Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline crejo

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #720 Gepost op: 08 januari 2016, 16:00 »
Hoi Ik heb een rode besteld.
De middenbok en handvatverwarming zijn optie.
Hier de optielijst nog niet in euro's
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #721 Gepost op: 08 januari 2016, 16:58 »
Pillion step ook een optie ...

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #722 Gepost op: 08 januari 2016, 17:01 »
ik zou 'm wel goed verzekeren en beveiligen.....

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #723 Gepost op: 08 januari 2016, 17:24 »
695 pond sterling voor de "fog" light pack (dacht dat die standaard was) ex montage vind ik toch wel erg grof. Hetzelfde voor het alarmsysteem maar dat is zowiezo weggegooid geld.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #724 Gepost op: 08 januari 2016, 17:31 »
ja, daar schrok ik ook wel even van. Zoveel geld voor 2 lampjes.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #725 Gepost op: 08 januari 2016, 17:35 »
beste

proeven is altijd leuk maar  hij is gewoon erg prijzig in een markt waar veel keus
is,
zeker  voor de gemiddelde tcn lid niet direkt  tot de mogelijkheden  bij uitstek(te duur !)
wil je wat aapassingen )die we allemaal willen gaan we richting de 18.000
en dan gaan we lekker raggen....

Ik denk weer even terug aan de woorden van Waffie.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #726 Gepost op: 08 januari 2016, 18:14 »
Ik zie ook erg weinig opties in de standaard lijst die ik zou wíllen hebben als ik eerlijk ben! Zéker niet voor die centjes  :-\
Hooguit de handvatverwarming, maar dat kan aftermarket een heel stuk goedkoper, en misschien het hogere zadel, maar waarom dat nou 2x zo duur moet zijn als het verlaagde zadel is me ook een raadsel  :o. Is dat schuim zó duur dan?  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #727 Gepost op: 08 januari 2016, 18:44 »
Die prijslijst slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik neem die dan ook niet serieus. Aftermarket spulletjes zijn ook prima, toch?
Ik wil nu nog geen bestelling doen (spaarplannetje komt pas in november vrij..) dat geeft me de tijd om eens rustig te kijken naar wat alle grote accessoire merken voor moois gaan uitbrengen voor de AT. 8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #728 Gepost op: 08 januari 2016, 19:04 »
Omgerekend naar euro's:
Lampset € 927,- ex montage
Complete kofferset € 961,-
Middenbok € 213,-

Die lampset, hoe mooi ook, gaat natuurlijk geen mens aanschaffen, voor 5 tientjes koop je een paar mooie lampen.
Die kofferset is, naar mijn idee, erg mooi en ook een mooie prijs, die zou ik wel willen.
De middenbok is ook wel prijzig maar voor velen onmisbaar.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #729 Gepost op: 08 januari 2016, 19:19 »
Wie komt er met dat machientje langs voor het inmeten van een en ander? ;D

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #730 Gepost op: 08 januari 2016, 19:39 »
  :P

Hoge Onkosten Naar Dure Aanschaf maakt zijn naam dus weer waar.

wacht maar even af op de package deal waar ze naar verloop van tijd allemaal mee gaan komen

immers alle andere merken kennen dit ook maar gebeurt zelden bij het eerste productie model




technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline marlene

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #731 Gepost op: 08 januari 2016, 21:31 »
Fiets ik donderdagmiddag in de stromende regen naar huis, staat er bij Overkamp Motoren in Delft  ( Honda dealer) een nieuwe Africa Twin op de stoep! Nog helemaal in de kist. Natuurlijk meteen even gestopt om te kijken.
Blijken er net 6 stuks te zijn geleverd, rood-zwart en rood- wit- blauw!
Ik had een beetje haast, maar komende week ga ik zeker even langs om te kijken.

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #732 Gepost op: 08 januari 2016, 22:08 »
Die plastic koffers zijn echt bagger-kwaliteit, na openen kregen wij één van die dingen al bijna niet meer dicht, en dat voor meer dan € 900,- !!?   :o
Lampjes voor meer dan € 900,- is helemaal knots, mijn Alibaba LED-stralers stralen als een dolle, al jaren, en kosten €9,-/stuk ! ;D

Maar zo'n fantastisch carterpannetje van PIM zou een juweeltje zijn onder de nieuwe AT, vooral om de uitlaatbochten te beschermen, daar zit nu een soort zilverpapier-dun stukje blik omheen, de carterplaat onder het blok lijkt ook wel alu-kleurig plastic, we kwamen er niet echt achter , ze kunnen kunststof tegenwoordig bedriegend echt op Aluminium laten lijken !
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #733 Gepost op: 08 januari 2016, 22:37 »
Die plastic koffers zijn echt bagger-kwaliteit

Ik dacht dat het alu was maar goed, er is al after market.
http://www.maxxmoto.be/nieuws/africa-twin-in-touratech-trim/

Overigens heb ik de originele Honda koffers (plastic) op mijn Dero, ik vind het degelijk spul maar je moet natuurlijk geen schuiver maken.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #734 Gepost op: 09 januari 2016, 04:36 »
Jaaa, ik ''hoopte'' al een beetje dat dat beschermbakkie maar een beetje blik was ;D

Uitgelezen kans om ook nog eens een poging te doen hier een anodiseerder te vinden.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #735 Gepost op: 09 januari 2016, 08:00 »
 dag pim,

bij ATM in oirschot

doen niet zo moeilijk als het om kleine aantallen gaat

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #736 Gepost op: 09 januari 2016, 11:25 »
... mijn Alibaba LED-stralers stralen als een dolle, al jaren, en kosten €9,-/stuk ! ;D


Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China.  :)
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Rechtstreeks op het stadslicht aangesloten, wel met een SW-motech (bij Louis €12,99) waterdichte schakelaar er tussen. Het beugeltje heb ik zelf gemaakt van een stripje aluminium.
Kosten alles bij elkaar nog geen € 20,-

 


Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #737 Gepost op: 09 januari 2016, 14:56 »
Gister even wezen passen bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Eerste indruk is dat de standaard uitvoering niet echt hoog is. Hij voelt lager aan dan mijn RD04 met Hyperpro achterveer en Technoflex voorveren. Om hetzelfde gevoel en kniehoek te krijgen als wat ik met mijn RD07A heb zal er dus echt een hoger zadel op moeten komen. Dus in die zin is het potentieel aan rijders wat met een AT kan gaan rijden groter geworden zeker als je nog eens, voor een redelijke prijs, een lager zadel kunt plaatsen.
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd  :P Binnenlandse Zaken heeft al fijntjes opgemerkt dat er geen drie AT's in de garage kunnen. Volgens mij wel dus dat zal nog wel een discussie worden  8)
Het zelf sleutelen zal ook een nieuwe uitdaging gaan worden omdat de techniek fors anders is geworden. Zo heeft het blok meerdere olie aftappluggen (ivm deels dry sump smeersysteem) die je echt allemaal moet uitdraaien om maar eens een simpel voorbeeld te noemen.
Van Wijk heeft in 2015 als twee (tri colore) verkocht aan twee broers uit de omgeving. Ook oud AT rijders en kennelijk overtuigd van de nieuwe AT, ze hebben er geen meter mee proefgereden. Dealers hebben goede verkoop verwachtingen en de reacties in de showroom zijn louter positief en ze verwachten heel wat overstappers omdat de motor stukken handzamer aanvoelt en is dan .........vul maar in of aan  ::)


Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #738 Gepost op: 09 januari 2016, 15:36 »
Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China.  :)
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Cool. Ga ik ook doen. Ik loop al tijd met het idee rond. Lampjes besteld.
Heb al boortje 3,2 mm en tap M4.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2016, 17:10 door Eduardxrv »

Offline Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #740 Gepost op: 09 januari 2016, 16:08 »
Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China.  :)
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Rechtstreeks op het stadslicht aangesloten, wel met een SW-motech (bij Louis €12,99) waterdichte schakelaar er tussen. Het beugeltje heb ik zelf gemaakt van een stripje aluminium.
Kosten alles bij elkaar nog geen € 20,-

 



Wat is ie mooi he, die Dero als je hem zo ziet staan ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #741 Gepost op: 09 januari 2016, 17:20 »
Of deze, ook uit China voor niks.(kan alleen de website niet meer vinden..)
Rechtstreeks op het stadslicht.( ook led)
Ik heb deze aan de zijkanten van de topkuip bevestigd, via de inbusboutjes die daar zitten.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #742 Gepost op: 09 januari 2016, 18:34 »
Gister even wezen passen bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Eerste indruk is dat de standaard uitvoering niet echt hoog is. Hij voelt lager aan dan mijn RD04 met Hyperpro achterveer en Technoflex voorveren. Om hetzelfde gevoel en kniehoek te krijgen als wat ik met mijn RD07A heb zal er dus echt een hoger zadel op moeten komen. Dus in die zin is het potentieel aan rijders wat met een AT kan gaan rijden groter geworden zeker als je nog eens, voor een redelijke prijs, een lager zadel kunt plaatsen.
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd  :P Binnenlandse Zaken heeft al fijntjes opgemerkt dat er geen drie AT's in de garage kunnen. Volgens mij wel dus dat zal nog wel een discussie worden...................................

Als de nieuwe er is.... Dan kom ik kijken!!!! 😀👍
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #743 Gepost op: 09 januari 2016, 19:54 »
...
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd  :P
...

Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #744 Gepost op: 09 januari 2016, 20:08 »
Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)

Dat is ook een goed idee... Kom ik daarheen... Biertje  en hapje  ik zeg rond half vier....
Wanneer gaan wij ze bestellen Rob? Januari 2017?   Ik neem een rode...
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2016, 20:11 door Zeegie »
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #745 Gepost op: 09 januari 2016, 21:00 »
Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)

Had al plannen  >:D

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #746 Gepost op: 09 januari 2016, 23:19 »
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum. Ze probeerden me nog te bellen maar twee cijfertjes in mij telefoonnummer omgewisseld dus kansloos. Shit.

Afwachten maar weer.


damn wat ben ik een kleuter in dit soort dingen :-)

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #747 Gepost op: 09 januari 2016, 23:34 »
Hmmm, balen Kingcoder  :(
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #748 Gepost op: 10 januari 2016, 10:23 »
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum.

Afgelopen week, vanaf 6 januari zijn de eerste uitleveringen gedaan. De zgn "Honda exclusive dealers" hebben voorrang en krijgen als eerste de nieuwe motoren uitgeleverd. Tot nu toe is zeker dat Motoport Goes, Motoport Breda en Pols motoren de eerste Twins binnen hebben. Volgende week volgen ook de overige dealers. Mijn dealer verwacht ze komende woensdag 14 januari.

Offline Timy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #749 Gepost op: 10 januari 2016, 10:32 »
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum. Ze probeerden me nog te bellen maar twee cijfertjes in mij telefoonnummer omgewisseld dus kansloos. Shit.

Niet veel verder, in Bodegraven, heeft Goedhart een witte schakelversie staan als demo (voor serieus geďnteresseerden.. lees je mot centen hebben  :-\)
Die stond gistermiddag ongebruikt te schitteren! Dus misschien even met hen contact opnemen?
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel