Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #480 Gepost op: 03 december 2015, 14:30 »
En nog meer:








Bron
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Africaanse Twins

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #482 Gepost op: 03 december 2015, 15:15 »
Sprak een jongen van motoport die proefgereden had.
DCT vergeet je op een gegeven moment, 1000 cc is wat weinig en verrassend goede stuur eigenschappen was zijn resumé.
Hij verwachte hem eind volgende week in de showroom.

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #483 Gepost op: 03 december 2015, 15:20 »
Vrijdag 11 december van 16.00 tot 21.00 uur de Honda Africa Twin als eerste bij ons in de showroom De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8)

motor oost

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #484 Gepost op: 03 december 2015, 15:29 »
]De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8) [/size][/font][/color]
motor oost

Luwe, die kriebels had ik als topistarter al op 4 november 2014. Alleen al daarom verdien ik een van die Africa Twin kalenders! :angel:  ;D  :P
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Africaanse Twins

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #485 Gepost op: 03 december 2015, 15:56 »
Citaat
Vrijdag 11 december van 16.00 tot 21.00 uur de Honda Africa Twin als eerste bij ons in de showroom De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8)
motor oost

Amsterdam oost?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #486 Gepost op: 03 december 2015, 16:11 »
Dat is in Rijssen toch? Hmmmm niet zo ver van huis ;D

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #487 Gepost op: 03 december 2015, 16:41 »
En verder....

Zie http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=184379.msg3426957#msg3426957

Mooie plaatjes en bij mij weer een brandende vraag:
Bij de Varadero liggen de big end lagers op de krukas op gelijke hoogte (naast elkaar). Vond ik al vreemd want als deze tegenover elkaar staan (de ene zuiger bovenin en de andere zuiger onderin) krijg je toch een mooiere motorloop of zie ik dat verkeerd? Ik heb altijd gedacht dat het iets te maken had met de hoek van de cilinders t.o.v. elkaar.
Bij deze twin liggen de cilinders in lijn en nu kiezen ze weer voor een andere hoek van de big end lagers.
Wie kan mij uitleggen hoe en waarom?

Misschien een beetje onbalans creëren voor het ultieme twingevoel?
« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 17:03 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #488 Gepost op: 03 december 2015, 16:47 »
zal kijken of ik kalenders kan bemachtigen  ;)
das in Rijssen pim 

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #489 Gepost op: 03 december 2015, 20:20 »
Wie kan mij uitleggen hoe en waarom?

Misschien een beetje onbalans creëren voor het ultieme twingevoel?

Zie hier de vraag en zijn antwoord.
Niet helemaal, onbalans is niet het juiste woord, dan hadden ze die balansas er niet in hoeven bouwen, ze hebben de kruktappen 90 graden ten opzichte van elkaar gezet en creëren zo op onregelmatige tijden een arbeidsslag, dit geeft een "V-motor-gevoel".
Door de kruktappen ten opzichte van elkaar te verdraaien, en ook nog de mogelijkheid hebben om de arbeidslagen van de cilinders te kunnen bepalen (vlak na elkaar of juist niet), kan een fabrikant in principe elk "gevoel" en geluid uit een lijnmotor halen die hij wil.
Hij voelt dan aan en klinkt als een V-twin met een bepaalde blokhoek.
Een viercilinder kun je nog meer variëren, die kun je in principe laten klinken en lopen als een 1 cilinder, of als stermotor, als twin, V-twin, V4 en alles er tussenin..

Dat "Honda koppel controle systeem" is, net als die onzinnige automaat, weer een mooi stukje onzin waar niemand op zit te wachten, een perfecte oplossing voor een niet bestaand probleem.
Al het geld wat is die onzinnige techniek is gestopt hadden ze wat mij betreft liever in betere vering of lichtere materialen mogen stoppen. 
Hoezo kunnen motorrijders nu ineens niet meer zelf in de hand houden hoeveel gas ze moeten geven als ze optrekken. 
Als je als een dolle gas geeft op een ondergrond die dat niet toelaat, dan moet je wielspin hebben, daar leer je motorrijden van.

Het idiote is dat motorfabrikanten dit soort motoren maken met telkens meer vermogen, omdat ze denken dat de klant dat wil.
Vaak wil die klant dat ook, maar alleen aangezet door die mallotige motorboekjes (en programma's), die in vergelijkingstests motoren met meer vermogen daar pluspunten voor geven.
Dit terwijl een BMW GS of een KTM met 100+ pk's juist zwaar bekritiseerd zouden moeten worden omdat er in het terrein door het te grote vermogen en koppel (en gewicht) praktisch niet mee te rijden is door de gewone sterveling.  En daardoor die ondingen vol met begrenzende zooi zitten omdat anders iedereen er mee verongelukt zodra ze de verharde weg verlaten.

Jammer dat Honda hier toch een beetje in is meegegaan, ondanks dat ze wel de ballen hebben gehad om "slechts" een 1000cc met "slechts" 95 pk op de markt te brengen.
Ik had liever een 1000cc gehad met 75 pk, en het volle koppel al heel laag in de toeren, en daarbij mooi rustig draaiend bij wat hogere snelheden, die DUS daarmee ook zuinig en betrouwbaar is en automatisch lang meegaat.
De nieuwe CRF is een hoogtoerig ding (ik hoorde ergens max 10000 toeren ?), dat is jammer, want dat verschil had hem juist weer opnieuw iconisch kunnen maken.  De oude AT loopt lekker rustig en vind hoge toeren merkbaar niet fijn, daarmee rijdt hij ook zo heerlijk ontspannen en ga je niet snel te hard, dat fijne karakter maakt hem zo geweldig.
Dat zou bij deze nieuwe wel eens anders kunnen zijn.

 
« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 20:23 door Geert Alp 2 »
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #490 Gepost op: 03 december 2015, 20:57 »
vroeger ging men ook met paart en wagen op vakantie het is nu 2015
je moet met de tijd mee gaan anders hoor je de niet meer bij  ;) 

« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 21:06 door luwe »

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #491 Gepost op: 03 december 2015, 21:09 »
Ik zet het in de agenda misschien heb ik spontaan zin en tijd :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #492 Gepost op: 03 december 2015, 21:11 »
En anno 2015 schrijven ze paard met een "d" ;D

Maar OK, het gaat hier nu over motoren.

En ik wil er liever niet bij horen.
Ik wil hem het liefst zo basic-en licht mogelijk.
We hebben nu al zoveel info gehoord en gelezen dat we er toch al wel een beeld van kunnen vormen, maar een uitgebreide test zal het duidelijk moeten maken of hij het gaat worden of niet.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #493 Gepost op: 03 december 2015, 21:29 »
Ja hoor, ik begrijp je.

En na je laatste bericht 3 keer gelezen te hebben begrijp ik het ook in grote lijnen.
Vroeger kon je een tekst gewoon in 1 keer lezen. Nu gaat dat bij de meesten niet meer.

Maar weer terug on-topic.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #494 Gepost op: 03 december 2015, 22:18 »
Zie hier de vraag en zijn antwoord.
Niet helemaal, onbalans is niet het juiste woord, dan hadden ze die balansas er niet in hoeven bouwen, ze hebben de kruktappen 90 graden ten opzichte van elkaar gezet en creëren zo op onregelmatige tijden een arbeidsslag, dit geeft een "V-motor-gevoel".
Door de kruktappen ten opzichte van elkaar te verdraaien, en ook nog de mogelijkheid hebben om de arbeidslagen van de cilinders te kunnen bepalen (vlak na elkaar of juist niet), kan een fabrikant in principe elk "gevoel" en geluid uit een lijnmotor halen die hij wil.
Hij voelt dan aan en klinkt als een V-twin met een bepaalde blokhoek.
Een viercilinder kun je nog meer variëren, die kun je in principe laten klinken en lopen als een 1 cilinder, of als stermotor, als twin, V-twin, V4 en alles er tussenin..

