Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #840 Gepost op: 20 januari 2016, 18:43 »
Iemand nog info over levertijd?
Er blijken problemen te zijn met het registreren van de motoren. Er is nog geen één motor in Nederland op kenteken gezet. Tevens zijn er ook problemen met de DCT modellen. Deze blijken wegens een fout in de software terug naar Japan te moeten!

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #841 Gepost op: 20 januari 2016, 18:50 »
Sjoemelsoftware?   :-X  ;D

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #842 Gepost op: 20 januari 2016, 19:41 »
Ik heb hem vandaag gekocht , afleveren vrijdag 29 januari[emoji1]
Grace under Persure

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #843 Gepost op: 20 januari 2016, 19:55 »
Gefeliciteerd man!  8)

-------

Lijkt me toch sterk dat een motor vanwege software problemen terug naar de fabriek moet  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #844 Gepost op: 20 januari 2016, 20:34 »
Het is een Tri Colore gevonden , of gewoon wit als je wilt . Opties : een middenbok en HVV.
Voor de rest gaan we wel even kijken wat de after market aan gaat bieden . Een paar keke Heavy Duties erop is wel leuk.
Er wordt een accessoire-kabelboom in gezet , zodat je heel simpel verschillende stroomverbruikers zoals navigatie , hvv , stroomplug
en dergelijke aan kan sluiten.
En effe kijken of er een ruil te maken is met iemand met zwarte velgen
Grace under Persure

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #845 Gepost op: 20 januari 2016, 20:39 »
DCT of ABS of STD?

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #846 Gepost op: 20 januari 2016, 21:06 »
ABS versie , sorry , vergeten te vermelden en toch niet geheel onbelangrijk !! DCT was voor mij geen optie , ik wil graag
zelf roeren in die bak , het kost meer , het weegt meer en er zit weer meer kwetsbare techniek aan je brommer . Ik vind het
wel erg mooi gemaakt en ik denk dat het ook wel erg goed werkt , maar voor het moment heb ik er nog geen behoefte aan.
Ben wel benieuwd hoe een Honda gaat bevallen , de laatste Honda die ik gehad heb was een CB 400 T ergens in 1979 ...
Als je het filmpje ziet van het "ontboxen"van de AT zie je wel veel details en dat ziet er allemaal erg netjes en degelijk uit.
Grace under Persure

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #847 Gepost op: 20 januari 2016, 21:26 »
het kost meer , het weegt meer en er zit weer meer kwetsbare techniek aan je brommer . Ik vind het
wel erg mooi gemaakt en ik denk dat het ook wel erg goed werkt , maar voor het moment heb ik er nog geen behoefte aan.

Helemaal mee eens!

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #848 Gepost op: 21 januari 2016, 08:40 »
Iemand nog info over levertijd?
Er blijken problemen te zijn met het registreren van de motoren. Er is nog geen één motor in Nederland op kenteken gezet. Tevens zijn er ook problemen met de DCT modellen. Deze blijken wegens een fout in de software terug naar Japan te moeten!

oeoe dan ben ik misschien de eerste? Kenteken is deze week aangevraagd.. tenminste, dat zei Arie toen ik 'm zaterdag kocht.

Haha zou ik dan #1 van die tripcomputer hebben? Die waren toch genummerd?

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #849 Gepost op: 21 januari 2016, 19:30 »
oeoe dan ben ik misschien de eerste? Kenteken is deze week aangevraagd.. tenminste, dat zei Arie toen ik 'm zaterdag kocht.

Haha zou ik dan #1 van die tripcomputer hebben? Die waren toch genummerd?

Aanvragen is iets anders dan ook daadwerkelijk krijgen. Er zijn al talloze kentekens aangevraagd, maar nog geen één is er uitgegeven door de RDW. De tripcomputer is trouwens niet gelikt aan het kenteken. En je hebt ook zeker niet de eerste.

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #850 Gepost op: 21 januari 2016, 19:37 »
Aanvragen is iets anders dan ook daadwerkelijk krijgen. Er zijn al talloze kentekens aangevraagd, maar nog geen één is er uitgegeven door de RDW. De tripcomputer is trouwens niet gelikt aan het kenteken. En je hebt ook zeker niet de eerste.

party pooper :)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #851 Gepost op: 21 januari 2016, 23:17 »
Varadero SD02  2004

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #852 Gepost op: 22 januari 2016, 10:28 »
Hij staat op kenteken hoorde ik zojuist! Ik natuurlijk gelijk checken op de rdw site; type SD04, handelsbenaming CRF1000A

Vanmiddag ophalen misschien denk ik als ik het redt met werk enzo.

Ik post later wat foto's

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #853 Gepost op: 22 januari 2016, 12:38 »
Leuk vooruitzicht Kingcoder  8). Ivm pekel zou ik het een dagje uitstellen tot ná de regen vanmiddag  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #854 Gepost op: 22 januari 2016, 15:43 »
Give heeft z'n spulletjes ook op de Africa Twin passend gemaakt.
Ziet er goed uit.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #855 Gepost op: 22 januari 2016, 17:30 »
Dacht dat misschien die permanent brandende knipperlichten roet in het eten zouden kunnen strooien bij de rdw, maar dat is dan niet zo gelukkig. :)
Givi heeft ook nog geen mooie keienvanger ontworpen, zie ik. ::)
Ben benieuwd naar de foto's Kingcoder! :D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #856 Gepost op: 22 januari 2016, 19:49 »
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2016, 20:00 door Eduardxrv »

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #857 Gepost op: 23 januari 2016, 12:30 »
3 cm hoger zitten voor € 502,- !!  :o ??? :P
En die handvatverwarming voor € 354,- !  Daar moet wel haast een Thaise massage-stand op zitten  ;D
Dat setje mislampjes voor € 1000,- is wel helemaal van de pot gerukt, je moet wel knettergek zijn om die te kopen !
Of bulken in het geld...
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #858 Gepost op: 23 januari 2016, 13:28 »
Dat setje mislampjes voor € 1000,- is wel helemaal van de pot gerukt,

De winstmarge op motoronderdelen is zowiezo al erg groot maar 900 euri winst maken op een paar lampjes is inderdaad wel erg grof.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #859 Gepost op: 23 januari 2016, 13:44 »
De mistlampen set is incl de valbeugels.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #860 Gepost op: 23 januari 2016, 13:48 »
Dan nóg vind ik het absurd veel centjes voor die valbeugel & mistlampjes  >:(. Hélemaal met Geert eens vwb de accessoires! Ik zou 'm kaal bestellen, nou ja, mét ABS dan wel en misschien wel een DCT  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #861 Gepost op: 23 januari 2016, 13:58 »
Serieus, waar zit dat em in? Gewoon omdat het kan of ?

:P

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #862 Gepost op: 23 januari 2016, 14:16 »
Dat die acc. zo duur zijn bedoel je Pim? Geen idee  :-\ Persoonlijk vind ik het een belediging van de klant  >:(
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #863 Gepost op: 23 januari 2016, 14:27 »
Bijvoorbeeld bij Touratech kost een sumpguard 245 euro oid, maar dan krijg je twee rvs brackets, een alu bechermplaat en bevestigings materiaal (incl twee kunststof afwerkingsstrips).

Dat met ontworpen worden, gesneden, gezet en gelast. Ik vind dat geen slechte prijs, even terzijde of het functioneel/mooi is enzo.

Tenzij ze VisionX dakar spec led lampen bijleveren vind ik de prijs een beetje aan de hoge kant, subtiel verwoord  ;D Ben inderdaad benieuwd waar dat vandan komt, of ze vanuit Honda wbt accesoires vanuit een ongunstige positie handelen (kost het ze zoveel meer om die spullies te maken??) of is het zo dat er op de motorfiets zelf gewoon te weinig verdient word.
Ik weet dat in de machinebouw regelmatig machines verkocht word waarop maar net de onkosten terugverdient worden (soms nieteens). Geld verdienen doet men met de after-care en spareparts...



Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #864 Gepost op: 23 januari 2016, 14:28 »
Het zal allemaal wel te maken hebben met de ontwikkelingskosten.
Kijk eens wat voor een leuke auto je kunt kopen voor die 16.000 euro. Daar zitten veel meer onderdelen op en is dus ook veel duurder om te maken. Er worden er echter veel meer van verkocht dan van die motorfiets van 16.000 euro dus de ontwikkelingskosten per exemplaar zijn lager. Zal met acc ook wel zo zijn denk ik.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #865 Gepost op: 23 januari 2016, 16:41 »
het hebben van een motorfiets is geen noodzaak meer geworden maar 1 van luxe en bij luxe hoort ook een prijs die die zekere exclusiviteit uit straalt

kijk eens terug in de tijd wat  de XRV 750 V  in 1999 koste..... 23.999 gulden
en dat was destijds ook geen katte pis

we zijn nu 16 jaar verder en met een gemiddelde inflatie van ca 3 % valt het vanuit die visie niet tegen.
overigens is de techniek zoals deze  in de twin wordt gebruikt ook al weer een beetje outdated ofwel in eerdere modellen al geintroduceerd(NC 750 X DCT,
 maar er is nu wel een verschil.

de nieuwe africa twin is ook over de sloot gepresenteerd wat de verkoop zonder meer een boost zal geven
ter vergelijk in  2015 haalde  Honda  in Nederland slechts een 9e plaats  met de   Honda NC 750 X (incl. DCT) .
men verkocht 198 van.
en dat was hun best verkopende model!!
rekening houden dat deze twin dus haast een ruime factor 2 is van de prijs waar destijds de NC 750  X is weggezet   ben ik afwachtend wat de markt gaat doen
tot op heden is de BMW GS  nog steeds de best verkopende motorfiets.(676)
en ik denk niet dat dat op korte termijn gaat veranderen
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 16:44 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #866 Gepost op: 23 januari 2016, 17:33 »
Ik weet het niet Ad, Honda gaat zijn klanten voor deze Twin toch voornamelijk uit de 'GS' (lees: andere merken allroad rijders) halen en niet zozeer, zoals jij al eerder opmerkte, vanuit hun eigen gelederen (lees: TCN leden)  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #867 Gepost op: 23 januari 2016, 17:54 »
Maar wat is de doelgroep van de GS en wat is de doelgroep van de AT?
Ik denk dat de doelgroep van de GS meer toer en minder offroad is en de doelgroep van de AT meer offroad en minder toer is.
Als dat dan zo is dan zal een GS rijder niet snel overstappen naar een AT.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #868 Gepost op: 23 januari 2016, 18:41 »
Honda richt zich denk ik meer op het jongere publiek. De nieuwe generatie all-road rijders, die de GS toch een beetje zien als een ouwe heren fiets.  >:D :P

Jonge GS rijders zullen misschien overstappen, oudere niet.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #869 Gepost op: 23 januari 2016, 19:18 »
Hoe het met doelgroepen zit weet ik niet, maar jonge GS rijders zijn er nauwelijks  ;D. En ook bij de TCN slaat de vergrijzing toe trouwens  ;)

In zijn algemeenheid zal:
1) De AT koper wat ouder, lees: financieel draagkrachtiger zijn.
2) Het gros van de nieuwe AT's zal, nét zoals het gros van álle dikke allroads, het asfalt zélden verlaten. Het gaat om de uitstraling, niet om wat er écht kan  :)

Voorlopig ken ik meer GS'ers die deze nieuwe Twin daadwerkelijk gekocht hebben dan Honda rijders!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS