Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #420 Gepost op: 13 november 2015, 16:26 »
Grrrrrr....ik wil nu! Honda heeft eindelijk een echt toffe motor gebouwd! Tijd om mijn vertrouwde Vara uit te zwaaien volgend jaar. 👋🏼
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #421 Gepost op: 13 november 2015, 18:52 »
nu even geduld voor de 600 CCtjes want die gaan straks tegen dump prijsjes een afgetrapt twinnetje of aftands gereden varaderotje op de kop tikken.
inruil prijsjes zullen net als VW aandelen gaan reageren.
waarmee de lijn van low budget rijders toch enigzins voorgezet kan gaan worden.
Hj is zonder meer mooi maar ik verwacht  dat menig potentieel nog  even door kan gaan met sparen want een koopje is het zeer zeker niet .
Er is ook veel keus in die prijsklasse
ik ben dus ook benieuwd hoeveel we  er in de praktijk  bij de tcn gaan tegen komen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #422 Gepost op: 13 november 2015, 19:31 »
Poznan, Poland  ;D
Dat is snel; maar wel te ver Szybko ale zbyt daleko
« Laatst bewerkt op: 13 november 2015, 20:32 door Eduardxrv »

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #423 Gepost op: 13 november 2015, 22:13 »
nu even geduld voor de 600 CCtjes want die gaan straks tegen dump prijsjes een afgetrapt twinnetje of aftands gereden varaderotje op de kop tikken.
inruil prijsjes zullen net als VW aandelen gaan reageren.
waarmee de lijn van low budget rijders toch enigzins voorgezet kan gaan worden.
Hj is zonder meer mooi maar ik verwacht  dat menig potentieel nog  even door kan gaan met sparen want een koopje is het zeer zeker niet .
Er is ook veel keus in die prijsklasse
ik ben dus ook benieuwd hoeveel we  er in de praktijk  bij de tcn gaan tegen komen

Kan er misschien toch een 600 of tweed 650 in de garage en op de weg natuurlijk.
Want voor dit nieuwe ding zal jaren moeten sparen
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #424 Gepost op: 17 november 2015, 10:28 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=63nCt4StGGo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=63nCt4StGGo</a><a href="http://www.youtube.com/watch?v=15loo39yo44" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=15loo39yo44</a><a href="http://www.youtube.com/watch?v=8GVwUB3Ygq8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=8GVwUB3Ygq8</a>
« Laatst bewerkt op: 17 november 2015, 10:36 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #425 Gepost op: 17 november 2015, 10:38 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=QNQAuouPbPQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=QNQAuouPbPQ</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #426 Gepost op: 17 november 2015, 11:57 »
En nu publiceert Honda foto's van de nieuwe Africa Twin met zadel uit een stuk, een andere uitlaat en (helaas voor Pim) een andere motor beschermplaat? http://hondanews.eu/eu/en/media/pressreleases/66409/photos


PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #427 Gepost op: 17 november 2015, 21:53 »
Lekker Ding..  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #428 Gepost op: 17 november 2015, 23:02 »
Dat zal de enduro of adventure uitvoering wel zijn ;)

Bij de witte vind ik een alu-kleurig frame inderdaad mooier. En dan komt eventueel de optische valbaar enz ook beter uit.
En nog meer van dat zwart weg.
En het achterzijpaneel is ook beter op bovenstaande foto.
Enz.


Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #429 Gepost op: 18 november 2015, 09:28 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=x-MSFKKrTEI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=x-MSFKKrTEI</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000 - New Africa Twin
« Reactie #430 Gepost op: 18 november 2015, 12:26 »
Bedankt voor het delen,
Die beugel ziet er al gelijk 100% beter uit zo!  :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #431 Gepost op: 20 november 2015, 08:53 »
Foto's van opengewerkt blok aan alle kanten

(van ADV forum)
« Laatst bewerkt op: 20 november 2015, 08:55 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #432 Gepost op: 20 november 2015, 17:34 »
En de Heren van Touratech en Tractive hebben er al mee mogen spelen :)
De vervangings demper voor de nieuwe Africa twin is al ontwikkeld.
Kreeg vandaag de foto's van Tom Glazenmaker die op de EICMA rondloopt.
Hij wel  :P.

Offline dj.verhulst

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #433 Gepost op: 21 november 2015, 23:22 »
hij ziet er best goed uit,, maar eens zien als er demodagen zijn volgend jaar.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #434 Gepost op: 22 november 2015, 00:12 »
Motorport Zelhem in de Achterhoek krijgt over 2 weken een demo bike  :)
Ze waren vandaag in Lelystad geweest op uitnodiging van Honda om kennis te maken met de AT, eerste indruk was hoe verrassend licht en wendbaar de motor is . :)
http://youtu.be/NSV5rftyKIg
« Laatst bewerkt op: 22 november 2015, 00:23 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline dj.verhulst

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #435 Gepost op: 22 november 2015, 09:11 »


lijkt me leuk om die in real life te gaan bekijken, jammer dat het inmiddels  erg fris en onstabiel  is geworden. 

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #436 Gepost op: 22 november 2015, 09:42 »
Jammer voor jou?
Niet voor mij.
Als ik er één kan vastleggen ga ik er een uitgebreide test mee doen. Ik kijk er (al lang) naar uit.

Offline dj.verhulst

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #437 Gepost op: 22 november 2015, 11:46 »
dat doe ik liever bij 10 C en warmer ,, anders word het meer een rondje wat je met een Prius kan bij houden.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #438 Gepost op: 22 november 2015, 12:02 »
 ;)

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #440 Gepost op: 23 november 2015, 18:23 »
Leuk testverslag idd  :)

Het volgende stukje vond ik interessant:

Citaat
COMMUNITY
Slightly odd, to have a panel headed with that one word: community. But this is important and it will link to eventual success or otherwise for the new Africa Twin. You see BMW does community extremely well, they’ve created for the GS own- ers a brother- (and sister-) hood. There are rallies, gatherings and there’s the bi- ennial GS Trophy, and on top of this BMW consistently engage in the wider adventure community. You buy the BMW GS and you get more than just a bike.
The Japanese brands, by contrast, have been particularly slow to pick up on this aspect. For them, you buy the bike and that’s the end of the relationship, save for servicing. So unless their national marketing and after-sales teams get their heads around this - and from experience I wouldn’t go holding my breath on this one - they are still only offering a one-dimensional package. The Africa Twin will still sell. But we think it would sell a hell of a lot more given the right ‘packag- ing’. Yep, the Africa Twin is a great bike, here’s hoping it comes with great backup.


Ben benieuwd of Honda hier nog wat mee gaat doen  :-\
Zou leuk zijn als ze ism of mbv de TCN een start gaan maken met hun Community  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #441 Gepost op: 23 november 2015, 19:38 »
punt is natuurlijk dat bmw dit wel moet doen omdat de gemiddelde gs de helft van zijn leven bij een dealer staat voor terugroep acties, updates en reparaties, om de rijders dan niet al te verveeld achter te laten hebben ze allerlei clubjes, honda rijders zijn gewoon altijd lekker aan het rijden en hebben dat helemaal niet nodig. ;)
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #442 Gepost op: 23 november 2015, 19:48 »
Je maakt er een geintje van Arthur, geeft niet  :). BMW word genoemd in dit bericht, maar andere merken zoals bijv HD en KTM doen dit ook en zie wat het hen oplevert. De Japanse merken blijven erg achter in het creëren van een beleving rondom hun product  :-\. En dat is wat hier aangesneden word  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #443 Gepost op: 23 november 2015, 19:57 »
ja idd een geintje, ik hou niet van die opgedrongen nep belevingen, want laten we eerlijk wezen, waar gaat het nou eigenlijk om, het is toch het merk wat zelf een motorclubje op poten zet, jasje en een t shirtje en een mok erbij, en we moeten het allemaal weer maar leuk vinden, het liefst met duizenden bij elkaar. er blijven geen motor individuen meer over, echt Rene, ik zou alleen daarom geen gs willen hebben, als ik in de bergen rij kom ik ze met tientallen tegen, saaie meelopers, je bent blij als je eens een stelvio oid tegen komt.
Varadero SD02  2004

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #444 Gepost op: 24 november 2015, 08:57 »
Ik heb geen TCN uitnodiging voorbij zien komen om gisteren naar Lelystad te komen, jullie?

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=LREzZyukVgY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LREzZyukVgY</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Peter M

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #445 Gepost op: 24 november 2015, 13:02 »
Ik heb geen TCN uitnodiging voorbij zien komen om gisteren naar Lelystad te komen, jullie?


Gisteren was alleen op asfalt. TCN mag de off-road test doen.   >:D 

Offline Jeroen

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #446 Gepost op: 24 november 2015, 14:33 »


Gisteren was alleen op asfalt. TCN mag de off-road test doen.   >:D

Hou Rob tegen! iets met recht is recht en krom is krom...... :P ;) 8)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #447 Gepost op: 24 november 2015, 16:21 »
hebben we goede testers in de club
denk dat rob wel geschikt is  :)  hé Rob
ik wil wel komen en kijken als het in het weekend is   
« Laatst bewerkt op: 24 november 2015, 16:27 door luwe »

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #448 Gepost op: 24 november 2015, 20:07 »
Prima hoor, wanneer gaan we ?
Dagje 'kuilen' lijkt me wel leuk op dat ding :)

Eens kijken of we de proefrit van de crf brommertje op het aflsuitweekend een paar jaar geleden kunnen evenaren  >:D
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline jomakra

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #449 Gepost op: 24 november 2015, 22:17 »
Laat het camerateam (PR van Honda) aankomend weekend maar naar Limburg komen.
Wel effe andere bandjes erop zetten.
 ;) ;) ;)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !