Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318368 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #630 Gepost op: 21 december 2015, 23:07 »
Je moet je niet ergeren, je moet genieten! Na 15j is er eindelijk een nieuwe Twin man  ;D En wát voor 1  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #631 Gepost op: 21 december 2015, 23:50 »
Sja..

Ik kan de tijd van voor e-mail en sms nog enorm waarderen.

Toch vind ik Google en de smartfoon van nu een doorslaand succes.

Ik heb over die nieuwe AT geen mening, ik lees wat anderen ervan denken en denk daar het mijne van.

Maar zonder een meter ermee gereden te hebben, de ABS set-up i.c.m. DCT lonken!


Zelfs een DCT-rijder kan en mag zich purist voelen. Gevoel is voor een ieder onbetwistbaar!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #632 Gepost op: 22 december 2015, 09:30 »
Vanmiddag ga ik, op mijn grote/zware Varadero met ABS, naar Motorport Zelhem. Daar staan vanaf 15:00 uur de 2 nieuwe Africa Twins te lonken. Een rode schakelmachine met ABS/TC en een witte met DCT/ABS/TC.

Ik zou er zo op weg willen rijden, en misschien wel het liefst op die witte  :)) 
Een nieuwe kopen zit er (voorlopig?) niet in. Tot die tijd rij ik op wat ik heb en iedere meter met enorm veel plezier. Gelukkig maak ik veel meters  :) ;)   
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #633 Gepost op: 22 december 2015, 14:43 »
Ik dacht vandaag nog hetzelfde ,Wat rijd die Dero toch lekker ,moet ik dan 16.000 euro gaan
uitgeven voor een nieuwe AT?   en hoeveel plezier meer krijg ik voor dat geld dan?

Mooi ding  die At maar ik zie ook wat nadelen. >:(
Te kleine tank            ( met een AT moet je naar Zuid Afrika kunnen rijden dan is 18 liter wat krap!
Kleine keien vanger   ( onder de oude AT zat een soort badkuip geeft de nieuwe wel genoeg bescherming?
Ruitje met turbulentie( Is traditie van Honda altijd slecht dus.
Lelijke uitlaat              ( oer lelijk zelfs, maar vooral veel te plomp vergeleken met de (te) ranke tank)
Het vermogen            ( oke in de praktijk zal het voldoende zijn maar een Dero heeft al meer ???? )

Ben ik nu "DE azijn zeikerd " van 2015 & 2016 ????   ( oordeel zelf en ventileer)!  >:D

Ik zie ook voordelen: :D
de DTC bak       (lijkt mij super, en wie hem niet wil koopt een gewone versie, waarom nog klagen ? )
het zadel          ( schijnt in verschillende hoogtes verkrijgbaar te zijn, is toch top van Honda 82-89 cm )
zuinig                ( 1 op 24 moest haalbaar zijn ?  ben benieuwd )
Laag gewicht    ( in ieder geval veel lichter als de Dero maar toch een dikke 1000 onder je reet )
het ontwerp     ( simpel zonder rare fratsen, dus echt een fiets om zelf aan te sleutelen en die ook
                           nog is meer dan 2 ton meegaat ,tenminste laten we dat hopen.

De nadelen passen we aan met aftermarket spul.  Heb net MotoPlus (24) gehaald met een test van
de At erin, dat wordt weer kwijlen. :P

 
                 
 



« Laatst bewerkt op: 22 december 2015, 15:03 door ron overkleeft »

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #634 Gepost op: 22 december 2015, 15:36 »
@ Geert Alp 2 (& fans):  Wat een verschillen zeg waar ene droomt van zoveel mogelijk fratsen op een
                          motor daar vind Geert een toerenteller al zwaar overbodig .en dan te bedenken dat
                          de gemiddelde GS rijder de nieuwe AT maar een karig beginners fietsje zal vinden.
                           Ben het zeker eens dat een motor tot het bot betrouwbaar moet zijn en er eenvoudig
                          aan gesleuteld moet kunnen worden,maar om nou ABS op een motor als overbodig te
                           bestempelen?
                           Moest laatst nog max in de ankers om me hachje te redden ,ondanks regen vol remmen
                           en toch niet onderuitgaan wie dat zonder ABS kan is een kei en is weinige gegeven denk.

                           Dat verhaal met de  NX 250 is Cool natuurlijk,overal komen waar een geit zich omdraait,
                           dat is back to basic .Gelukkig bestaan er nog kerels als Geert 2 en durven zij hun
                           ongenoegen ongezouten te ventileren.Het moeten haast mannen met baarden zijn die
                           kampvuren maken er bier bij drinken en sigaren roken, en snachts dromen ze van een
                           motor met een houten stuur en massieven wielen.

                           


Offline tukkertwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #635 Gepost op: 22 december 2015, 15:57 »
Ach ja, dat waren nog eens tijden met houten motoren en mannen van staal! :D(en papier ipv GPS)
Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #636 Gepost op: 22 december 2015, 16:33 »
nu  ik ook nog even azijn pissen

droog gewicht 208 kg..

een v strom weegt minder namelijk rijklaar 228 kg (incl alle vloeistoffeb dus met 20 ltr brandstof want zou neerkomen op een ca droog gewicht van ca 200 kg


de gebruikte banden maten zijn zeer beperkt in de mogelijk heden uitgezonderd dan de achte offroad uitvoeringen maar semi straat banden zijn beperkt in 18 inch

en wat te denken van  DUUR maar dat zijn we van Honda gewend(Hoge Onkosten Na Dure Aanschaf)

maar mooi is hij wel maar dan vind ik ook van een Astin Martin DB 7
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #637 Gepost op: 22 december 2015, 17:01 »
                           Moest laatst nog max in de ankers om me hachje te redden ,ondanks regen vol remmen
                           en toch niet onderuitgaan wie dat zonder ABS kan is een kei en is weinige gegeven denk.

Was je ABS toen ook werkelijk geactiveerd Ron?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #638 Gepost op: 22 december 2015, 20:27 »
Was je ABS toen ook werkelijk geactiveerd Ron?
Ik neem aan van wel maar het was een rem actie waarbij ik niet na kon denken of mijn rem
kon doseren ,heb onbewust zo hard mogelijk geremd omdat dat ventje met zijn rooie golf voor mij afsloeg
had nog maar een paar cm over of ik had in het spatboard gezeten.

Heb ook is een cursus gedaan met remmen op nat wegdek dan moet je rustig beginnen met remmen en
dan geleidelijk  de druk sterk opvoeren en je kan je wielen tot blokkeren toe krijgen zonder dat je wielen
wegleiden, alleen kan ik je vertellen dat als je ineens een auto een paar meter voor je ziet schieten dan
is er van doseren geen spraken. De Dero dook diep maar bleef kaars recht ,zonder ABS had ik mezelf
welzeker onderuit geremd.

Ik ben dan ook voorstander van verplicht ABS op de motor (wel uitzetbaar voor de zand jongens dan)

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #639 Gepost op: 22 december 2015, 20:42 »
Als het ABS in werking komt hoor je een ratelend geluid, je voelt het ook. Ik heb die cursus remmen op nat wegdek niet gedaan en heb ook geen ABS. :o Misschien iets om over na te denken, maar dan niet op mijn eigen motor ;D
Ik heb wel 2 led verstralers branden aan de voorzijde, kan misschien ook helpen tegen beginnende bestuurders in een golf met petje op en peuk in de bek.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #640 Gepost op: 22 december 2015, 21:02 »
Ik ken dat effect wel van ABS, bij onze MAN bussen ratelen er relais in het dashboard en voel je het
rempedaal trillen. Maar bij de Dero actie heeft de adrenaline het overgenomen van mijn verstand heb
echt geen idee of het wiel geslipt heeft of dat de remmen getrild hebben. Het jochie ging er als een
haas vandoor dus ik ben maar weer verder gereden alleen ging ik er ook snel van rijden de adrenaline
was dus nog niet mijn lijf uit.
Rij op de bus en meestal in Amsterdam dus ik ben wel close rem actie,s gewend maar met de motor is
toch anders dan komt toch je lijf in gevaar en ga je in de nood modes.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #641 Gepost op: 22 december 2015, 21:12 »
Gelukkig allemaal goed afgelopen, het houdt je scherp.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #643 Gepost op: 23 december 2015, 13:49 »
http://youtu.be/lbeS4uaxzLM

Yup, repost van een pagina terug  http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=11784.msg129426#msg129426  :)) :angel:

Maar wel gaaf en nu dus te embedden in het forum omdat het op youtube staat:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=lbeS4uaxzLM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=lbeS4uaxzLM</a>

En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa
« Reactie #644 Gepost op: 23 december 2015, 14:15 »
Citaat
En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D

😀 nee volgens mij de geschakelde versie, maar idd wel grappig. Had ff niet gezien dat het filmpje er al op stond sorry.😇
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #645 Gepost op: 23 december 2015, 15:33 »
En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D

Hahaha, dat soort stunten kan je schudden met een automaat, daar heb je echt koppelingdosering voor nodig.  En ook een rijder met ballen trouwens !  :D

De Suzuki V-strom is echt een wegmotor hoor, ik moet er niet aan denken om daar mee onverhard door Afrika of Oost Europa te moeten rijden.  Het is een prima motor, maar de geringe bodemspeling, de bizarre plek van het oliefilter en de uitlaat, en het te kleine en te brede voorwiel maken die motor echt ongeschikt voor het echte offroad-werk.
Je zou er een dikke bodemkuip a la AT 750 op moeten zetten, en de vóór- en achtervork en wielen van een DRZ450... Wie gaat de uitdaging aan !?  ;D

Vanmiddag gaan m'n broer en ik ook even CRF1000-kijken !  M'n broer wil één kopen en z'n Yamaha XT1200Z Super Tenere inruilen.
De Yamaha loopt erg rauw en is echt vreselijk zwaar, echt 100% gemaakt om marktaandeel van de GS af te pikken, gewicht speelde geen rol in de ontwikkeling...

Nog een ding wat ik zo ongelofelijk COOL vind van Honda;  Het ontbreken van die stomme GS-snavel !
Als hij die wel had gehad ging daar bij mij absoluut de zaag in !  Maar dat hoeft gelukkig niet.

Ruitje met turbulentie( Is traditie van Honda altijd slecht dus.

Als je de testers mag geloven is dat ruitje juist heel goed, ontwikkeld in de windtunnel, daar kan ik me wat bij voorstellen, het vacuüm achter het ruitje wordt voorkomen door alle luchttoevoer vanuit het gat in het midden en de weggezaagde kanten.

Lelijke uitlaat              ( oer lelijk zelfs, maar vooral veel te plomp vergeleken met de (te) ranke tank)

De kans voor een mooi licht carbon-uitlaatje, weer een kilootje of 5 minder ! ;D

Ben ik nu "DE azijn zeikerd " van 2015 & 2016 ????   ( oordeel zelf en ventileer)!  >:D

Ja, dat ben je !  ;D hahaha !  Welnee man, je zegt hoe jij er over denkt, dat mag toch !

Heb net MotoPlus (24) gehaald met een test van de At erin, dat wordt weer kwijlen. :P

Kwijl bij de plaatjes, en vorm je mening zelf, niet door die napraters uit de boekjes...  :angel:

                 
 




[/quote]
« Laatst bewerkt op: 23 december 2015, 15:35 door Geert Alp 2 »
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #646 Gepost op: 24 december 2015, 00:31 »
Sja weet je..

Ferrari heeft heel de jaren 90  het wereldkampioenschap F1 laten liggen om hun eigen uitvinding, de semi-automatische 'floppy pedals' versnellingsbak te vervolmaken terwijl niemand anders er in geloofde.

Kijk nu es?

Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.

Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #647 Gepost op: 24 december 2015, 09:58 »
Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.

Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert  :)

Sja, weet je Brombeer;

Geert is klant, dus koning, en als je de klant, (en vooral Geert  ;D), iets door de strot probeert te duwen wat hij niet wil, dan gaat hij dwars liggen.   En wel zo dwars dat Honda dat niet gaat veranderen, vooral dat "opnieuw moeten leren rijden" gaat niet gebeuren.  Die hele flipper-zooi is gewoon een modegrilletje, je gelooft toch niet echt dat dat beter is ?  Die supersnel schakelende bakken zijn een drama, ik kan je precies uitleggen waarom, maar dat doe ik niet, koop er maar één, dan weet je het ook binnen een paar jaar...  (anders wordt ik weer als negatief figuur gezien, en dat ben ik helemaal niet)

Ik heb gisteren op de nieuwe CRF1000L gezeten (niet de scooter-versie ;)), heb hem zeer grondig bekeken, horen lopen, zelf zelfs even gas gegeven, en ik kan je zeggen, ik vind hem geweldig !
Het is heel lang geleden dat ik een nieuwe Honda heb gezien die ik echt mooi vind, maar deze, vooral de rode met die gekleurde buddy, ik vind het een prachtige machine. 

Het geluid wat hij maakt is bijna gelijk aan onze AT of TA, prachtig, hij klinkt echt als een V-twin !  Dashboard is ook mooi, met erg veel info, lichte aanduidingen met donkere achtergrond, perfect !
De led koplampen geven ook erg veel licht, en ondanks dat ik 2 meter lang ben, pas ik er toch perfect op.
Als je echt offroad wil dan zal je denk ik wel een betere carterbescherming moeten hebben, deze omhult namelijk niet de uitlaatbochten, hier zit alleen een heel blikkerig stukje plaat voorlangs.
Voor degene die ook niet zo gecharmeerd zijn van die dikke Brussel-schoorsteen, er zijn verschillende mogelijkheden om daar wat aan te doen.  Het is alsof ze het er speciaal voor gemaakt hebben, de uitlaat bestaat uit drie delen, één, de bochten, dan komt een klemverbinding naar twee, het katalysatordeel (afgedekt door een groot stuk zwart plastic), dan weer een klem, en dan komt als derde de demper, die ik persoonlijk het lelijkste deel van de motor vind.

Je kunt dus echt heel simpel de demper er af halen en vervangen door een andere, de katalysator (met lambdasonde) kun je gewoon laten zitten.  Voor de milieubarbaren ( ;D) onder ons kun je ook heel simpel een stapje verder gaan, je draait de klem achter de bochten los en haalt de katalysator en de demper er af en vervangt deze door iets naar jou smaak.  Dit was ook bij de eerste camouflageversie die we zagen van de nieuwe CRF gedaan, dat vond ik een mooie passende uitlaat.  Maar die was natuurlijk niet "Brussel-proof"  :(.

Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is!

Helemaal mee eens, het is een echte killer;  Hierbij alvast een ernstige waarschuwing voor de liefhebbers van deze DCT/TC/ABS/AOW-scooter-uitvoering;  Deze "motor" heeft op de plaats van waar bij echte motoren de koppeling zit, WEL een hendel (die er ook uitziet als een koppelingshendel), maar dit is de handrem !?.
Het "even wennen" aan je nieuwe aanwinst moet je dus wel heeeel voorzichtig doen, want als je per ongeluk even vergeten was dat je je echte motor had ingeruild voor een CRF-scooter, dan zou het wel eens een behoorlijke crash kunnen opleveren als je per ongeluk de "koppeling" dacht in te knijpen...  Je gaat dan dus vol in de ankers !  Daar helpt zelfs geen ABS wat aan als je net fijn een bochtje aan het nemen was  ??? :o :(
Echt levensgevaarlijk als je het mij vraagt, sowieso een handrem op zo'n motor slaat al nergens op, maar dan ook nog op die manier te bedienen !!?

Mijn broer gaat één kopen (één zonder fratsen, want m'n broer is ook een echte kerel  ;D 8) ;)), eerste leveringen zijn waarschijnlijk ergens in februari zoals het nu lijkt.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2015, 10:01 door Geert Alp 2 »
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #648 Gepost op: 24 december 2015, 10:40 »
Hahaha die Geert , ik zie dat je toch al wel je grenzen verlegd, want je noemt de nieuwe AT al een motor zonder fratsen.... echte kerels kopen natuurlijk een XT 500 uit 1975 en rijden daarmee naar Timboektoe. Nog een paar jaar en je wilt niks anders meer dan de DCT omdat dat zo lekker offroad rijd.
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #649 Gepost op: 24 december 2015, 16:14 »
Ik moest ook effe 2x kijken voor ik door had dat die hendel links aan het stuur de parkeerrem is  ::) Dacht al: wat zit dat koppelingshendel ver weg  ;D

Heb er verder niet zo goed op gelet moet ik zeggen, dus ik weet ook niet precies hoe die parkeerrem werkt, maar het zou me verbazen als je die er 'per ongeluk' tijdens het rijden op kunt zetten! Daar zal best 1 of andere beveiliging in verwerkt zijn. Er zit iig ook nog een vergrendel pal oid, maar nogmaals weet ik zo uit het hoofd niet precies hoe het werkt  :-\

Zal eens effe rondvragen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #650 Gepost op: 25 december 2015, 12:31 »
echte kerels kopen natuurlijk een XT 500 uit 1975 en rijden daarmee naar Timboektoe.

Te gek man, ik zou het zo doen !  ;D (dat is "real adventure")

Nog een paar jaar en je wilt niks anders meer dan de DCT omdat dat zo lekker offroad rijd.

Bij deze geef ik iedereen die dit (zwart op wit) leest € 13.380 cash in het handje als dat gebeurd ! 8)

ik zo uit het hoofd niet precies hoe het werkt  :-\

Die handrem is bij de CRF een extra remblok wat tegen de schijf wordt geknepen, kabel bediend (dus niet op ABS aangesloten lijkt mij).
Hij is bedoeld voor de "zich alleen maar op het offroadrijden concentrerende" scooter-rijder die niet weet dat, als hij op een helling stopt, zijn voet op de rem moet zetten.  Scooterrijders hebben remmen aan beide stuurhelften en op de linker hendel zit een soort mechaniek zoals bij de handrem van een auto, zodat de rem er op blijft staan.  ???
Ik heb hem (heel langzaam rijdend) ingeknepen en hij werkte prima, stond meteen weer stil !  ???

Maar het is echt een pracht-motor, eigenlijk bijna zonde om vies te maken... :))

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline tukkertwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #651 Gepost op: 25 december 2015, 17:07 »
Die extra remklauw hangt dan wel weer aan de onderzijde van de achtervork (beetje kwestbaar bij serieus off road werk)
Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #652 Gepost op: 25 december 2015, 18:22 »
Citaat
Ik heb hem (heel langzaam rijdend) ingeknepen en hij werkte prima, stond meteen weer stil !  ???

Heb jij er al op gereden? (Lucky b*stard!) Maaruhh, was het idee achter die hendel niet om hem zo ver mogelijk naar achteren te verstoppen, zodat je hem niet per ongeluk in kan knijpen?
Met andere woorden, je zou er onder het rijden niet bij moeten kunnen komen met je vingers.. ???
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #653 Gepost op: 25 december 2015, 23:06 »
Sja..

Als je motor rijdt zoals je lappen tekst schrijft..  ???

Van puristen verwacht ik one-liners. Kort van stof. Je kwam iemand in de modder tegen, was aangenaam verrast. Maar je had zijn naam niet meegekregen.  :)

Ik vind die mannen mooi in de promo-filmpjes. De een is journalist, de ander Dakarrijder. Ze zeggen niet veel, daar zit weinig amusement. Ze rijden gewoon met dat ding, met of zonder DCT. En, rijden kunnen ze stuk voor stuk!


Brom bromt :))
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #654 Gepost op: 25 december 2015, 23:54 »
het is zoiets van niet lullen maar rijden

mooi .. heel mooi 8)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #655 Gepost op: 26 december 2015, 14:42 »
Ik weet wel zeker dat ABS verschil maakt bij noodstop op nat wegdek.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #656 Gepost op: 26 december 2015, 19:00 »
En wát is dat verschil dan?  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #657 Gepost op: 26 december 2015, 19:55 »

Bij droog wegdek ook. Toch?  ???
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #658 Gepost op: 26 december 2015, 22:51 »
En wát is dat verschil dan?  :)
Bij mijn vorige motortraining was het verschil dat je met ABS niet onderuit gaat.
Zelf zo ervaren op motoren met en zonder ABS.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2015, 10:15 door Eduardxrv »

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #659 Gepost op: 26 december 2015, 22:53 »
Ik heb nog niet op de CRF gereden hoor, alleen buiten even aan het gas gedraaid met draaiende motor (rijden mocht niet  :()en binnen even wat heen en weer geduwd. (eigenlijk heb ik er dan toch wel op gereden hè  ::))

@ Brombeer, Ik ben geen purist hoor, misschien voldoe ik daarom niet aan je one-liner-verwachtingen.  ;)
Moet ik kortere stukjes typen ?
Dat van die man in de modder begrijp ik niet trouwens.

Sommige hier worden een beetje boos als ik zeg dat automaten voor mietjes, bejaarden of scooter-kinderen zijn, maar dat is gewoon mijn "domme" mening jongens, trek je er niets van aan hoor, ik ben zelf ook wel eens met een automaat op pad geweest hoor.
Het geeft mij een beetje het kaptein mobylette-gevoel, beetje saai in mijn ogen.

Iemand die echt goed met een motor overweg kan remt sneller en beter zonder ABS. (kijk maar naar racemotoren, die hebben het meestal niet)  Voor de meesten van ons, voor mij misschien ook wel, sta je mét ABS sneller stil.

Kort genoeg ?  8)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110