Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin  (gelezen 318360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #870 Gepost op: 23 januari 2016, 19:42 »
Het gaat om de uitstraling

Daarom heb ik ook mijn Dero gekocht, ik vond die "Dakarlook" altijd al mooi maar goed, die heeft de GS ook.
Hoe dan ook, het gaat dit jaar erg druk worden op Marktplaats met al die GSen, dat drukt de prijs ::)
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline jeroen emke

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #871 Gepost op: 23 januari 2016, 23:40 »
Op de motorbeurs van Brussel stond een exemplaar volledig aangekleed door Touratech. Uiteraard niet goedkoop maar wel steeds mooi afgewerkt

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206008559436551&set=pcb.532992763527130&type=3&relevant_count=9
still no angel found who flies at the same speed

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #872 Gepost op: 24 januari 2016, 01:03 »
Ik verwacht zeker dat veel GS rijders de overstap zullen gaan maken,immers daar zijn er inmiddels meer dan genoeg van
De echte BMW rijder zal echter zeer merk zeer trouw blijven.
Ik merk het in de werkplaats
van vader op zoon en dochter
Tijdens een borrel uurtje scoor je nog steeds meer aandacht als je kunt roepen dat je een BMW rijdt
Dit heeft nog steeds meer ster allure dan een hondaatje
terugkomend op de vraag waar gaat honda zijn klanten vinden...zonder meer bij de bike hoppers die telkens iets nieuws willen proberen
 vandaag BMW morgen Honda en misschien later weer KTM
en dat is enkel nog weggelegd voor een kleine groep met een grotere beurs dan ik.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline James Bond

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #873 Gepost op: 24 januari 2016, 14:33 »
Leuke discussie. Ik zie het zo: over een paar jaar wordt de 2e hands markt overspoeld met GS- en. Simpelweg omdat de gemiddelde GS rijder dan 58+ is, en deze motorfiets niet meer kan handelen. Veel te veel gewicht, zweet op je rug bij het achteruit duwen van de motor uit de garage. Het niet durven draaien op een weggetje etc etc. Ik denk ook dat veel brokken ontstaan omdat de steeds grotere en zwaardere motorfietsen (GS, Ktm-s) de rijders de baas zijn, ook qua pk-s en Abs. Door extreme remcapaciteit gaan rijders onderuit.

Zelf ben ik ca 45 jaar, maar hoe licht en fijn stuurt mijn AT uit 1997 na 10 jaar een K-100. Sterker nog, ik heb een TA uit 1987 erbij gekocht, wat rijdt dat leuk. Altijd controle en toch strak sturen.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #874 Gepost op: 24 januari 2016, 15:00 »
als je een alp uit 87 strak vind sturen....dan ben je pas echt oud ;D. moderne fietsen zijn juist bijna niet meer onderuit te remmen, alle elektronica zorgt er voor dat je overeind blijft. en een moderne gs weegt net zoveel als je oud Africa twin
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #875 Gepost op: 24 januari 2016, 15:00 »
Leuke discussie. Ik zie het zo: over een paar jaar wordt de 2e hands markt overspoeld met GS- en. Simpelweg omdat de gemiddelde GS rijder dan 58+ is, en deze motorfiets niet meer kan handelen. Veel te veel gewicht, zweet op je rug bij het achteruit duwen van de motor uit de garage. Het niet durven draaien op een weggetje etc etc. Ik denk ook dat veel brokken ontstaan omdat de steeds grotere en zwaardere motorfietsen (GS, Ktm-s) de rijders de baas zijn, ook qua pk-s en Abs. Door extreme remcapaciteit gaan rijders onderuit.

Zelf ben ik ca 45 jaar, maar hoe licht en fijn stuurt mijn AT uit 1997 na 10 jaar een K-100. Sterker nog, ik heb een TA uit 1987 erbij gekocht, wat rijdt dat leuk. Altijd controle en toch strak sturen.

Uhhhh James, het rijklaar gewicht van de GS is 238 kg en van de AT 228 kg, dat ga je dus echt niet merken.
En als de discussie over gewicht en handelbaarheid moet gaan dan zijn het niet alleen GSen maar vooral Varadero's die een stevige plaats op Marktplaats krijgen want die zijn pas echt zwaar.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #876 Gepost op: 24 januari 2016, 15:12 »
Mag ik als topicstarter vragen om een apart topic over BMW versus Honda rijders te starten? En dit topic concentreren op alles wat met de nieuwe AT te maken heeft?

 ;D
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #877 Gepost op: 24 januari 2016, 15:18 »
Zoals deze vervangende uitlaat op de AT:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KfLntMfRxCA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KfLntMfRxCA</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #878 Gepost op: 24 januari 2016, 17:08 »
De prijsstrategie van de accessoires van de nieuwe AT zijn op z'n minst interessant te noemen, maar niet opzienbarend. Ik denk dat Honda inzet op het feit dat het gros van de grote allroadrijders die nieuw koopt, de accessoires bij de dealer bijbesteld. Er zullen niet veel Honda dealers ook Touratech dealer zijn en zoals eerder gezegd, zullen de meeste AT's hoogstens een of twee keer in hun leven over een grindpad of een zandpad gestuurd worden, zodat de eigenaar kan zeggen dat hij er ook echt off road mee heeft gereden. Verder slijten ze hun levens op het keurige verharde. En dat is natuurlijk prima. Laten we wel wezen, dat doen mijn motoren ook, dus ik hoef daar niets van te zeggen. ;)

Maar goed, bij een bekend Duits merk dat we niet meer ter vergelijking zullen gebruiken, koop je een basis allroad en meestal gaat daar toch nog voor een duizendje of 2 a 3 aan accessoires op. Datzelfde gebeurt bij de Tigers, de 1190's en de Super Tenere's. Of, dat hoor ik tenminste van mijn contacten bij dealers hier. V-Strom's doen het wat rustiger aan en Honda's X-en ook. Maar goed, de nieuwe AT zet wel in op het segment dat geld genoeg heeft om dat te doen. De tijd zal het leren. Ogen open houden en kijken hoeveel van die mistlampjes er rondrijden.

Offline James Bond

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #879 Gepost op: 24 januari 2016, 17:47 »
Ok, laat ik het zo zeggen " bigger means not always better ", en de nwe AT ziet er niet lomp groot uit !. Slank silhouet.

Als ik de euris had liggen, wist ik het wel.

En ja, een TA uit 1987 rijdt prima, maar remt beroerd vergeleken met een AT 1997.😂😂. (En een K-100 voelt aan als een niet -manouvreerbare  tank in vergelijk met AT1997, maar dat geheel terzijde. )
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #880 Gepost op: 24 januari 2016, 17:58 »
Als je op YouTube kijkt naar filmpjes van de AT dan valt op dat deze maar 1 dim- en 1 grootlicht heeft. Je ziet tegenwoordig wel meer motorfietsen rijden met deze uitrusting.
Jammer eigenlijk want als op een donkere weg dat dimlicht de geest geeft zit je dus in het donker en verder vind ik het symmetrisch ook niet zo mooi. Volgens het Reglement Voertuigen mag een motorfiets 2 dim- en 2 grote lichten hebben dus waarom kiezen fabrikanten hiervoor.
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=11784.msg130772;topicseen#msg130772
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline True Adventure

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #881 Gepost op: 24 januari 2016, 21:05 »
Ik denk omdat één koplamp/reflector kan worden geoptimaliseerd voor dimlicht, de andere voor groot licht. Het combineren van beide in één lamp is altijd een compromis, zeker als de koplamp zo klein is. Bij auto's zie je ook vaak dat groot licht een aparte reflector heeft.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #882 Gepost op: 24 januari 2016, 21:17 »
Hé kingcoder, waar zijn die foto's van je nieuwe AT? :P
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #883 Gepost op: 24 januari 2016, 23:14 »
Hé kingcoder, waar zijn die foto's van je nieuwe AT? :P

yes yes Hij is dus zaterdag afgeleverd en ik ben gelijk wat gaan rijden. de eerste 200 zit er alweer op. Ik denk dat ik er morgen mee naar m'n werk rij. Essen (DE) dus ook meteen lekker stukkie. Benieuwd hoe ene saai stuk snelweg gaat bevallen.

Die trip computer zit er nog niet op; die word kennelijk nageleverd. "doen we bij de 1000 beurt wel". Ja eeh dat is dus volgende week :)
.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #884 Gepost op: 24 januari 2016, 23:18 »
Gaaf Kingcoder, mooie kleur!
Oppassen voor pekel!!!!!!!!!!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #885 Gepost op: 24 januari 2016, 23:43 »
Mooi man! Toch een gave fiets zo in het mat zwart... Gefeliciteerd.  :D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #886 Gepost op: 24 januari 2016, 23:44 »
Gaaf Kingcoder, mooie kleur!
Oppassen voor pekel!!!!!!!!!!

ja pekel.... ik heb wel getwijfeld hoor want ondanks de regen ligt er echt nog wel pekel.... maar ik wil graag rijden en het is uiteindelijke een gebruiksvoorwerp toch?

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #887 Gepost op: 24 januari 2016, 23:52 »
het is uiteindelijke een gebruiksvoorwerp toch?

Nee, het is een luxeartikel waar je een kapitaal voor neertelt en wat je zo lang mogelijk mooi wilt houden.
Goed en langdurig afspoelen met koud water en flink met de zachte borstel erover, vooral in de kleine hoekjes ???
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #888 Gepost op: 24 januari 2016, 23:54 »
Zo is het, gas op die lolly! Heb met de Varadero ook 4 winters door de sneeuw geploeterd, word'ie hard van. ;D
Goed met water afspoelen, afdrogen en inspuiten met siliconen.
Veel plezier! :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #889 Gepost op: 25 januari 2016, 04:24 »
Mooie fiets Kingcoder , gefeliciteerd , en veel mooie kilometers toegewenst.
Weet je ook welk nummer tripcomputer jij gaat krijgen ?
Ik hoorde dat er ook nog een boek bij zat over de geschiedenis van de Africa Twin en de ontwikkeling van de nieuwe.
Ben benieuwd , vrijdag wordt de mijne afgeleverd 8)
Grace under Persure

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #890 Gepost op: 25 januari 2016, 09:23 »
ik heb hier wat geschreven over mijn eerste ritjes: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13481.msg130795

Want een modje zei me dat het hier wellicht op slot ging. Dus.

Offline varaderohuibje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #891 Gepost op: 25 januari 2016, 10:25 »

Want een modje zei me dat het hier wellicht op slot ging. Dus.

Die mod... ben ik  C:-)

Dit topic was ooit in 2014 ooit begonnen met de geruchten...
inmiddels zijn we 1 1/2 jaar verder en is de AT-cfr uit de hoge hoed gekomen.
Om te voorkomen dat er hele verhaal-lijnen door elkaar lopen, is het de mod z'n taak om dat een beetje te sturen   ;)

Heb je er zelf een aangekocht en wil je daar een eigen topic voor aan maken...
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=14.0

Heb je een keer een proefrit gemaakt of is een eigen topic niet nodig
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13479.0

Misschienniet echt nodig maar doe het toch voor de leesbaarheid.. deze op slot.....
mocht er behoefte zijn voor andere varianten kan er altijd een deel II aangemaakt worden

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
« Reactie #892 Gepost op: 25 januari 2016, 10:26 »
Een slotje? Op een van de populairste topics op het Transalp forum van de afgelopen maaanden? Ben benieuwd waar je dat vandaan hebt. Voor de rest ben ik heeeeelemaaaal niet jaloers op je Kingcoder. Echt niet. Not.

Maar on topic. Er is een discussie op het ADV forum over de standaard koffers-beugels...

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....