je hebt net even + 16.000 uit gegeven omdat je huidige twin het net niet meer trekt
Een nieuwe AT kost nog geen 14.000 hoor, als je meer dan 16 nodig hebt (automaat) ben je oud en heb je geld zat (hypotheek afbetaald)
de nieuwe twin is een mooie fiets maar zal zich toch vooral op de verharde weg gaan manifesteren (net als met de BMW GS gebeurt)
voor dat ruigere werk zijn betere en zeker goedkopere oplossingen (CRF )
Ik zie het toch anders; de meeste GS-rijders zijn geen domme jongens, die weten ook wel dat hun motor 100 kilo te zwaar is om echt het terrein in te rijden. Ze hebben die motor gekocht om "echt" op avontuur te gaan, de Alpen in, dwars door Noorwegen, soms zelfs nog wat verder, en soms zelfs een gravel pad of een (stevig) bospad voorzichtig inrijdend (staand, want dat hoort zo
). Ze hebben ontdekt dat hun dure, stoer uitziende GS goed op de weg rijdt, maar eigenlijk alleen daar goed in is, en dat daarnaast ook de betrouwbaar te wensen overlaat.
Die mensen zien ook de marketing-filmpjes die ons dol, eh, enthousiast, hebben gemaakt over de nieuwe AT. behoorlijk wat GS-rijders hebben vroeger ook een AT gehad (of hebben er over gehoord), vonden dat ding geweldig omdat hij offroad ook goed te rijden was. De AT 750 werd te oud, dus ze wilden weer wat nieuws, Honda had dat niet dus werd het BMW... Nu jaren later Honda met een veelbelovend alternatief komt, wat niet de nadelen van een GS heeft (veel lichter(aanvoelend), veel goedkoper en waarschijnlijk veel betrouwbaarder), gaan ze die kopen en gaan echt op avontuur, ook van de weg af ! Onverharde passen rijden (= geweldig), naar de Noordkaap over gravelwegen, door Zweden, Finland, het oostblok, daar kun je je offroad nog heerlijk uitleven !
Je moet er over de weg heen, dat klopt, maar er is nog genoeg offroad te rijden hoor ! (ook in Nederland trouwens)
Ik heb nu al zin in onze tour door Scandinavië de komende zomer, er staat minstens 1000 km off-road al in de planning !
Als je het goed voorbereid zijn er duizenden bospaden en gravelwegen te berijden. Alleen het plannen is al feest