs - Dakar fiets? Wat is dan "het origineel?" Ik vind als XLV600V rijder zowel de XRV650/750 als de CR1000L erg leuke oefeningen!

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #341 Gepost op: 04 oktober 2015, 23:00 »
[off topic]

maar dan dit vervoermiddel.... decennia's oud en nog steeds volg zaam
het ultieme vervoermiddel voor  echte die hards everywhere arround
heeft in al die jaren niets ingeboet aan rijbelevenis en karakter

He Ad, lekker kleurtje gekregen en een paar kilootjes kwijt zie ik. En ook nog de de Versys ingeruild.  ;D

[en weer on topic]
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #342 Gepost op: 04 oktober 2015, 23:02 »
Stond dees ook al hier?

https://youtu.be/wMmShk1lJ9M

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wMmShk1lJ9M" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wMmShk1lJ9M</a>

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #343 Gepost op: 04 oktober 2015, 23:50 »
Bedankt PimW, had dit filmpje nog niet gezien. Lig nu te kwijlen op de bank..
 ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #344 Gepost op: 05 oktober 2015, 10:47 »
Ik vind het maar een mooie motor. 8)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #345 Gepost op: 05 oktober 2015, 11:25 »
Stond dees ook al hier?

https://youtu.be/wMmShk1lJ9M

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wMmShk1lJ9M" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wMmShk1lJ9M</a>

Da's een leuke line-up voor de motorbeurs!  :D . Heeft Honda Benelux al contact gezocht?  ;D

En anders maar op een groot scherm tonen  ::)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Rob de Bob

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #346 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:11 »
Tof ding ja. Die 'angel-eye' (of hoe ze dat ook noemen) koplampen zien er ook wel stoer uit.

Offline Timy

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #347 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:02 »
Wow...die zien er echt SUPER uit.
Een Alp 400 had ik nog nooit gezien, bijzonder!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #348 Gepost op: 05 oktober 2015, 21:27 »
Wow...die zien er echt SUPER uit.
Een Alp 400 had ik nog nooit gezien, bijzonder!

Goed gespot, was me nog niet opgevallen. Even gegoogled:

"1996 - Yeah sure, a 'tiny' Transalp. This is the model that Honda sells in Japan. Why not a 600cc ? That has to do with the driver license categories. In Japan you can get a license for a 'small bike' up to 400cc, or one for a 'big bike' over 400cc. Kind of the same as in The Netherlands and other parts of Europe. And because it is easier (and cheaper) to get your small bike license Honda sells a 400cc Transalp. Just because that model has more market potential than a 600cc model.

 Except for the engine the Transalp 400cc is identical to the XL600V. The mileage is better (33km/l @60kmph), power (37hp @ 8500rpm) and torque (3.5kgm @ 6500rpm) are less compared to the TA600. Weight (183kg) is the same. Pay attention to the cooling design of the engine. Bit different from the 600."
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #349 Gepost op: 05 oktober 2015, 22:09 »
Zie je veel, overal in Zuid-Oost Azie,

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/honda/honda_xl125v_veradero%2007.htm

of de

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_nx125%2097.htm

en ook

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vt125%2003.htm


Eigenlijk bijna ieder type, van racer tot chopster hebben ze een kleintje van. Alleen AT's niet  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #350 Gepost op: 05 oktober 2015, 22:22 »
Jawel! De 650 toch  ;)















En binnenkort zijn de rd04 en -07 óók het kleintje van.........  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #351 Gepost op: 06 oktober 2015, 15:14 »
En daar is hij de nieuwe Transalp 2016

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #352 Gepost op: 06 oktober 2015, 15:23 »
En daar is hij de nieuwe Transalp 2016

ABS op de achterrem is zinloos zo te zien ;-)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #353 Gepost op: 06 oktober 2015, 15:45 »
die Alp hebben ze weer mooi gefotopuzzeld.
Lijkt ook dat hij daar 4 richtingsaanwijzers heeft vooraan.

Ik vind de witte nieuwe AT het mooist met een 3-color-zadel.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #354 Gepost op: 06 oktober 2015, 22:55 »
Kan niet genoeg krijgen van de foto's en filmpjes over de nieuwe AT😜, weet nog niet welke ik zou moeten kiezen. Die rooie of die witte.. ::) zou voor mij een mooie opvolger kunnen zijn van de Varadero. 8)
Kom maar op met die fiets!
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #355 Gepost op: 09 oktober 2015, 18:32 »
Hier de prijzen en uitvoeringen voor België.
 
 
Merk:  Honda
Model:  Africa Twin - New
Type:  Off-Road
CC:  1000 CC
Bouwjaar:  2016
Kleur:  Tricolor - Rally - Zwart - Zilver
Waarborg:  2 jaar
Prijs:  € 12.190,-
 
Accessoires/Opmerkingen:
CRF1000L - 12.190 €
CRF1000L ABS - 13.000 €
CRF1000L ABS DCT - 14.190 €
DCT =Dual clutch versie...automaat.
Leverbaar vanaf januari 2016.

Net de mail binnengekregen dat hij nu te bestellen is bij Felix & Jos.

Zo te zien dus de basisversie toch nog zonder ABS. GEWELDIG!

Op de Honda Belgium website wordt hij nu ook aangekondigd:
http://www.fl.honda.be/motorcycles/range/adventure/2015-africa-twin/overview.html
 

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #356 Gepost op: 09 oktober 2015, 21:42 »
Ik vind de witte nieuwe AT het mooist met een 3-color-zadel.

Kan niet genoeg krijgen van de foto's en filmpjes over de nieuwe AT, weet nog niet welke ik zou moeten kiezen.

Mocht ik zo ene nieuwe AT ooit es kunnen kopen? Dan maak ik hem serieus zoals op de eerste sneak-foto's. Zwart-met-camo. Ook met dat enduro zadel en zo en alle rommel eraf. Ik vind dat ding veeeel te druk nu  :-X

Terug naar de bron!


Er is gaaf folie te krijgen tegenwoordig.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #357 Gepost op: 13 oktober 2015, 17:02 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SgprM2pj1gg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SgprM2pj1gg</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #358 Gepost op: 13 oktober 2015, 23:41 »
Leuk om nogeens ander beeldmateriaal te zien van de motoren.

Wie er op zit maakt niets uit. Maar toch een verwarrend filmpje. De ene keer zit Marc op de witte, dan weer op de rode, maar in't begin van het filmpje lijkt het een Jap te zijn die op de motor vertrekt met de outfit van Marquez aan. Ofwel zie ik het niet goed.

Offline mauppie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #359 Gepost op: 14 oktober 2015, 07:26 »
Ik denk dat in dit en (rode)prototype en een (witte)productie versie in dat filmpje.

Als je kijkt naar de rode
Geen carter beschermer
Knipperlichtjes met gloeilampen i.p.v LED
Geen handkappen
Hand geschakeld ( zie duidelijk een koppeling hendel op de foto van Erbodereo)

Ik neem aan dat er CAN bus wordt gebruikt, koplampen zijn dan gewoon d.m.v aanpassingen in de software beiden of 1 te laten branden.
Zelfde met de safety lights, dit is dacht ik in de EU ook niet toegestaan je ziet ze wel in de filmpjes. Dus gewoon programmeerbaar.
 
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570