Ok, bedankt. Het is dus gedaan om de karakteristieke eigenschappen van het V-twin blok te behouden, dat is ook zo'n beetje wat ik bedoelde.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #495 Gepost op: 03 december 2015, 22:51 »
vroeger ging men ook met paart en wagen op vakantie het is nu 2015
je moet met de tijd mee gaan anders hoor je de niet meer bij  ;)

Ik hoef er ook helemaal niet bij horen, waar is dat voor nodig ?  Ik kies het liefst mijn eigen weg.
En met een paard en wagen op vakantie gaan zou best leuk kunnen zijn, al heeft het zo op het eerste gezicht niet mijn voorkeur.  ???
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #496 Gepost op: 03 december 2015, 22:54 »
Maar even wat anders; Wat zou die enorme uitlaat van de nieuwe CRF wegen, door die aan te pakken kun je hem waarschijnlijk op een simpele manier een stuk lichter maken, en waarschijnlijk ook wel wat zuiniger en krachtiger ! (en mooier:))
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #497 Gepost op: 03 december 2015, 22:54 »
@Geert: keurig verhaal over de verzette kruktappen 👍

En verder: Wat Luwe zegt, later is al lang begonnen Geert  ;). Stap eens een x uit je comfortzone  :) Misschien moet je eerst eens een proefritje maken met een DCT uitvoering met alle toeters en bellen er op voordat je er een oordeel over hebt ouwe dinosaurus  ;D

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #498 Gepost op: 03 december 2015, 23:07 »
Ik heb 30 jaar motorrij-ervaring over de hele wereld, bezit o.a. ook een motor met ABS en 200 pk, sleutel altijd zelf, heb op heel veel verschillende motoren en dikke scooters en op een nieuwe Honda automaat gereden. (gehuurd in Engeland)
Bovendien woon niet onder een steen en ben ik nog geen fossiel (geloof ik  ;D)
Ik heb er gewoon een mening (oordeel) over, ik hou van pure motoren, zonder "ingebouwde betuttelingen".
Waarmee je gewoon op je bek gaat als je te hard remt, te hard door een bocht gaat of te hard optrekt.
Ik ben verscheidene keren op motoren op mijn bek gegaan en ik ben die motoren er dankbaar voor, het heeft mij een goede motorrijder gemaakt vind ik zelf.  8)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Peter M

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #499 Gepost op: 03 december 2015, 23:24 »

Op zaterdag 12 december is de HONDA CRF1000L Africa Twin te zien bij:
Arie Molenaar Motors
Einsteinweg 4
IJsselstein

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #500 Gepost op: 03 december 2015, 23:27 »
Excuses Geert  :-[, je bent idd geen fossiel, eerder een masochist  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #501 Gepost op: 04 december 2015, 06:44 »
Hoezo hoog toerig? 10000 rpm? Als ik de technische specs. zie, zou hij 95 pk bij 7500 rpm zijn!!!! dus niet anders dan onze oude  africa twin. En de Alp is zelfs 8000 rpm.
Daar wordt maar weer wat geroepen zonder zich eens beter in te lezen.!

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #502 Gepost op: 04 december 2015, 08:15 »
beste

heel veel ervaring  betekend ook dat  vaak de kans op tunnel visie
want het is juist die ervaring die  je afremt voor nieuwe dingen
een soort van angst
ik hou ook persoonlijk van meer puur maar  wil ook begrijpen dat andere dat niet hebben maar om te roepen dat het niet deugt is me een brug te ver.
als beroepschauffeur denk  ik dat ik aardig kan rijden maar misschien heb ik al jaren geluk  met het feit dat mijn omgeving beter op mij let.
en daar sta je dan met al je ervaring 8)



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #503 Gepost op: 04 december 2015, 09:33 »
Op zondag 13 december is er open huis bij

Motor Centrum Eibergen
Nijverheidsstraat 12
7151 HN  Eibergen

met de HONDA CRF1000L Africa Twin als speciale gast.
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Jeroen

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #504 Gepost op: 04 december 2015, 11:52 »
Ok svp weer ontopic, overige reacties worden verwijderd.
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #505 Gepost op: 04 december 2015, 12:55 »
Op zondag 13 december is er open huis bij

Motor Centrum Eibergen
Nijverheidsstraat 12
7151 HN  Eibergen

met de HONDA CRF1000L Africa Twin als speciale gast.

Aha mooi! Eens kijken of ik dan vrij ben, ben benieuwd of de motor mij past met m'n 1.95.  8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #506 Gepost op: 04 december 2015, 21:17 »
Excuses Geert  :-[, je bent idd geen fossiel, eerder een masochist  ;D

 ;D :P
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #507 Gepost op: 04 december 2015, 21:57 »
Misschien deug ik wel niet hoor, maar ik heb er geen last van  :))

Volgens mij rijden er volgende week een paar vrachtwagens vol CRF 1000's door Nederland en worden ze afgeleverd bij elke dealer, hier in de buurt is hij 12 december op verschillende adressen aangekondigd.  Ik denk dat elke Honda dealer er zeker 1 krijgt.
Hopelijk meer, zodat er één voor de show binnen kan staan en één voor proefritten. (wedden dat dat automaten zijn !)

Het blok komt idd. bij 8000 toeren in het rood, niet bij 10.000, wat ik op een internetsite las.
Bij de oude AT 750 en TA 650 is dit 8250, dus dat valt gelukkig mee.
Ook komt het max vermogen bij 7500 toeren vrij bij zowel de oude als de nieuwe AT, niet geheel toevallig waarschijnlijk.

Ik ken trouwens geen enkele motor waar zo'n enorme marketing campagne achter hangt als bij deze.
Alles is geregisseerd van de eerste "spionage"-foto's via allerlei prachtig in scene gezette filmpjes tot het uitdelen van de motoren aan de dealers op dezelfde datum.  En geen journalisten die vooraf op een exotisch eiland het ding mogen afkraken omdat hij niet 100+ pk's heeft (net goed !! ;D)
De mensen mogen hem dus zelf eerst proberen, en pas dan komen de verhalen in de boekjes !  Een heel slimme set van Honda denk ik !  De pers vist achter het net en kan nu niet vooraf in een vergelijkingstest met die eeuwige snavel-GS en KTM de zaak afzeiken, wat ze zeker gaan doen, ze gaan zeggen dat de CRF te weinig PK's heeft (de nono's).
Het is Honda er duidelijk veel aan gelegen om de nieuwe AT netjes zijn oude legendarische jasje aan te trekken, en dat doen ze goed !
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Grey alp

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #508 Gepost op: 04 december 2015, 22:01 »
Geen idee van Nederlandse prijzen maar in Belgie is 'em beschikbaar midden Februarie als volgt:

- CRF1000L ABS/TCS/DCT     ZILVER                     14025€
Andere kleuren                                                    14325€

- CRF1000L ABS/TCS            ZILVER                     12925€
Andere kleuren                                                    13135€

- CRF1000L                          ZILVER                     12325€
Andere kleuren                                                    12625€

Reken er nog de nodige opties bij (valbaren ,bashplate ,top en zijkoffers) en we spreken over nog minstens een extra 1000€ erbij.
Gaan we stilaan GS budget!
Zal nog wel even m'n 700 houden vrees ik (en met plezier)

 

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #509 Gepost op: 04 december 2015, 22:08 »
Bij Felix & Jos (België):

CRF1000L - vanaf 12.190 €
CRF1000L ABS - vanaf 13.000 €
CRF1000L ABS DCT - vanaf 14.190 €
DCT =Dual clutch versie...automaat.
 Leverbaar vanaf januari 2016.