Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #570 Gepost op: 13 december 2015, 17:33 »
Weegbrug bij de RDW zegt 283 kg, dat heb ik voor het gemak afgerond naar 285. Die twee kg heb ik wel in de topkoffer. ;)
Mijn Vara is een Engelse brommer die ik zelf heb ingevoerd. 8) (2005 abs)
Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #571 Gepost op: 13 december 2015, 17:36 »
Ik heb een RD07 met Touratech vering thuis staan en de zithoogte van de nieuwe Africa Twin met buddy op de hoogste stand was voor mijn gevoel gelijk.
Buddy van de nieuwe is mooi smal aan de voorkant dus je zet de beentjes makkelijk aan de grond.
En met mijn 1.81 meter is dat best prettig  :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #572 Gepost op: 13 december 2015, 17:41 »
Dus jou RD07 is hoger dan de standaard?
En wil je nu zeggen dat je klein bent? Ik ben 1,68m ;)

Ik zal één van de dagen wel eens gaan kijken en erop plaatsnemen.

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #573 Gepost op: 13 december 2015, 17:46 »
Met de Touratech shock zakt hij iets minder in als je er op gaat zitten.
Mijn Showa ging dan een stuk verder inzakken.
Het is nu weer verings technisch een nieuwe  :)
Nee niet ect klein maar als je mensen zoals Menno hebt ontmoet voelt dat wel zo :o

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #574 Gepost op: 13 december 2015, 17:49 »
Citaat
Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?

Met kofferset en valbeugels. Originele uitlaten, nu lichtere Leo Vince. :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #575 Gepost op: 13 december 2015, 17:52 »
Met de Touratech shock zakt hij iets minder in als je er op gaat zitten.
Mijn Showa ging dan een stuk verder inzakken.
Het is nu weer verings technisch een nieuwe  :)
Nee niet ect klein maar als je mensen zoals Menno hebt ontmoet voelt dat wel zo :o

OK, thanks.

Ja, dat is mijn wens voor het nieuwe jaar: dat ik nog een groeischeut krijg, en dan liefst in de hoogte uiteraard. Maar op mijn 48 over enkele maanden zal het alleen bij een wens blijven ;)

Offline Timy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #576 Gepost op: 13 december 2015, 21:08 »
Voor degenen die al op de nieuwe AT gezeten hebben en een oude AT hebben: hoe zit het met de zithoogte t.o.v. de oude?

Heb n RD07 met standaard veren. Ik weet niet op welke hoogte de CRF stond maar ik kon gemakkelijk met mijn pootjes bij de grond. Ziet er hoger uit dat hij feitelijk is.  Ik ben ca 1.75.
Zou die wens voor n groeischeut niet doen zonde.. kan je voor de nieuw Twin gebruiken.  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline dropken

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #577 Gepost op: 13 december 2015, 21:57 »
vandaag de nieuwe AT in Eibergen in rood en wit mogen aanschouwen en het beschaafde uitlaat geluid mogen aanhoren. Mooie fiets om te zien en het zadel is in twee standen te zetten en ook kleinere lui kunnen er op rijden. naast foto's die we maakten kregen we ook een AT folder en een speciale AT kalender mee in een CD doosje mooie geste van Honda. als hij zo rijd als dat hij eruit ziet dan word het zeker een cultfiets.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #578 Gepost op: 14 december 2015, 00:51 »
Een nieuwe AT kost nog geen 14.000 hoor, als je meer dan 16 nodig hebt (automaat) ben je oud en heb je geld zat (hypotheek afbetaald)  :))


een nieuwe twin kost je gewoon 16.000 euri voordat hij  op je oprit klaar staat

14.000 + afleveringskosten + verzekering + wegen belasting en een beetje optie

je zelf rijk rekenen is niet moeilijk.. bel maar eens rond

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #579 Gepost op: 14 december 2015, 07:28 »
Hij kost 12.190 euro. Dan zal hij voor 12.190 euro op mijn oprit staan. Of voor minder.

