Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #810 Gepost op: 17 januari 2016, 20:50 »
Touratech vind ik echt een showmerk, vooral voor de BMW GS hebben ze zo'n beetje een RVS kapje, stripje of beugeltje voor elk denkbaar onderdeel.  Het ziet er voor de liefhebber allemaal erg cool/stoer uit, maar het is dure zooi en veel is uitsluitend voor de show.
Ik weet niet of jullie de motoren van de DAKAR-rally hebben gezien ?  Hoeveel Touratech spullen zaten daar op ?  :-\
Vraag ook eens een echte wereldreiziger (die niet wordt gesponsord door Touratech), die rijdt er niet mee, die heeft goede bescherming waar nodig, en geen bescherming waar het niet nodig is.  (kapjes voor rempotjes en spoilertjes om andere spoilertjes weer uit de wind te houden en andere onzin...  ;D

Als ik dit (mijn mening) op het GS-forum zet wordt ik gelyncht denk ik...  ;D

Goede schokbrekers; http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/shockabsorber4/
http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/frontfork2/

Kost wat, maar dan heb je wel het beste !  100x beter dan Touratech...
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #811 Gepost op: 17 januari 2016, 20:56 »
Ehhhhm, Touratech duur Geert? Heb je de prijslijst van de originele Honda opties al gezien?  ;) ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #812 Gepost op: 17 januari 2016, 20:59 »
ik heb een touratech carterplaat onder de varadero das toch een stevig plaatje hoor, 4mm dik alu, daar schop jij geen deuk in
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #813 Gepost op: 17 januari 2016, 21:07 »
Achja, motorrijden is emotie en net als smaak valt daar niet over te twisten.

Prijs valt ook veel over te zeggen, maar als ik kijk wat het mij kost z'n alu bakje in elkaar te prakken en wat ze er bij Touratech voor vragen vind ik dat niet gek.
Nu heb ik bij onze buren dezelfde bal opgegooid toen over koffers en daar kwam via de nederlandse importeur van Heavy Duties ook een wat minder rooskleurig verhaal naar buiten wbt hun lage prijzen.

Uiteindelijk wil iedereen zo veel mogelijk verdienen en zo min mogelijk uitgeven. En zo gaan we het circeltje rond. :)

Ik heb de nieuwe Twin nog altijd niet gezien en hoop hem op de beurs in Utrecht van dichtbij te kunnen zien. Zou het leuk vinden er wat onderdeeltjes voor te maken, ga ook zeker een poging wagen, zien we wel weer waar het schip strand.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #814 Gepost op: 17 januari 2016, 21:12 »
ik heb die carterplaat niet voor het mooie, je zet er ook helemaal niks van omdat hij echt onder het carter zit. maar mijn vorige blok is daar kapot gegaan, en toen zag ik even geen varadero carterplaat in jou prijslijst staan Pim
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #815 Gepost op: 17 januari 2016, 21:18 »
ik heb die carterplaat niet voor het mooie, je zet er ook helemaal niks van omdat hij echt onder het carter zit. maar mijn vorige blok is daar kapot gegaan, en toen zag ik even geen varadero carterplaat in jou prijslijst staan Pim

Mijn berichtje was niet zozeer aan jouw gericht hoor  ;D

Als ik een Dero in de buurt had kon ik eens wat meten, maar helaas.  :P

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #816 Gepost op: 17 januari 2016, 21:23 »
nou daar zeg je wat.... die touratechplaat is misschien nog wel voor verbetering vatbaar ter hoogte van het olie filter dus misschien moeten we eens een keer wat afspreken
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #817 Gepost op: 17 januari 2016, 21:53 »
Touratech vind ik echt een showmerk, vooral voor de BMW GS hebben ze zo'n beetje een RVS kapje, stripje of beugeltje voor elk denkbaar onderdeel.  Het ziet er voor de liefhebber allemaal erg cool/stoer uit, maar het is dure zooi en veel is uitsluitend voor de show.
Ik weet niet of jullie de motoren van de DAKAR-rally hebben gezien ?  Hoeveel Touratech spullen zaten daar op ?  :-\
Vraag ook eens een echte wereldreiziger (die niet wordt gesponsord door Touratech), die rijdt er niet mee, die heeft goede bescherming waar nodig, en geen bescherming waar het niet nodig is.  (kapjes voor rempotjes en spoilertjes om andere spoilertjes weer uit de wind te houden en andere onzin...  ;D

Als ik dit (mijn mening) op het GS-forum zet wordt ik gelyncht denk ik...  ;D

Goede schokbrekers; http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/shockabsorber4/
http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/frontfork2/

Kost wat, maar dan heb je wel het beste !  100x beter dan Touratech...

