Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.
Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert
Sja, weet je Brombeer;
Geert is klant, dus koning, en als je de klant, (en vooral Geert
), iets door de strot probeert te duwen wat hij niet wil, dan gaat hij dwars liggen. En wel zo dwars dat Honda dat niet gaat veranderen, vooral dat "opnieuw
moeten leren rijden" gaat niet gebeuren. Die hele flipper-zooi is gewoon een modegrilletje, je gelooft toch niet echt dat dat beter is ? Die supersnel schakelende bakken zijn een drama, ik kan je precies uitleggen waarom, maar dat doe ik niet, koop er maar één, dan weet je het ook binnen een paar jaar... (anders wordt ik weer als negatief figuur gezien, en dat ben ik helemaal niet)
Ik heb gisteren op de nieuwe CRF1000L gezeten (niet de scooter-versie
), heb hem zeer grondig bekeken, horen lopen, zelf zelfs even gas gegeven, en ik kan je zeggen, ik vind hem geweldig !
Het is heel lang geleden dat ik een nieuwe Honda heb gezien die ik echt mooi vind, maar deze, vooral de rode met die gekleurde buddy, ik vind het een prachtige machine.
Het geluid wat hij maakt is bijna gelijk aan onze AT of TA, prachtig, hij klinkt echt als een V-twin ! Dashboard is ook mooi, met erg veel info, lichte aanduidingen met donkere achtergrond, perfect !
De led koplampen geven ook erg veel licht, en ondanks dat ik 2 meter lang ben, pas ik er toch perfect op.
Als je echt offroad wil dan zal je denk ik wel een betere carterbescherming moeten hebben, deze omhult namelijk niet de uitlaatbochten, hier zit alleen een heel blikkerig stukje plaat voorlangs.
Voor degene die ook niet zo gecharmeerd zijn van die dikke Brussel-schoorsteen, er zijn verschillende mogelijkheden om daar wat aan te doen. Het is alsof ze het er speciaal voor gemaakt hebben, de uitlaat bestaat uit drie delen, één, de bochten, dan komt een klemverbinding naar twee, het katalysatordeel (afgedekt door een groot stuk zwart plastic), dan weer een klem, en dan komt als derde de demper, die ik persoonlijk het lelijkste deel van de motor vind.
Je kunt dus echt heel simpel de demper er af halen en vervangen door een andere, de katalysator (met lambdasonde) kun je gewoon laten zitten. Voor de milieubarbaren (
) onder ons kun je ook heel simpel een stapje verder gaan, je draait de klem achter de bochten los en haalt de katalysator en de demper er af en vervangt deze door iets naar jou smaak. Dit was ook bij de eerste camouflageversie die we zagen van de nieuwe CRF gedaan, dat vond ik een mooie passende uitlaat. Maar die was natuurlijk niet "Brussel-proof"
.
Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is!
Helemaal mee eens, het is een echte killer; Hierbij alvast een ernstige waarschuwing voor de liefhebbers van deze DCT/TC/ABS/AOW-scooter-uitvoering; Deze "motor" heeft op de plaats van waar bij echte motoren de koppeling zit, WEL een hendel (die er ook uitziet als een koppelingshendel), maar dit is de
handrem !?.
Het "even wennen" aan je nieuwe aanwinst moet je dus wel heeeel voorzichtig doen, want als je per ongeluk even vergeten was dat je je echte motor had ingeruild voor een CRF-scooter, dan zou het wel eens een behoorlijke crash kunnen opleveren als je per ongeluk de "koppeling" dacht in te knijpen... Je gaat dan dus vol in de ankers ! Daar helpt zelfs geen ABS wat aan als je net fijn een bochtje aan het nemen was
Echt levensgevaarlijk als je het mij vraagt, sowieso een handrem op zo'n motor slaat al nergens op, maar dan ook nog op die manier te bedienen !!?
Mijn broer gaat één kopen (één zonder fratsen, want m'n broer is ook een echte kerel
), eerste leveringen zijn waarschijnlijk ergens in februari zoals het nu lijkt.