Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #690 Gepost op: 03 januari 2016, 14:05 »
En zo beleeft ieder et op zijn/haar eigen manier. Ik vind het rijden met de Varadero juist wel het beleven van motorrijden. Het is een heerlijke reismotor, maar je bent wel echt met motorrijden bezig. De Crosstourer bijv. is geweldig, supersnel, stuurt scherp, voor ij een goede zit. Maar het allemaal zo netjes, er zit weinig beleving in.
De nieuwe Africa Twin lijkt me helemaal geweldig, alhoewel die voor mij misschien iets te offroad is. Ik rij wel eens een zand- of  gravelpad, maar heel veel verder ga ik niet.

Een GS.... één keer een proefrit gemaakt en dat was het dan, nooit (meer) een BMW. Sowieso word ik vaak onpasselijk van hoe de BMW rijders met hand en tand het merk verdedigen en in het zelfde gesprek vele mankementen noemen. Er is in hun ogen werkelijk niets beters, en als je vraagt of ze wel eens serieus wat anders gereden hebben blijft het vaak stil.

Stel ik kan nu een andere motor kopen, dan zou ik op dit moment twijfelen tussen een Africa Twin (nog geen proefrit gemaakt) en een Super Ténéré (Worldcrosser), waar ik wel al enkele proefritten op gemaakt heb.
Tot die tijd geniet ik van mijn Varadero. Inderdaad wat gedateerd, but stil going strong with a big :) om my face.           
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #691 Gepost op: 03 januari 2016, 14:25 »
En zo beleeft ieder et op zijn/haar eigen manier. Ik vind het rijden met de Varadero juist wel het beleven van motorrijden.

Ik ben ook dik tevreden met mijn Dero en ik zal wel moeten want ik heb er zoveel geld en tijd ingestopt dat ik hem nooit meer kan verkopen. Voor minder dan € 10.000,- gaat ie niet weg ;D
Ik doe wel mijn best om hem een beetje een moderne look te geven.


Sowieso word ik vaak onpasselijk van hoe de BMW rijders met hand en tand het merk verdedigen en in het zelfde gesprek vele mankementen noemen. Er is in hun ogen werkelijk niets beters, en als je vraagt of ze wel eens serieus wat anders gereden hebben blijft het vaak stil.         

Klinkt bekend, wat dacht je van Honda rijders :angel:
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #692 Gepost op: 03 januari 2016, 16:06 »
ik ben heel blij met mijn versys ;D

okee geen echt off roaf beest maar niets zo mooi als het gezoem van een 4 cyl

zeker voor de aankoopprijs krijg je heel veel
en ja ik heb ook op een bmw gezeten en hoe je dit ook draait of keert

het rijdt gewoon fantastisch en is  compleet zonder  dat je allerlei zaken aan moet gaan pakken
iets wat bij iedere Honda  (of ander merk Japans) gewoon aan vast zit
en ze zijn beslist zuinig, ook iets waar het bij de Honda's nog aan snort
en geen powercommandersnodig om er iets van te maken
en vanuit technisch oogpunt erg vooruitstrevend (haast exclusief)

en we kunnen we ook niet om heen dat het merk waarvan er gewoon de meeste van verkocht worden er ook meer problemen te horen zijn.
maar zeker in de garantie wordt alles opgelost en terug acties worden je keurig mede gedeeld zelfs na vele jaren
het komt er op neer dat iedereen een bepaalde voorkeur heeft van wat hij of zij zoekt
en als je deze mensen spreekt hebben ze allemaal hun verhaal

echte ducanisten krijg je ook niet van hun geloof af
maar we moeten er over eens zijn
als je de lijnen ziet van menig italiaans raspaardje ga je toch kwijlen..  maar een ware hel om soms aan te werken
Honda gaat bijna altijd voor safe, vertrouwd en bekend

als je inderdaad eens op een Honda hebt gereden zitten alle modellen als zeer vertrouwd en rij je er zo mee weg
maar dat doe je ook op een v strom en op een versys 650 etc

kunnen we hopen dat de nieuwe twin een kas kraker word en de lang verwachte GS killer?

beslist niet. het bmw en HD publiek zijn het meest merk trouw

voor de kostpris is er genoeg keus en de motorfiets is misschien iets te specifiek voor een groot publiek maar we wachten af.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2016, 16:09 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #693 Gepost op: 03 januari 2016, 18:54 »
Dit is idd een optie. Maar om nou een kleine 1000 euro te investeren in een fiets van 6 jaar oud. Ik investeer het dan liever in een nieuwe fiets. Vwb GS jacht, heb een paar keer op een GS1150 en 1200 gereden, was nou niet wild van het vermogen. Vond het eerlijk gezegd ook maar een suffe fiets.

1000 euro investeren in een 6 jaar oude motor vind ik niet gek hoor, een dero kan vier ton lopen, dus je kan nog jaren lang plezier hebben van je investering, ik heb laatst mijn accessoires eens op zitten tellen, kom ik zo aan de 4000 euro, mijn motor is dus totaal onverkoopbaar geworden. dat doe ik dan ook maar niet meer, blijf er mee rijden tot ik zelf niet meer kan.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #694 Gepost op: 03 januari 2016, 19:00 »
Mijn Dero is 16 jaar oud, ik heb hem in 2011 gekocht voor € 4500,- en er voor een HELE DIKKE € 6000,- in geïnvesteerd.
Idioot? JA!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #695 Gepost op: 03 januari 2016, 19:03 »
als je motor rijd voor de lol moet je niet aan geld denken, zonde van de tijd
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #696 Gepost op: 03 januari 2016, 20:42 »
Beste wensen allemaal.

Cas, uw motor is toch van bouwjaar 2003? Dan istie pas 13 jaar oud, toch?

Anyway, verder niks te melden eigenlijk. Zou wel eens een proefrit willen maken... ;D

Gr. Marc
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #697 Gepost op: 03 januari 2016, 21:13 »
Dan istie pas 13 jaar oud, toch?

Inderdaad 13 jaar, is nog een adolescent ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #698 Gepost op: 03 januari 2016, 23:32 »
Het is inderdaad een beetje uit de hand gelopen, was oorspronkelijk niet de bedoeling. Maar ik heb nu wel een vriendin voor het leven, Dikke Deertje, een lekker wijf. Niet meer een van de jongsten maar dat ben ik ook niet meer. Tot nog toe heeft ze me niet laten vallen en als ze dat in de toekomst ook niet doet worden we samen oud ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #699 Gepost op: 05 januari 2016, 19:04 »
Hahaha, Dikke Deertje, wat een leuke motornaam, ze klinkt zelfs betrouwbaar.  ;D

Dat verhaal over BMW GS'en, breek me de bek niet los over die rotdingen, ze hebben maar 1 voordeel, ze rijden op de weg erg lekker.
Hier vlakbij zit een heel grote motorsloper/onderdelenbedrijf waar ik regelmatig kom, als je ziet hoeveel GS-blokken hier in de container liggen en naar de schroothoop gaan !  Vraag een motorsloper maar eens iets over de betrouwbaarheid van de nieuwe BMW boxers, hij zal in lachen uitbarsten.
Vooral versnellingsbakken die vastlopen en blokken met een enorm olieverbruik, kleppen die onmogelijk te stellen zijn, etc.
Heb je ooit kleppen gesteld van een "moderne" GS ?  Dan weet je hoe fout die hele constructie in elkaar zit.  Genoeg er over...

Investeren in motoren doe je eigenlijk altijd voor jezelf, je krijgt de prijs voor alle verbeteringen er nooit voor terug, sommige mensen willen zelfs een motor liever helemaal origineel dan met allerlei verbeteringen !
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #700 Gepost op: 05 januari 2016, 19:58 »
Het is met motormerken al hetzelfde als met motorolie, ketting smeren, banden, ruitjes etc. Iedereen heeft zijn eigen mening en dat is maar goed ook, anders zijn er geen ervaringen meer om te delen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #701 Gepost op: 05 januari 2016, 22:57 »
Het zou ook sneu zijn voor BMW als ze allemaal zoals ik dachten  ;D
Gelukkig zijn er mensen die houden van hopeloze, eh, minder goede motoren...
Jaren '70 Harley's, BMW GS'en, oude Ducati's, motoren met "karakter"...
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #702 Gepost op: 05 januari 2016, 22:58 »
In Engelstalige landen hebben ze een mooi gezegde over 'meningen', kennen jullie dat gezegde?  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #703 Gepost op: 05 januari 2016, 23:10 »
Ik zie dat je ook een GS hebt, trek het je niet aan hoor, ik roep wel vaker wat.
Het is gelukkig mijn afwijkende mening, hele volksstammen zijn lyrisch over die dingen, da's niet voor niks, ze rijden ook fijn !
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #704 Gepost op: 05 januari 2016, 23:31 »
Nee hoor Geert, ik trek het me niet aan  :)

Ik lees ook genoeg over ellende met die dingen, maar goed, het is een populair model, veel verkocht, dus dan word er ook veel over de wereld in geslingerd. En natuurlijk hoor je vooral negatieve ervaringen. Ik ga vooral van mijn eigen ervaring uit en die is over 15j GS rijden overwegend positief  8) En dan heb ik het idd nog niet eens over de rijeigenschappen  :)

Weet je, ik lees ook erg veel ellende over brandstofpompen bij AT's, maar dat heeft me er ook niet van weerhouden  ;D

Had jij nou ook wel eens een GS gehad, of vergis ik me?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #705 Gepost op: 05 januari 2016, 23:50 »
Je bent wel erg negatief over de BMW hoor Geert, voor jou is het echt een Blik Met Wielen. Een maat van mij heeft 2 maanden geleden een GS1200 gekocht, schitterend beest met een sensuele uitstraling. Als hij een tochtje gaat maken zegt ie altijd:"Ik ga mijn Blote Meid Wippen" en dan ben ik altijd stikjaloers!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #706 Gepost op: 06 januari 2016, 01:05 »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #707 Gepost op: 07 januari 2016, 13:48 »
Zaterdag ga ik kijken, ruiken, voelen en een stukje rijden bij Arie. Maar eigenlijk ben ik er wel uit hoor.

Ik zal wat foto's maken en hier posten met het verhaal erbij

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #708 Gepost op: 07 januari 2016, 18:15 »
Arie als in Molenaar?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline crejo

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #709 Gepost op: 07 januari 2016, 20:00 »
Gereden goed bevonden en besteld
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #710 Gepost op: 07 januari 2016, 20:05 »
Gereden goed bevonden en besteld

Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #711 Gepost op: 07 januari 2016, 22:34 »
En gaat kingcoder ons nog vertellen waar dat feest gaat plaats vinden.
Arie Molenaar staat ook op mijn lijstje.....
Grace under Persure

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #712 Gepost op: 07 januari 2016, 23:56 »
Gefeliciteerd Crejo, welke kleur is het geworden?  8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #713 Gepost op: 08 januari 2016, 06:52 »
Hé Jo, super jong ,proficiat. Dat gaat hem voor mij ook worden zeker na de proefrit, maar moet nog even sparen!!

gr. Géra

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #714 Gepost op: 08 januari 2016, 08:49 »
Volgens het ADV forum de eerste 8 leveringen in Nederland:

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #715 Gepost op: 08 januari 2016, 10:20 »
En gaat kingcoder ons nog vertellen waar dat feest gaat plaats vinden.
Arie Molenaar staat ook op mijn lijstje.....

Arie als in Molenaar?

oops ja sorry inderdaad Arie Molenaar.

Zal wel worden:
- AT met abs (geen dct) in de kleur zwart
- valbeugels
- kofferset
- pro-oiler
- nieuwe garmin (blijft de oude 660 op de oude AT)

Geen dct denk ik want duur en wat moiet je ermee.... maar ik wil het wel een keer voelen

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #716 Gepost op: 08 januari 2016, 11:01 »
Heeft Molenaar een demo staan dan? Ik kreeg een mailtje van Molenaar dat de demo pas eind januari, begin februari beschikbaar was
Grace under Persure

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #717 Gepost op: 08 januari 2016, 12:03 »

Zal wel worden:
- AT met abs (geen dct) in de kleur zwart
- valbeugels
- kofferset
- pro-oiler
- nieuwe garmin (blijft de oude 660 op de oude AT)

Geen dct denk ik want duur en wat moiet je ermee.... maar ik wil het wel een keer voelen

Proficiat met je nieuwe bestelling.

En geen middenbok?
Zitten de handvatbeschermers er standaard op?

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #718 Gepost op: 08 januari 2016, 14:56 »
Heeft Molenaar een demo staan dan? Ik kreeg een mailtje van Molenaar dat de demo pas eind januari, begin februari beschikbaar was

ik hoop dat hij ze heeft....


nee zal wel goed zitten; immers afspraak gemaakt :-)

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #719 Gepost op: 08 januari 2016, 14:57 »
Proficiat met je nieuwe bestelling.

En geen middenbok?
Zitten de handvatbeschermers er standaard op?

ik dacht dat die handvastbeschermers er standaard op zaten en middenbok twijfel ik over. De zzr heeft het ook niet en dat vind ik niet erg; voor in de garage heb ik zo'n paddock stand.