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #580 Gepost op: 14 december 2015, 09:44 »

Dropken , watertandend gespot in Eibergen.
Rood wit lijkt hem wel wat na al dat blauw wit


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #581 Gepost op: 14 december 2015, 11:17 »
Ik ben soms nog wel een beetje va de lijstjes en heb e.e.a. op een rijtje gezet.
Ben daarbij niet uitgegaan van originele accessoires, zoals bijv. originele koffers. Die leken me nl. niks (vooral rechts veel te klein).

Veel rekenplezier gewenst  ;)





En voor de liefhebbers, deze stond ook in Eibergen.

« Laatst bewerkt op: 14 december 2015, 11:22 door ErBoDero »
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #582 Gepost op: 14 december 2015, 11:20 »
Nou koopje, laten we er 600 bestellen voor de hele club, krijgen we misschien korting
Varadero SD02  2004

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #583 Gepost op: 14 december 2015, 18:55 »
een nieuwe twin kost je gewoon 16.000 euri voordat hij  op je oprit klaar staat

14.000 + afleveringskosten + verzekering + wegen belasting en een beetje optie


Niet zo pessimistisch Waffie, € 14.288 kost'ie dus inclusief alles, geen cent meer.     Als je de verzekering en wegenbelasting er ook bij gaat optellen dan kun je de boodschappen en de alimentatie er ook wel bij doen  ;D  (maar nog altijd een hoop geld voor de meeste Jan de timmerman...)

Ik heb eens een nieuwe brommer in krat gekocht, zelf voorwiel en stuur monteren, en nog wat kleine dingen, nog leuk ook, kun je die € 359,- in je zak houden !  ::)  Maar ze zullen dan wel moeilijk gaan doen over garantie en zo  C:-)
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Herman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #585 Gepost op: 16 december 2015, 13:37 »
Gisteren avond beide (tricolor en de rode) gezien in Waalwijk bij POLS Motoren :D
Hele mooie motorfiets, minpuntje voor mij persoonlijk de fors uitgevallen uitlaat.
De fiets (rode) voelt minder zwaar aan als mijn eigen transalp, de tank was
waarschijnlijk niet erg vol. Maar de motor rolde en voelde erg licht aan
persoonlijk was ik daar door positief verrast. We hebben de motor kort horen
lopen bij het binnen rijden, voor mezelf klonk dit prima, mijn voorkeur
is vooral beschaafd en niet lawaaiig  8) ;D
Er is ook een folder uitgereikt en de eerst primeur test in de motoplus.

Ook nog even geïnformeerd of er een kleinere variant komt a la Transalp !
Het voorzichtige antwoord was ja......er komt iets, het zou niet direct een transalp zijn
echter iets in die buurt....... :)

Ik kijk het nog even af, het spaarpootje loopt door, en Ja als opvolger voor mijn Transalp
zie ik deze nieuwe Africa Twin wel staan.....ondanks de uitlaat.....
Er op rijden mocht gisteren avond niet, maar die gelegenheid zie ik graag ergens tegemoet  :D

Waarvoor kun je sparen.....
De NON-ABS versie: € 13.890,-
De ABS versie: € 14.890,- (inclusief handkappen, carterbescherming, led-knipperlichten en traction control)
De ABS-DCT versie € 16.190,- (zelfde extra’s als de ABS versie).

Groet,

Herman


Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #587 Gepost op: 16 december 2015, 20:17 »
De standaardversie zou geen ledpinkers (richtingaanwijzers) hebben lees ik. Niet dat dat een ramp is maar wat daar de reden voor is begrijp ik niet.
Ik ben toch ook benieuwd of er volgend jaar veranderingen/verbeteringen aan gaan gebeuren. Zoals het dashboard misschien? Ik probeer nog minstens een jaar te wachten zodat ik alle bevindingen heb gehoord.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #588 Gepost op: 16 december 2015, 21:52 »
Is er wat mis met het dashboard dan?

Van de knipperlichten las ik ook ja, jammer hoor  :-\ zoveel meer zouden Led's toch niet kosten lijkt me  ::)
Wat me ook opviel is dat iig de Led's uitgevoerd zijn als runninglights. Laten we hopen dat dat softwarematig aan of uit te zetten is  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #589 Gepost op: 16 december 2015, 21:57 »
Ik denk dat dat vooral in de US zo is.

Het dashboard is negatief. Dat wil zeggen dat de tekst oplicht en de achtergrond zwart is.
Ik had daar mijn bedenkingen bij omdat ik daarmee niet zo'n goeie ervaringen heb, namelijk niet altijd zo'n goede zichtbaarheid. Maar met deze AT kan het anders zijn hoop ik.
Al heb ik ook al in verschillende testen gelezen dat dit een minpunt is.
Nog even afwachten dus.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #590 Gepost op: 16 december 2015, 22:06 »
Die 2 exemplaren die hier in NL de dealers af gaan hadden beide runninglights! Dacht zelfs dat dat hier verboden is, toch?  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #591 Gepost op: 16 december 2015, 22:24 »
Die 2 exemplaren die hier in NL de dealers af gaan hadden beide runninglights! Dacht zelfs dat dat hier verboden is, toch?  :-\

Laat die kermis-artikelen alsjeblieft verboden blijven in Nederland, die miezerige led-dingetje zie je nauwelijks overdag.
Wel cool, niet veilig...
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #592 Gepost op: 16 december 2015, 22:27 »
Ik hoop ook dat die onzin wegblijft hier. Er is al genoeg onzin. En cool vind ik het ook niet. We zijn geen kinderen he.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #593 Gepost op: 16 december 2015, 23:14 »
Ik vind die running lights echt wel vet!  8)

En onzin vind ik ook leuk, lang leve de onzin!
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #594 Gepost op: 17 december 2015, 01:36 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=BTnrHYY4aO4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=BTnrHYY4aO4</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #595 Gepost op: 17 december 2015, 08:46 »
ik vraag me af of de niet abs uitvoering hier uberhaupt wel aangeboden gaat worden ?

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Joxer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #596 Gepost op: 17 december 2015, 09:04 »
Ik heb gisteren in Wormerveer de nieuwe AT mogen aanschouwen (en ook ff mogen horen en erop gezeten).
Eerste indrukken:
- Ze oogt groot als je er omheen loopt, maar als je erop zit lijkt ze kleiner en lichter als mijn TA.
- De - zeer forse - uitlaat maakt de achterkant lomp, terwijl ze een heel kittig kontje heeft.
- De zitpostitie, mede door het smalle zadel en het brede stuur, lijkt voor mij erg prettig.
- De paralleltwin klinkt heerlijk (als een V-Twin!).
- Het verhaal van de DCT klinkt mooi - en de verkoper was erg enthousiast geworden naar de proefdag in Lelystad - maar of dit het geld waard is?

De belangrijke vraag: vind ik haar mooi genoeg om daar nu 16.000 voor uit te geven?
Nee: want ik vind de GS 800 Adventure mooier.
Maar is mooi voor mij geen argument, want daar zie je weinig van als je er op zit.

Uiteindelijk is maar 1 ding echt belangrijk: hoe rijdt ze?
En dat mag ik in het nieuwe jaar gaan proberen.
Iemand die haar nu al heeft gekocht, zonder er ook maar een meter op te hebben gereden, daar snap ik helemaal niets van.

Over de geen ABS-uitvoering: Ja, die is ook gewoon in Nederland verkrijgbaar.
Maar voor 1000 extra zou ik voor de mét ABS-gaan, want deze is toch uitschakelbaar als je er in het terrein geen gebruik van wilt maken.

Offline Herman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #597 Gepost op: 17 december 2015, 09:24 »
ik vraag me af of de niet abs uitvoering hier uberhaupt wel aangeboden gaat worden ?

Hoi Ad,
Pols motoren zegt er al enkele verkocht te hebben.
Verder vertelde deze dat de niet abs versie in 2016 op de markt zal zijn.....2017 is nog de vraag.

groet Herman

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #598 Gepost op: 17 december 2015, 17:33 »
ik vroeg me dit af omdat op 1 jan 2016 alle motoren  boven de 125 cc abs dienen te  hebben

zie ook  verordening COM (2010) 542,


erg vreemd dus

 :-[
« Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 17:35 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #599 Gepost op: 17 december 2015, 17:44 »
Ik dacht vanaf 2017 alle motoren verplicht ABS.
Dus in 2016 nog flink wat AT's produceren zonder ABS 8)