De "carterbescherming van de TA 650 is ook plastic, maar het wil wel barsten.... Bij Aluminium komen er deuken in, maar die zijn weet uit te deuken en het is prima te lassen, dat zie ik bij een TA650 pan niet echt zitten.
Maar op veel plekken is (goed) plastic prima, roest nooit en weegt weinig !
De testen van dat Franse blad zijn gebaseerd op een aantal punten, als je de punten meer off-road georiënteerd maakt, wint een andere motor, de CRF...;
* 95 PK is offroad beter dan 100+ (GS/tenere)
* Uitrusting van een GS (complete kerstboom aan stangetje-zooi) is altijd "rijker" dan een andere motor
* Het comfort is met (te) zachte GS vering "beter", op de weg, in terrein moet je met een GS beslist niet komen, levensgevaarlijk.
* Vooral de Tenere is een verschrikkelijk zware en rauw lopende motor, mijn broer gaat zijn XT 1200 hierom inruilen op een CRF1000.
* Zadelhoogte beoordelen is voor die kleine Franse mannetjes anders dan voor ons Nederlandse kerels...
Kortom, je kunt het zo samenstellen dat die @*$-BMW wint, maar je kunt de CRF net zo goed vergelijken met een Indian Scout, de afwijking is niet veel groter.