Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #600 Gepost op: 17 december 2015, 18:36 »
2016 is voor nieuwe typegoedkeuringen, wat er al is mag nog wat langer zonder. Snap alleen niet zo goed waarom je geen abs zo willen. Ik heb met auto's zo'n twee miljoen kilometer gereden met abs en nog nooit storing mee gehad, en op mijn varadero ook foutloos. Verder gewoon aanwezig als vangnet.
Varadero SD02  2004

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #601 Gepost op: 17 december 2015, 19:47 »
ook mijn visie,

en zeker verkeerde zuinigheid

maar Onwetendheid is de moeder der hoogmoed.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #602 Gepost op: 17 december 2015, 23:37 »
Ik heb drie keer de ABS kapot gehad bij verschillende van mijn auto's , wel allemaal van de VAG-groep.
ABS kan wel een nuttige accessoire zijn, maar ik heb een auto of motor liever puur, zonder welke hulpzooi dan ook.

Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze.  (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische  toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk.   Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.

Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ? :o

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat.   Dat zou ik echt heel erg vinden...

 Bij bepaalde automerken wordt het al "normaal" gevonden om een automaat te bestellen (BMW, Porsche, Audi). :'(
Gelukkig heb ik nog een echte handgeschakelde auto, zonder stuurbekrachtiging, katalysator, rembekrachtiging, ABS of welke afkorting dan ook, maar toch licht, zuinig en sneller dan elke leasebak, met een wegligging beter dan elke elektronische stabiliteits-controle bak, een auto voor echte mannen  ;D 8)

 Laat dit a.u.b. voor motoren ook leverbaar blijven !  :)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #603 Gepost op: 17 december 2015, 23:54 »
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #604 Gepost op: 18 december 2015, 00:07 »
Wel erg off topic maar het zal zo een Franse luchtgeveerde zijn?
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #605 Gepost op: 18 december 2015, 00:15 »
Nee joh, das toch niet snel en die franse dingen zitten vol met snufjes die kapot gaan, ik gok meer op een manta 400 ofzo. Maar echt nog meer offtopic kan ik het ook niet krijgen
Varadero SD02  2004

Offline Jeroen

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #606 Gepost op: 18 december 2015, 08:03 »
Opel ascona?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline loel

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #607 Gepost op: 18 december 2015, 08:24 »
Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #608 Gepost op: 18 december 2015, 08:56 »
Mooi filmpje met de AT!

[facebook]https://www.facebook.com/HondaSembeniniRivaDelGarda/videos/960947350641973/[/facebook]


@mods: kunnen jullie het embedden van facebook toevoegen aan het forum? Zie: http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=538070.0
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #609 Gepost op: 18 december 2015, 09:07 »
Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze.  (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische  toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk.   Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.

Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ? :o

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat.   Dat zou ik echt heel erg vinden...

"I like stuff the traditional way"
"I like the control that a clutch gives"
"I am a little old school, I like to participate with the bike"
"I don't see the the point, when I want to ride a scooter, I buy a scooter"

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=DvQxq5rMMFE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=DvQxq5rMMFE</a>

En wel de hele 4:20 bekijken  :))
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #610 Gepost op: 18 december 2015, 11:14 »


Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?


Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.

Honda doet een poging.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #611 Gepost op: 18 december 2015, 11:29 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #612 Gepost op: 18 december 2015, 13:55 »
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto

Fisher Fury Spider le Mans, zelf gemaakt jaren geleden, precies zoals ik dacht dat een auto moest zijn ! :angel:

Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren

Helemaal mee eens, maar dat is ook nauwelijks een motor te noemen, zet er twee extra (steun-)wielen onder en een dak en je hebt een Honda Civic.  :-*

Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.
Honda doet een poging.

O.K., zal wel nieuwe marketing zijn, ik gun Honda veel goeds, want ze maken fantastisch spul, maar ik hoop dat dit een dood spoor wordt.

Dat filmpje van Voorstad is (hoewel het waarschijnlijk wel in scene is gezet) ook gewoon de waarheid, de DCT-motoren rijden best goed, een beetje als een eh...Yamaha T-max !  Die rijdt ook verassend goed.
Laat Japanners maar zoiets bouwen, sensoren overal, een boordcomputer met een polsdikke kabelboom er naar toe, reken maar dat het de perfectie behoorlijk benaderd.

Ik wil echter zelf de regie hebben wanneer ik terugschakel, opschakel, de koppeling even laat slippen of juist niet, een wheelie wil maken (als ik dat zou willen), met een beetje koppelingslip net tussen een paar bomen/rotsen door manouvreren, langs een afgrond rijdend op de col de la bombarde...  of gewoon lekker schakelen !
Dat soort dingen ga je (een tijdje na die leuke "aparte" proefrit op "iets heel nieuws") absoluut missen, had ik wel tenminste !
Als je je vrienden verbaast met de "innovatieve" DCT- techniek van je nieuwe motor ben je het middelpunt van de belangstelling, leuk !
Maar als iedereen het heeft gezien wordt het gewoon en mis je een hoop vrijheid, jou keuze van hoe je de krachtbron koppelt met het achterwiel.  Jou brein stuurt alles aan, jij doet wat je wilt, zonder beperkingen, beveiligingen, rijmodussen of wat dan ook, dat is in mijn ogen de volle vrijheid op een motor ! Ons brein is ook veel efficiënter, dynamischer, robuuster en veiliger dan de zwaar beperkte DTC.  Nee, niet sneller, maar wil je sneller kunnen ?

En wat als je met je Africa Twin-DTC besluit naar (zuid-)Afrika te rijden, en bij een oversteek van de Zambesi-rivier in Angola flikker je per ongeluk om en ga je met motor en al kopje onder...  De G-sensor krijgt daardoor de chip-hik en "denkt" continu op een steile helling te rijden, de motor schakelt daardoor pas door (in de beveiligde-) toerenbegrenzer. :o  Of wat te denken van een (niet denkbeeldig) draadbreukje in die (te) dikke kabelboom, ergens in de Sahara, werken ineens je schakelknopjes niet meer en blijft hij in z'n zes staan :(

Dat wordt je dood.  >:D

Laat mij maar een dynosaurus zijn.  ;D


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #613 Gepost op: 18 december 2015, 14:41 »
beste geert alp 2 is niet om te krijgen zelfs niet met een bowlingbal,
maar wilen we dat wel
ik denk het niet!!

Nee, ook voor hem zal er genoeg ruimte zijn om te vinden datgene wat hij zoekt of wat er nog is
aansluiting vinden met het nieuwe is ook beangstigend
ik roep je op.... Nooit aan beginnen.

ofwel
Voorspoed en vooruitgang zitten in de dingen, die nog gemaakt moeten worden volgens henry ford
toch wel  de man die door zijn blik de wereld heeft veranderd.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #614 Gepost op: 18 december 2015, 15:35 »
Vooruitgang noemen ze het, de massa. Kijk om je heen. Mooi wat de mens bereikt heeft tot nu toe. Niet om trots op te zijn. Zelden zie ik iets positiefs in de evolutie. Het resultaat is bedroevend.
Maar beter weer meer on-topic.
ABS. Ik hou er niet van. Ik kan zelfs zeggen dat ik het haat. En ik spreek niet alleen over motorfietsen, dus ook over auto's.
Een servostuur, dat vond ik een positieve vooruitgang bij mijn Defender meer dan 20 jaar geleden. Bij een Defender was dat toen welkom.
Ik wil zelf zoveel mogelijk kunnen voelen, horen en zien. Eén zijn met het voertuig en alles zelf kunnen bepalen, alles zelf onder controle kunnen hebben. DAT vind IK heerlijk. Elk steentje en kuiltje voelen en weten waar je wielen zich net bevinden en dat ook voelen, enz ... Daar geniet ik van.
Gemakkelijk zelf te herstellen onderweg en wat je niet hebt kan niet kapot.
Zelfs mijn Worldtraveller-fiets van 2003 is de beste fiets die ik me kan voorstellen. Geen vering, V-brakes, zo basic en functioneel mogelijk, puur en eenvoudig. Van alles het beste en niets teveel eraan.
Ik begrijp dat de massa die evolutie wel heerlijk vind hoor.
En ik weet ook dat die hulpmiddelen ook zeer goed zijn voor mensen die niet goed kunnen rijden. Daar ben ik het volkomen mee eens. Het kan voor die mensen veiliger en gemakkelijker zijn. Maar mij straffen ze er wel mee. Maar dat kan niemand iets schelen uiteraard. En daar lig ik ook niet van wakker.
Daarom vind IK het goed dat er toch nog een nieuwe AT komt zonder ABS.  ;)

Nu gaat de computer alles overnemen. Is dat goed?

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #615 Gepost op: 18 december 2015, 16:00 »
En het gaat nu over de DCT maar is honda niet een laatste merk waarvan je in 2016 nog een motor kunt kopen waar niet eens ABS opzit? Dus honda kwaliteit in een nieuw jasje met een goede naam. Geert2alp en de hele club zou dus van 1 type motor precies kunnen kopen wat hij of zij zoekt.

@Geert2alp Ik vind je verhaal over Afrika je eerste  overwogen post, wel een heldere beschrijving. In je vorige posts kwam je toch wel over als een purist
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #616 Gepost op: 18 december 2015, 16:18 »
Geert hoeft niet om, ik ben het grotendeels met hem eens.


Ik had wel toeters en bellen verwacht want daar ontkom je tegenwoordig niet meer aan. Wat dat betreft vind ik dat ze er een mooie fiets van gemaakt hebben.
Je kunt je op heel de wereld in de meest penibele situaties bedenken, maar de realiteit is dat 80-90% (?) van de motorrijders gewoon dicht bij huis blijft en daar nooit last mee zal krijgen.

Je erover opwinden heeft geen zin want je bent een mier en de grote jongens zullen niet snel naar je luisteren. Zoek dan je heil in de kleinere projecten/merken die met heel leuke reis enduroos komen.

Of je pakt wat je wél wilt hebben en haalt weg wat je niet lust en dan maak je er zelf wat van.
Dat ga ik in ieder geval doen ;D

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #617 Gepost op: 18 december 2015, 16:24 »
Je auto is leuk Geert, ik heb eens met een donkervoort met een cosworth motor mee mogen rijden, ik denk dat jij een beetje hetzelfde beleefd.  Wbt je bezwaren tegen de techniek van de AT, denk je echt aan kabelbreuk in de woestijn, ten eerste kom je daar niet echt vaak en dan nog de kans op pech... Tja heet dat misschien avontuur? 
Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #618 Gepost op: 18 december 2015, 17:38 »
Die auto is erg mooi. En ik ben zelf ook blij met de oudealptechniek ik kan als gewoon snappen
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #619 Gepost op: 18 december 2015, 18:18 »
Citaat
Fisher Fury Spider le Mans

Ik moest effe Googelen, maar wát een mooi ding Geert  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #620 Gepost op: 19 december 2015, 00:03 »
M'n Fury is inderdaad te vergelijken met een Donkervoort, alleen veel gestroomlijnder en veel lichter (480 kg), eigenlijk een soort motor op 4 wielen. 

Het verbaast me dat er toch verscheidene mensen hier min of meer hetzelfde denken dan ik doe, vooral het verhaal van Canis is helemaal zoals ik er ook tegenaan kijk.   Met dezelfde motoren krijg je toch wel een beetje dezelfde mensen op zo'n forum, leuk is dat.
Henry Ford was trouwens een uiterst dubieuze antisemiet, maar goed, daar hebben we het verder maar niet over... :-X

Het zal misschien zo zijn dat de meeste kopers van de CRF1000L er nooit mee op onverhard gaan rijden, ik geloof toch dat deze motor een wat ander publiek zal gaan trekken dan de BMW GS en aanverwante stoere slagschepen.
De CRF is toch wel een motor die bedoeld is voor mensen die er ook het avontuur (onverhard) mee willen beleven.
Ik heb de afgelopen jaren zo'n beetje alle mogelijke onverharde passen door de Alpen gereden op een NX250 en TA650, een geweldige belevenis, net als onverhard Scandinavië op de TA 650, geweldig !
Met de NX 250 bereik je plekken waar zelfs de beste Dakar-rijder niet met een GS kan komen, het zou me niet verbazen dat dit op een nieuwe AT wel lukt.
Die paadjes door de rimboe, die wil ik op een motor kunnen rijden, en hij moet me op vakantie NOOIT laten staan (net als een TA), dat is voor mij geen avontuur.  Als ik dat mooi had gevonden dan had ik wel een oude Harley of een Ural gekocht, dan ben je vrijwel zeker van onverwachte "avonturen". ::)

Het gewicht is heel belangrijk zeggen we altijd, en dat is ook wel zo, maar waar het zwaartepunt zit, is eigenlijk belangrijker.
Om het maar eens extreem voor te stellen, een fiets van 200 kilo met het zwaartepunt 30 cm boven de grond rijdt vele malen gemakkelijker dan één van 200 kilo met het zwaartepunt op 1,5 meter !
Met een laag zwaartepunt merk je weinig van het gewicht.   (tot je het ding een helling op moet duwen ;D)
Ik denk dat de massa-centralisatie en het omlaag brengen van zware delen de nieuwe AT lichter laat aanvoelen en dus gemakkelijker laat rijden dan onze vertrouwde Transalpjes (en AT750's), die toch wel wat topzwaar zijn.
Dat kan wel eens een heel belangrijk verschil zijn.  Dat noem ik echt vooruitgang en verbetering !

En wat een genot dat Honda een lekkere Basic AT levert, zelf als die het duurst zou zijn, zou ik die kopen, serieus.
En zeker weten dat die uitvoering veruit het betrouwbaarst is als hij 10 of 15 jaar oud is.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline tukkertwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #621 Gepost op: 19 december 2015, 00:45 »
Hier nog zo'n ouderwetse purist, ben het helemaal met Geert eens. Ik zelf ben nu pas begonnen aan mijn eerste GPS op de motor (deed alles nog op roadbook) dus moet er nu ook een steun op de AT gemaakt worden.
Nu zag ik op de nieuwe AT een mooi beugeltje boven het dashboard daar heeft Honda dan wel goed over nagedacht.
Dus nu maar eens zien of zoiets ook aan het gewei van de oude AT is te maken.

ps. voorbeelden van GPS  steunen voor de AT zijn welkom (ik wil wel graag mijn GPS wat hoger ik mijn gezichtsveld gemonteerd hebben)
Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #622 Gepost op: 19 december 2015, 14:35 »
Jan aan de GPS?  :o  :o. Het moet niet gekker worden  ;)

Ik weet niet of er specifieke steunen voor de Twin zijn Jan, maar op mijn Alp heb ik 'm met een RAM kogel en knijper op de linkerkant van het stuur staan en dat bevalt me eigenlijk prima! Het schermpje zit ong ter hoogte van de spiegel. Zittend zit hij mooi aan de zijkant van je blikveld en evt met de linkerhand nog te bedienen. Bij offroad kan ik 'm met het RAM spul ook nog makkelijk even wat achterover kantelen, zodat hij bij staand rijden ook nog redelijk snel af te lezen is. Prima zo  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #623 Gepost op: 20 december 2015, 01:00 »
Lees net in "moto 73" dat het ABS achter uitschakelbare  is en voor permanent  ingeschakeld blijft.

Weet niet of dat offroad ideaal is ?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #624 Gepost op: 20 december 2015, 12:24 »
Dat hangt af van het systeem. Als het ''slim'' is past het de werking aan op de omstandigheden, door het voor en achterwiel met elkaar te vergelijken.

Maar ik kan er zo snel niet veel over vinden, maar de offroad reviews waren tot nu toe lovend dus ik verwacht dat het wel in orde is.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #625 Gepost op: 21 december 2015, 10:08 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fuetRPaZXEs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fuetRPaZXEs</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KtpYzDsaQKw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KtpYzDsaQKw</a>
« Laatst bewerkt op: 21 december 2015, 10:16 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #626 Gepost op: 21 december 2015, 10:27 »
Van mij mag de kerstman hem zo aan de deur komen brengen.

Maar je kan er nog mee vallen heb ik gezien. Staat er dan geen anti-val-systeem op? Misschien is dat het volgende ;)

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #627 Gepost op: 21 december 2015, 20:52 »
Het valt me bij elk "test"-filmpje op dat al die test-journalisten zeggen tijdens het rijden in terrein allemaal problemen hebben om hun hoofd er goed bij te houden, en problemen te hebben met koppeling en in welke versnelling ze moeten rijden... ::)
In elke taal hoor je ze dat zeggen !?  ???

Dat heb ik nou nog nooit gehad, koppelen en schakelen gaat bij mij zonder er ook maar 1% bij te hoeven nadenken, en ik schat dat dat voor ongeveer 110% van alle huidige Africa Twin rijders geldt...

Die uitgenodigde "test"-jongens is dit "probleem" duidelijk in het oor gefluisterd, die automaat lost dat probleem helemaal op !   
Hetmoet duidelijk de hemel in worden geprezen, hun "mening" is ze duidelijk voorgekauwd.

Daarom hou ik niet zo van die "tests" uit boekjes en tegenwoordig uit al die filmpjes.
Zit er dan geen enkele tester bij die een pure motor wil, zonder al die "playstation-features" ?
Antwoord; natuurlijk wel, maar dat is een ongewenste mening, dus; die filmpjes zijn reclame (=belazerderij), je hebt er niets aan, ze zijn hooguit leuk om te zien, maar zet het geluid s.v.p. uit, ze proberen je een probleem aan te praten waar ze de oplossing voor zeggen te hebben.

Mijn vader zei het vroeger al; Wat in de reclame wordt gezegd is altijd niet waar... :( :-[
Geert houd niet van reclame, hij zapt altijd naar een andere zender dan  >:( ;D ;)
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #628 Gepost op: 21 december 2015, 22:35 »
Er zit heus wel iets in wat je zegt Geert, maar het begint langzaamaan op een kruistocht te lijken en dan word het vervelend  :-\

Speciaal voor jou, en nog een paar andere puristen, is er de uitgeklede versie die bovendien nog goedkoper is ook, dus niet miepen! Geniet er van zolang het kan, voor je het weet is het niet mee te krijgen of komt er een meerprijs voor een handgeschakelde bak.

En wie wél 'fratsen' wil geeft toch lekker meer uit  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #629 Gepost op: 21 december 2015, 23:03 »
Je hebt gelijk Horseman, ik begin te zeuren, dat komt omdat ik me er aan erger.
Ik zal er mee stoppen, anders gaan anderen zich aan mij ergeren !  >:(
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110