Hoezo? Die Redbull-stickers zijn toch verder ook niet functioneel op een Dakar fabrieks-KTM?

En een wereldreis wordt echt geen intensere beleving door wel of geen Touratech spulletjes.

Ik vind het allemaal nogal subjectief geroep. Of het nou gaat over een Honda-automaat of een Reigerdemper. Dacht je dat Ohlins en WP inferieur materiaal leveren?

De ervaring namelijk, leert dat het allemaal nuance is. Er bestaat simpelweg niet zoiets als 'puurheid'. In je eigen hoofd misschien, want daar leven blijkbaar de randvoorwaarden van die visie. Geloof me, met je traditioneel geschakelde bak komt de klap even hard aan als je op smoel gaat als reed je met een DCT.

Peterhansel rijdt al 20 jaar in de Dakar mee, en Loeb wint gewoon gelijk de eerste keer. Met gelijkwaardig materiaal..

Verder ben ik het met Horse eensch, die prolink IS progresssief dus de veer lineair. Wat verander je dus aan de achterkant? Een liniaire veer die bij jouw rijdergewicht past. En als de demping je niet bevalt, ook een beter instelbare demper die bij jouw beoogde rijplek past.

Ook in de USD is liniair beter. Progressief gedrag kun je opwekken door te varieren in luchtkamervolume. Daar is veel over in te lezen op het web. Erg interessant  :)


Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #818 Gepost op: 17 januari 2016, 22:54 »
Sinds we in de beschaafde wereld onze kleding niet meer zelf maken, moet kleding (door marketing) van een bepaald merk zijn. En zo is het ook met vervoersmiddelen etc. Het is vaak goed om verder te denken. Een merk is geen doel, maar een middel. Spinoza.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2016, 11:36 door Eduardxrv »

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #819 Gepost op: 18 januari 2016, 08:52 »
ja nou ehh ik vind dat Touratech vooral mooi spul en daarom komt het erop. Dast et voor show is dat kun je wel voor meer motoronderdelen zeggen :)
Ik zal er best wel een keer (regelmatig?) gaan allroaden maar ik was niet van plan ermee te gooien of te smijten. ZIjn jullie wel eens in Bilstain geweest? Gaaaaaf, moet je zeker een keer doen, daar heb ik mijn DR800 volledig aan gort gereden op de harde stenen.... nee dat gaat deze AT de eerste tien jaar van zijn bestaan niet meemaken! En daarvoor heb ik natuurlijk de klx450 gekocht he, voor de extremere dingen.

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #820 Gepost op: 18 januari 2016, 16:41 »
Ik lees her en der dat er nog wel wat problemen zijn met het op kenteken krijgen ......

Schijnt iets te zijn waar ze ook in Duitsland en Portugal last van hebben.....
Heb je de motor gekocht, staat ie in de zaak, krijg je nog geen kenteken en mag je er de weg niet mee op.... (wat met een dergelijke splinternieuwe fiets onder de huidige pekel condities misschien ook niet slim is, maar toch....)

Ik hoop voor de gelukkige eigenaren dat het niet te lang gaat duren...
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #821 Gepost op: 18 januari 2016, 21:40 »
Proficiat Kingcoder met je aankoop, wil je ff een foto plaatsen als je 'em hebt?  ;)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #822 Gepost op: 18 januari 2016, 22:19 »

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #823 Gepost op: 18 januari 2016, 23:30 »
Bij de Buren uit hun New AT-topique gesnaaid, color-scheme brainstorming:








Allemaal errrugg lekker!  :)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2016, 23:32 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #824 Gepost op: 19 januari 2016, 01:09 »
Sja..

[...]

Maar zonder een meter ermee gereden te hebben, de ABS set-up i.c.m. DCT lonken!

Zelfs een DCT-rijder kan en mag zich purist voelen. Gevoel is voor een ieder onbetwistbaar!

Kiek'm goan!  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #825 Gepost op: 19 januari 2016, 11:56 »
Dat honda dit zelf niet bedacht. Ziet er goed uit!

Bij de Buren uit hun New AT-topique gesnaaid, color-scheme brainstorming:








Allemaal errrugg lekker!  :)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #826 Gepost op: 19 januari 2016, 12:13 »
Ik geloof niet dat Honda nog met de Rothmans mag komen, maar tis wel een mooie ;D

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #827 Gepost op: 19 januari 2016, 12:43 »
Zijn er al mensen die hun oude AT in dezelfde kleuren gaan maken als de nieuwe? Met wrap-folie?
Kijk zoiets bedoelde ik dus, maar dan net andersom.

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #828 Gepost op: 19 januari 2016, 16:20 »
Kijk zoiets bedoelde ik dus, maar dan net andersom.
Dat je je nieuwe AT in die paars/groene RD04 combi wrapt? ;)

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #829 Gepost op: 19 januari 2016, 17:28 »
De eerste unboxing video!
(niet te volgen, maar laat wel een hoop details zien)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=GyvnoXdpn38" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=GyvnoXdpn38</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #830 Gepost op: 19 januari 2016, 22:14 »
Dat je je nieuwe AT in die paars/groene RD04 combi wrapt? ;)
Nee de oude AT in kleuren van de nieuwe.

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #831 Gepost op: 19 januari 2016, 22:25 »
(niet te volgen, maar laat wel een hoop details zien)
mowie tylko troche po polsku.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #832 Gepost op: 19 januari 2016, 22:28 »
Leuk filmpje weer voorstad  8). Scherpe opmerking Edouard  ;) ;D

Tóch een wat lastig te bereiken luchtfilter voor een fiets die je in stoffige omstandigheden moet kunnen gebruiken  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #833 Gepost op: 19 januari 2016, 23:55 »
Het is wel een heel mooie kleurstelling

Ik moest het ff Googlen maar tabak is idd wat beladen als reclame uiting .(En het bestaat niet meer)

Ik geloof niet dat Honda nog met de Rothmans mag komen, maar tis wel een mooie ;D
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #834 Gepost op: 20 januari 2016, 01:53 »

Jaa die Rothman's '89 is wel een dikkert!  Maar toch, ook wel wat erg 'Dark'.

Die scheme van de NXR '87,.. lekker light!

En die DCT he.. in de MotoGP word ook al een poos niet meer met koppeling geschakeld. Die hebben dat dan wel aan een voetpookie, maar dat is dan weer optioneel bij de New Adventure (vinger of voet).

Heb je die gasten wel es zien driften? Komend van een oldskool AT moest ik op mijn Kawa 250 ook opnieuw leren rijden.


Bring it on!!  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #835 Gepost op: 20 januari 2016, 07:33 »
Het is geen goede vergelijking, maar de traploze automaat van de Honda Civic hybrid reed heerlijk, en had perfecte ABS en TC voor op gladde wegen.

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #836 Gepost op: 20 januari 2016, 09:57 »
Ik krijg het vanaf de telefoon niet gekopieerd dus even de Facebook link naar een post van Honda

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=862245750554734&id=365448340234480
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #837 Gepost op: 20 januari 2016, 12:03 »
Deze bedoel je:

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #838 Gepost op: 20 januari 2016, 12:07 »
Die door Honda NL gepresenteerd word als ''concept'' en ''gebaseerd op'' de nieuwe CRF1000 ;D

Enige verschil zijn stuurverhogers, een termigioni auspuff en een grotere tank. Hoewel ik dat laatste wel geinig vind om als optie aan te bieden, kom je toch een stapje dichter bij het idee van een volledig customizable concept.

Lego voor/met motorfietsen.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #839 Gepost op: 20 januari 2016, 17:23 »
Én ook uitgevoerd met de DCT bak  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS